مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کاربرد ردیاب در صنعت تاکسی‌های اینترنتی

کاربرد ردیاب در تاکسی‌های اینترنتی

امروزه تقریباً تمامی ما روزانه از تاکسی‌های اینترنتی، به‌منظور اهداف خاص استفاده می‌کنیم. نه تنها می‌توانیم خودمان درخواست یک تاکسی بدهیم، تا به محلی که خودمان هستیم بیاید؛ بلکه به‌سادگی می‌توانیم برای شخص دیگری نیز چنین درخواستی بدهیم و در تمام مدت مسیری که راننده طی می‌کند را بررسی کنیم. مخصوصاً زمانی که برای کودکان یا سالمندان از تاکسی اینترنتی استفاده می‌کنیم، ردیاب تاکسی به ما این اجازه را می‌دهد تا با خیال آسوده از آنها برای جابه‌جایی خودمان، عزیزانمان و یا محموله‌هایمان استفاده کنیم. اما ردیاب ماشین در صنعت تاکسی‌های اینترنتی چه تأثیرات دیگری دارد و چگونه به ناوگان تاکسیرانی کمک می‌کند؟

ردیاب در تاکسی اینترنتی

زمانی که ما از خدمات تاکسی اینترنتی استفاده می‌کنیم، بعضی از کارایی‌های این برنامه‌ها مدنظرمان است. مثلاً اینکه بتوانیم تعداد تاکسی‌های موجود در اطرافمان را به‌راحتی ببینیم، اما زمانی که شما به عنوان مدیر یک ناوگان تاکسیرانی به موضوع نگاه کنید مسلماً مسائل دیگری برای شما اهمیت پیدا می‌کنند.

مثلاً اینکه آیا راننده‌ی تاکسی در طی سفر احساس امنیت لازم را دارد. ممکن است یک راننده تاکسی اینترنتی توسط مسافر مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. در این شرایط خاص مهم است که راننده بتواند از طریق دکمه کمک که به ردیاب خودرو اینترنتی متصل است دیگران را از وضعیت خود مطلع کند.

درست است که ما فقط موقعیت راننده را می‌بینم اما برای سیستم یکپارچه ناوگان تاکسیرانی تمامی اطلاعات مربوط به رانندگی صحیح، مسیریابی درست، گزارش فعالیت، دیسپاچینگ و.. اهمیت فراوان دارد. ردیاب در صنعت تاکسیرانی می‌تواند سلامت رانندگی رو بسنجند و یا مثلاً اگر اتفاق ناگواری افتاده، مسیر و جریاناتی که باعث وقوع حادثه شده‌اند را بررسی کند. ایجاد امنیت هم برای مسافر و هم برای راننده به یک میزان مهم است. تخصیص سفر، مدیریت هزینه و درآمد، سیستم نگهداری و تعمیرات، نظارت لحظه‌ای و مانیتورینگ موقعیت لحظه‌ای خودرو ، به اشتراک‌گذاری موقعیت به‌صورت زنده و دیسپاچینگ ازجمله خصوصیات اصلی است که برای تاکسی اینترنتی پیاده‌سازی می‌شود.

کاردبرد ردیاب خودرو در تاکسیرانی

از زمانی که فناوری ردیاب برای اشخاص، ابزارهای با ارزش و همچنین حمل و نقل به کار گرفته شد، روزبه‌روز به کارایی آن افزوده ‌شده. به‌عنوان مثال شاید در ۵ سال پیش نصب ردیاب برای اتومبیل‌های شخصی راهکاری جدید و نو محسوب می‌شد اما امروزه نصب ردیاب ماشین تقریباً به امری طبیعی تبدیل‌شده. ردیاب تاکسی اینترنتی از پیشرفت‌های این حوزه با کاربردهای خاص خود می‌باشد. ردیاب تاکسی اینترنتی در ناوگان تاکسیرانی مزایایی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

مطلب پیشنهادی: کاربرد ردیاب خودرو در صنعت حمل و نقل

بررسی وضعیت رانندگی با ردیاب هوشمند

کسب اطلاع از وضعیت راننده در ردیاب تاکسی ثبت می‌شود. چنانچه تاکسی در شرایط بدی قرار داشته باشد، مسیر طی شده و موقعیت فعلی آن از طریق فناوری ردیاب و جی‌پی‌اس در سیستم ناوگان تاکسیرانی ثبت می‌شود و می‌توانند به سرعت نیروهای کمکی را به آن محل اعزام کند. دقت داشته باشید که بسیاری از حوادث و ناامنی‌های مربوط به صنعت حمل‌ونقل مربوط به همین علت عدم آگاهی است. هر چه مردم در استفاده از تاکسی اینترنتی رضایت بیشتری داشته باشند، توسعه این صنعت سرعت بیشتری میابد.

فرض کنید که تاکسی به همراه راننده آن ربوده‌ شده و یا راننده فرد نادرستی بوده که مسافر را ربوده باشد. وقتی مدیر ناوگان تاکسی اینترنتی، می‌تواند به‌ سرعت تشخیص دهد که یک تاکسی از مسیر خود خارج‌شده و یا مدت زیادی است که به مقصد نرسیده، از ردیاب تاکسی استفاده کرده و به‌راحتی از وضعیت راننده مطلع می‌شود. به نظر شما باوجود چنین نظارتی، آمار جنایت‌های این‌چنینی کاهش نمی‌یابد؟

مسیریابی صحیح

مسیریابی در تاکسی آنلاین

یکی از دلایلی که شخصاً ترجیح می‌دهم از تاکسی اینترنتی استفاده کنم این است که تنها کافی است مقصد را مشخص کنم. بعدازآن با خیال راحت به تکنولوژی و اطمینان از اینکه در بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد هستم، به مسیریابی تاکسی اینترنتی اطمینان می‌کنم. ردیاب خودرو با اطلاعاتی که از طریق ماهواره‌ها به‌صورت لحظه‌ای دریافت می‌کند، وجود ترافیک و سایر موانع بین راه را تشخیص می‌دهد. بنابراین پیدا کردن مسیر درست برای چنین سیستمی کار سختی نیست.

اطمینان به جی‌پی‌اس برای مسیریابی در تاکسی اینترنتی خیلی راحت‌تر از پرسیدن آدرس از چندین نفر است، آن هم در ترافیک یا جاهایی که امکان توقف وجود ندارد. همان‌طور که ما به‌عنوان مسافر از دور شدن راه اصلاً خوشمان نمی‌آید، راننده تاکسی نیز از سردرگمی و دور زدن‌های بیهوده برای رسیدن به مقصد لذت نمی‌برد، مگر آن دسته رانندگانی که ساعتی کار می‌کنند و به همین علت هرچقدر که معطل شوند مشکلی ندارند.

گزارش فعالیت عملکرد تاکسیرانی

در سیستم یکپارچه ناوگان تاکسیرانی، یکی از مهم‌ترین کارها، دریافت گزارش‌های دقیق از عملکرد تاکسیرانی و برآورد هزینه‌هاست. برای داشتن گزارش‌های دقیق نیاز به آمار دقیق داریم که ردیاب تاکسی به‌راحتی در اختیار ما می‌گذارد ضمن اینکه این آمار ثبت و نگهداری نیز می‌شود. توجه داشته باشید که یکی از دغدغه‌های شرکت‌های مربوط به سیستم حمل و نقل مربوط به فعالیت کارکنان خود می‌باشد. چرا که دسترسی مستقیم به آنها غیرممکن است و از راه دور در حال انجام‌ وظیفه هستند.

استفاده از ردیاب و دریافت گزارش در تاکسیرانی به مدیران کمک می‌کند تا به نحوه کارکرد تاکسیرانی اشراف کامل داشته باشند و در جهت بهبود وضعیت شرکت خود با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنند. سیستم ردیاب خودرو به علت اینکه به سرورهای نگهداری دیتا متصل است، هرگونه اطلاعات مربوط به ردیاب را در پایگاه داده دریافت و ذخیره می‌کند. این اطلاعات شامل هزینه سوخت، مسیرهای طی شده، سرعت راننده، ساعات کاری و.. می‌باشد. اهمیت در اختیار داشتن چنین آماری، زمانی مشخص می‌شود که مدیران تاکسیرانی در تهیه گزارش‌های ناوگان از آنها استفاده کرده و تصمیمات مهم در رابطه با رویکردهای کاری خود اتخاذ می‌کنند.

مدیریت هوشمند دیسپاچینگ با رساندن مسافر به مقصد

با نصب ردیاب تاکسیرانی ، می‌توان سرعت لحظه‌ای و مسیرهای طی شده را به‌راحتی کنترل کرد. پس برای رساندن محموله و یا اشخاص، انتظار داریم عملیات حمل‌ و نقل به راحتی انجام شود و در طی آن رضایت و اعتماد مشتریان تاکسی اینترنتی، بیشتر شود.

دیسپاچینگ یا عملیات رساندن افراد یا محموله‌ها به مقصدهای مشخص، وظیفه‌ی اصلی ناوگان حمل‌ونقل است. چنانچه سیستم تاکسیرانی نتواند چنین کار مهمی را به‌درستی انجام دهد، رضایت مشتریان کاهش‌ یافته و عملاً ورشکسته خواهد شد. حال برای اینکه دسپاچینک در تاکسیرانی به خوبی و با بهترین کیفیت ارائه شود، بایستی مسائلی مثل سلامت راننده و تاکسی، مسیریابی درست و اطمینان در طی سفر رعایت شود.

ردیاب در تاکسی آنلاین چگونه به دیسپاچینگ کمک می‌کند

بیایید تصور کنیم که مدیر یک سازمان تاکسیرانی هستید. اگر راننده شما فردی باشد که با سرعت زیاد رانندگی می‌کند، علاوه بر اینکه سلامت خود و مسافر را به خطر می‌اندازد موجب بروز حادثه نیز می‌شود. بسیاری از تصادفات به علت سرعت ‌بالا و دقت کم در طی رانندگی به وقوع می‌پیوندد. حال چنانچه این راننده بی‌احتیاط با بروز تصادف و مثلاً برخورد با یک عابر پیاده خودش و شما را به دردسر بیندازد چه مدت ‌زمان و هزینه برای برطرف کردن مشکل نیاز است؟ آیا بهتر نیست با کنترل بر رفتار راننده، تا جای ممکن به بهبود عملیات دیسپاچینگ نظارت داشته باشیم؟

مطلب پیشنهادی: دیسپاچینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

بالا بردن امنیت یا SOS با استفاده از ردیاب خودرو

در ردیاب خودرو، دکمه‌ای نصب‌ شده که به راحتی در دسترس راننده و به دور از چشم مسافر می‌باشد. این دکمه به ردیاب ماشین متصل است و راننده تاکسی اینترنتی در هنگام خطر، از آن استفاده می‌کند. کاری که انجام می‌شود این است که بعد از فشردن این دکمه به صورت خودکار با شماره‌های ضروری که از قبل در ردیاب خودرو تعریف شده‌اند، تماس گرفته می‌شود.

در بعضی از گزارش‌های پلیس، مواردی از سرقت مشاهده‌ شده که خودرو به همراه راننده از مسیر خارج‌شده و در محلی خلوت، راننده را از اتومبیل خارج کرده و یا اموال با ارزش آن را ربوده‌اند. دکمه‌ای که از طریق ردیاب تاکسیرانی در کنار راننده نصب می‌شود، بعد از فشرده شدن دکمه‌ی SOS، اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی خودرو، در اختیار افراد مورد اعتماد قرارگرفته تا به راننده کمک کنند. حتی می‌توان این دکمه را به گونه‌ای تنظیم نمود تا شنود خودرو نیز میسر شود تا بتوان صحبت‌های داخل کابین را شنود کرد و از شرایط راننده مطلع شد. انجام این‌گونه کارها و به کاربردن ردیاب خودرو باعث افزایش امنیت در ناوگان تاکسی‌های اینترنتی می‌شود.

ردیاب تاکسی آنلاین

جلوگیری از سرقت خودرو

با توجه به امکاناتی که ردیاب خودرو در اختیار رانندگان و تاکسیرانی قرار می‌دهد احتمال سرقت کاهش میابد. ردیاب در تاکسی به صورت مستقل از باتری خودرو کار می‌کند، بنابراین حتی اگر سارق اقدام به قطع سیم‌های دزدگیر کند باز هم ردیاب به کار خود ادامه خواهد داد. برعکس دزدگیر خودرو که محدوده نصب آن مشخص است، پیدا کردن ردیاب برای سارقین کار راحتی نیست.

ردیاب خودرو می‌تواند در هرجایی نصب شود، درنتیجه پیدا کردن آن زمان‌بر خواهد بود. در این فاصله می‌توان خودرو را یافت و از سرقت جلوگیری کرد. ضمن اینکه ردیاب خودرو مجهز به رله قطع کن است. رله قطع کن مانع رسیدن بنزین به موتور خواهد شد و در صورتی‌ که راننده متوجه شود خودرو به سرقت رفته است، رله قطع کن را فعال می‌کند. به‌ این‌ ترتیب سارق در اولین جایی که خودرو را خاموش کند و یا به علت تمام شدن بنزین، اتومبیل خاموش شود، به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌تواند مجدداً خودرو را روشن کند.

کاهش هزینه‌ها با استفاده از ردیاب خودرو در تاکسی ها

بهینه بودن مصرف سوخت، کنترل سرعت و انتخاب کوتاهترین مسیر ازجمله مواردی است که در کاهش هزینه‌های سیستم یکپارچه ناوگان تاکسیرانی تأثیر دارد. ردیاب تاکسیرانی با استفاده از ابزارهایی که در رابطه با مسیریابی در اختیار رانندگان قرار می‌دهد، احتمال اتلاف وقت در مسیرهای نادرست را کم کرده و درنتیجه استهلاک تاکسی و مصرف سوخت به‌ شدت کاهش میابد. درعین‌حال ردیاب می‌تواند اطلاعاتی نظیر زمان تعویض روغن خودرو و قطعات مصرفی را یادآوری کند. تعویض به‌ موقع قطعات خودرو و موارد مصرفی آن، از بروز مشکلات بزرگتر و هزینه‌های بیشتر برای ناوگان تاکسیرانی جلوگیری می‌کند.

کاهش هزینه‌ها در ناوگان تاکسیرانی

مطلب پیشنهادی: جئوفنسینگ چیست؟

یکی دیگر از کاربردهای ردیاب خودرو که باعث کاهش هزینه‌ها در تاکسی اینترنتی می‌شود، استفاده از جئوفنسینگ یا همان مرزبندی مجازی است که در سیستم نرم‌افزاری ردیاب قابل تنظیم است. این بخش از کارایی ردیاب برای شرکت‌هایی که از تاکسی اینترنتی به‌منظور فعالیت در محدوده‌ی خاصی استفاده می‌کنند، مفید است. به‌عنوان مثال اگر یکی از وظایف راننده‌ها در زمان کار این باشد که از محدوده‌ی مجاز خود خارج نشوند، در صورت تخطی از این قانون یک پیامک برای راننده ارسال می‌شود. ضمن اینکه گزارش عملکرد راننده نیز در دسترس مدیر ناوگان تاکسیرانی خواهد بود و با رانندگانی که در زمان کار از محدوده‌ی مجاز خود خارج می‌شوند، برخورد خواهد شد.

گروه هوشمند آرشین در زمینه نصب ردیاب خودرو برای شرکت‌های تاکسیرانی، افتخار همکاری با پاکروتاکسی را داشته. همچنین می‌توانید جهت مشاوره رایگان با همکاران ما در رابطه با نصب دزدگیر خودرو برای ناوگان حمل و نقل خود، هم‌اکنون اقدام کنید. ردیاب تاکسی، ردیاب کامیون و ترانزیت هر کدام ویژگی‌های منحصربه ‌فرد خود را دارند. یکی از مزیت‌های استفاده از ردیاب آرشین این است که می‌توانید ردیاب را با توجه به نوع کاربری آن در صنعت خود، اختصاصی کنید.

 

برای بررسی و خرید ردیاب خودرو رابین روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه