مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ردیاب دام و حیوانات باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یکی از دغدغه‌های بزرگ افرادی که با حیوانات سروکار دارند؛ گم کردن آنهاست. ردیاب دام و حیوانات به این افراد کمک می‌کند تا با ردیابی حیوان خانگی و یا دام خود از سالم بودن و ایمنی آنها مطمئن شوند. بعضی از دامداری‌ها در فضای باز ساخته می‌شوند حال فرض کنید پرنده‌ای مثل بوقلمون که می‌توانند با سرعت زیادی بدوند؛ از یک لحظه غفلت صاحب دامداری استفاده کنند و بگریزند. اطلاع از موقعیت جغرافیایی دام به‌وسیله‌ی ردیاب حیوانات، کاری ساده و بدون دردسر است.

به‌جز دامداران، افراد دیگری هم هستند که از گم‌شدن حیوان خود نگرانی زیادی دارند و آن دوستداران حیوانات خانگی هستند. هرگز چهره زنی را که با ماشین به دنبال سگ گمشده‌اش می‌گشت و با چشمان پر از اشک از من پرسید آیا یک سگ سفید با موهای بلند ندیده‌ام؛ را فراموش نمی‌کنم. صاحبان حیوانات خانگی به‌شدت با آنها انس می‌گیرند. وجود ردیاب حیوانات برای کسایی که حیوانات خانگی خود را برای گردش بیرون می‌برند و یا کلاً در فضای باز نگهداری می‌کنند؛ یک وسیله‌ی بسیار کاربردی است.

ردیاب حیوانات خانگی

ردیاب دام و حیوانات در چه موارد کاربرد دارد؟

• ردیاب حیوانات بزرگی نظیر گاو، بوقلمون که در چراگاه‌های بزرگ نگهداری می‌شوند.

• ردیاب پرندگان مهاجر که حرکات و مسیریابی آن‌ها برای مستندسازان و محققان ارزش زیادی دارد.

• ردیاب حیوانات خانگی مثل سگ و گربه

• ردیاب سگ‌های شکاری

 

طبق اعلام یک انجمن آمریکایی، سگ‌ها و گربه‌ها درست به‌اندازه‌ی ما انسان‌ها در معرض ابتلا به چاقی هستند. به‌خصوص حیوانات خانگی مسن‌تر درصورتی‌که به اندازه کافی تحرک نداشته باشند به‌سرعت چاق می‌شوند. PetMD می‌گوید ۱۷.۶ درصد سگ‌های آمریکایی (۹/۹ میلیون) چاق هستند. ۳۵.۱ درصد (۲۹.۹ میلیون) صرفاً اضافه‌وزن دارند. این یعنی بیرون بردن حیوانات خانگی کار راحتی نیست و صاحبانشان از گم شدن آنها می‌ترسند. هر سال بیش از ۱۰ میلیون گربه و سگ گم می‌شوند، یا به سرقت می‌روند.

چگونگی ردیاب دام و حیوانات

نحوه اتصال ردیاب دام و حیوانات

دستگاه ردیاب یک قطعه کوچک است که در قلاده یا دستبند جاسازی می‌شود. ردیاب از طریق نرم‌افزار کنترل می‌شود. تقریباً همه ردیاب‌ها از برنامه‌های کاربردی سیستم‌عامل Android یا iOS پشتیبانی می‌کنند تا داده‌های جمع‌آوری‌شده را سریعاً تحلیل کرده و گزارش دهند. البته نرم‌افزاری مانند PetPace، فقط با استفاده از نرم‌افزار تحت وب، قابل‌استفاده می‌باشد. این نرم‌افزار بیشتر برای دامپزشکان کاربرد دارد. اما بیشتر افراد که از ردیاب سگ و گربه استفاده می‌کنند؛ ترجیح می‌دهند از طریق تلفن همراه آن را کنترل کنند. اکثر ردیاب‌های خانگی برای تنظیم اولیه از بلوتوث استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال، Link AKC از بلوتوث برای ارتباط با ردیاب حیوانات بهره می‌برد و به‌محض اینکه ارتباط با بلوتوث قطع شود یعنی حیوان خانگی زیاد دور شده است و از دسترس خارج شده است. در این حالت سیستم ردیاب حیوانات آلارم هشدار می‌دهد. تا زمانی که اتصال برقرار باشد، حیوان خانگی در منطقه امن قرار دارد.

ردیاب دام

البته به‌جز ردیاب‌های قلاده‌ای ردیاب‌های تراشه‌ای و ردیاب‌های رادیویی هم هستند.ردیاب‌هایی که به‌اندازه‌ی بسیار کوچک در بازار موجود است که اصطلاحاً تراشه نامیده می‌شود و در زیر پوست حیوانات قرار می‌گیرند و ردیاب‌های رادیویی چندین دهه است که مورداستفاده قرارگرفته است. ردیاب‌های رادیویی معمولاً توسط سگ‌های شکارچی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم این مدل ردیاب‌ها اندکی متفاوت است و به‌اندازه ردیاب حیوانات که به‌وسیله نرم‌افزار و برنامه کاربردی کنترل می‌شوند؛ دقت و کارایی ندارند.

ثبت فعالیت حیوانات

اپلیکیشن ردیابی حیوانات

بعضی از ردیاب‌های دام و حیوانات قابلیت کنترل فعالیت‌های حیوانات را هم دارند. درست مانند برنامه‌های کاربردی که معمولاً ما با نام فیتنس، می‌شناسیم. این‌گونه از ردیاب‌ها با تمرکز عمیق بر وضعیت سلامت حیوانات، هر چیزی که مرتبط به اوضاع سلامت دام و یا حیوان خانگی باشد را نشان دادن می‌دهد.همه‌ی حرکات آنها از استراحت تا فعالیت زیاد، به‌علاوه نبض و تنفس و… ثبت می‌کند و می‌توان از آنها گزارشات دقیق تهیه کرد. این‌گونه از ردیاب به جانورشناسان و مسئولان باغ‌وحش کمک زیادی می‌کند.

یافتن حیوان خانگی از طریق GPS

GPS حیوانات

GPS یک فاکتور اصلی در ردیاب است. می‌توان در اپلیکیشن آنها تنظیم کرد که مثلاً هر ۱۵ دقیقه یک‌بار، موقعیت مکانی حیوان را اعلام کند. این مدت را می‌توان بیشتر هم کرد تا در مصرف اینترنت صرفه‌جویی شود. GPS دام و حیوانات به شما اجازه می‌دهد تا حیوانات خود را در هر زمان و مکانی پیدا کنید. و یا محل دقیق آنها را مستقیماً در تلفن هوشمند یا هر مرورگری مشاهده کنید. جی‌پی‌اس دام اطلاعات ردیاب را به‌صورت دقیق و لحظه‌ای به شما نشان می‌دهد. در صورت دور شدن حیوان خانگی از منطقه تعریف‌شده در نرم‌افزار (جئوفنسینگ یا همان حصار مجازی)، GPS ردیاب به سرعت هشدار می‌دهد. ردیاب‌های GPS Tractive می‌توانند با دقت و قابل‌اطمینان از هر نقطه جهان، کار ردیابی را انجام دهند. خواه حیوان خانگی شما در حیاط‌خلوت باشد یا در آن طرف کره زمین قرار بگیرند. با وصل کردن ردیاب حیوانات می‌توانید از نگرانی‌های مربوط به دزدیده شدن و یا گم شدن حیوانات، رها شوید. در هنگام خرید یک ردیاب حیوانات این موارد را مدنظر داشته باشید:

• ردیابی لحظه‌ای و به‌صورت زنده

• نرده مجازی یا جئوفنسینگ

• ۱۰۰٪ ضد آب

• پوشش جهانی اینترنت

• ثبت اطلاعات

جی پی اس سگ و گربه خانگی

پیگیری لحظه‌ای

حالت LIVE Tracking، می‌تواند در هر ۲-۳ ثانیه یک‌بار به‌روز شود. البته این زمان در اپلیکیشن نرم‌افزار ردیاب حیوانات قابل تنظیم است.

نرده مجازی (Geofence)

وقتی برای حیوان خانگی شما یک منطقه امن تعریف شده باشد؛ (به عنوان مثال حیاط خانه یا محله) در صورتی که این محدوده را ترک کند، بلافاصله مطلع شوید.

مطلب پیشنهادی: جئوفنسینگ چیست؟

مقاوم و ضد آب

اگر حیوان خانگی شما در معرض بارندگی قرار گیرد و یا هوس آب‌تنی کند، ردیاب بایستی بتواند مثل قبل به کار خود ادامه دهد.

پوشش اینترنت جهانی

سرورهای یک ردیاب خوب در تمام نقاط فعال می‌باشند و از هر نقطه‌ای باید بتوانند حیوان را ردیابی کنند و اطلاعات آن را از طریق پیامک، ایمیل و پیغام در برنامه ردیاب حیوانات، ارسال کند.

ثبت اطلاعات

ثبت اطلاعات نه‌تنها نشان می‌دهد که حیوان خانگی شما در حال حاضر کجاست بلکه تمام جاهایی که اخیراً رفته را نیز نشان می‌دهد و ثبت می‌کند.

ردیاب و جی پی اس دام

مقاله‌ای که اکنون خواندید؛ یکی از نیازهای آینده‌ی جامعه‌ی ما است. واقعیت این است که امروزه بسیاری از افراد حتی در آپارتمان‌های کوچکشان، حیوانات خانگی مثل همستر، خرگوش، سگ، گربه و انواع پرنده‌ها را نگهداری می‌کنند. یک از ضروریات برای حیواناتی مانند سگ و گربه؛ استفاده از ردیاب سگ و ردیاب گربه است. این حیوانات بیشتر از دیگر حیوانات خانگی لازم است که بیرون از خانه برده می‌شوند. پس جای تعجب ندارد اگر بگوییم تأمین مایحتاج حیوانات خانگی و توسعه ردیاب حیوانات از شغل‌های ضروری در کشور ما خواهد بود.

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه