مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کاربرد ردیاب خودرو در صنعت حمل و نقل

ردیاب خودرو در صنعت حمل و نقل، کاربردهای بسیار دارد. کاربرد ردیاب خودرو در ناوگان‌های خودرویی اهمیت بسزایی دارد. مدیریت ناوگان بیش از هر چیز نیاز دارد از موقعیت مکانی وسایل نقلیه خود مطلع شود. سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل در هواپیماها، بالگردها، کشتی‌ها، خودرو و موتورسیکلت، به وسیله‌ی ردیابی این وسایل و با دسترسی به موقعیت جغرافیایی آنها می‌تواند کار مدیریت ناوگان را با تسلط کامل انجام دهد.

ردیاب خودرو، اطلاعات دیگری مثل فاصله تا مقصد و مدت زمان باقیمانده تا رسیدن به مقصد و یا پایان مأموریت کاری را نیز پردازش می‌کند. دانستن این اطلاعات و ثبت آنها در سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل در تهیه‌ی گزارش‌های دقیق به مدیریت ناوگان کمک بسیاری می‌کند و در راندمان کار شرکت تأثیر به‌سزایی دارد. سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس از جمله سیستم‌های مدیریت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل است که بسیاری از نیازهای شرکت‌های فعال در این حوزه را برآورده کرده است. جهت آشنایی با مهم‌ترین کاربردهای استفاده از ردیاب خودرو در صنعت حمل و نقل در این مقاله با ما همراه باشید.

اطلاع از وضعیت خودرو

مدیریت ناوگان لازم است بداند خودرو در حال حرکت است، جایی متوقف شده است، و یا طبق مسیر درست در حال حرکت می‌باشد. ردیاب خودرو بهیاب به علت اینکه به شکل ثابت در داخل خودرو نصب می‌شود، اطلاعات دقیق را در اختیار سامانه مدیریت ناوگان قرار می‌دهد.

افرادی که از ردیاب گوشی به منظور ردیابی خودرو استفاده می‌کنند قادر به تشخیص وضعیت واقعی خودرو نیستند. اگر از GPS تلفن همراه راننده به عنوان ردیاب ماشین استفاده کنید، ممکن است راننده در جایی خارج از خودرو خواب باشد در حالی که ماشین به سرقت رفته است. یا اینکه تلفن همراه در جای ثابتی باشد ولی ماشین جهت استفاده شخصی در حال حرکت است و مدیریت ناوگان متوجه این موضوع نخواهد شد. همچنین استفاده از ردیاب خودرو ارزان قیمت یا ردیاب خودرو آهنربایی به دلیل عملکرد و دقت ضعیف و باتری با ظرفیت کم، مشکلاتی نظیر قطع شدن ردیاب و از دست رفتن اطلاعات را خواهد داشت. بنابراین استفاده از بهترین ردیاب‌های خودرو موجود در بازار، اطمینان کافی، صحت اطلاعات وضعیت خودرو، دقت بالا و در نتیجه گزارش‌های دقیق‌تر و بهره‌وری بیشتر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو چگونه کار می‌کند

نمایش موقعیت فعلی خودرو

اگر شما مدیریت ناوگان بزرگی در دست داشته باشید همواره نیاز است که از موقعیت جغرافیایی خودروها مطلع شوید. شرکت‌هایی که از وسایل نقلیه جهت کارهای بازاریابی استفاده می‌کنند نیاز دارند موقعیت خودروها را بررسی کنند تا مطمئن شوند همه‌ی خودروها در یک محدوده متمرکز نشده باشند و به صورت کامل منطقه را پوشش دهند. شرکت‌های کرایه اتومبیل هم از ردیاب خودرو استفاده می‌کنند تا هر لحظه که لازم باشد از موقعیت جغرافیایی خودروهای اجاره داده شده مطلع شوند.

نمایش موقعیت فعلی خودرو به مدیریت ناوگان کمک می‌کند تا نزدیکترین خودرو به محل مأموریت را از طریق سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل مشخص کند. به این ترتیب ردیاب خودرو با نمایش موقعیت فعلی خودروها، باعث می‌شود هم مشتریان در کمترین زمان سرویس خود را دریافت ‌کنند و هم بهره‌وری شرکت افزایش یافته و از هدر دادن زمان رانندگان جلوگیری ‌شود. هر چه مدیریت ناوگان مأموریت‌های بیشتری انجام دهد به همان میزان راندمان کاری شرکت افزایش پیدا می‌کند.

سامانه ردیاب خودرو و کاربردها

کاربرد ردیاب خودرو در کاهش هزینه‌ها

بیشترین هزینه‌هایی که در مدیریت ناوگان تحمیل می‌شود مربوط به سوخت و خدمات تعویض و تعمیرات قطعات مصرفی خودرو است. ردیابی خودرو باعث می‌شود که از هر آمدوشد اضافی خودداری شود و هرگونه حرکت خودروها حساب‌شده باشد. خودروهایی که در طول روز با حداقل جابه‌جایی، بیشترین کار را انجام داده‌اند و با کمترین هزینه از تمام ظرفیت خود استفاده کرده‌اند.

ممکن است فکر کنید هزینه‌ی ردیابی خودروهای ترانزیت به خاطر استفاده از اینترنت رومینگ افزایش می‌یابد و این اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست. ردیاب خودرو بهیاب با سیستم هوشمند کاهش مصرف شارژ سیم‌کارت در خارج از کشور این مشکل را برای خودروهای ترانزیت حل کرده‌است. بنابراین هزینه اینترنت برای ردیابی خودروهای ترانزیت بسیار کمتر از آن چیزی است که فکر کنید و ردیابی خودروهای ترانزیت با کمترین هزینه اینترنت امکان‌پذیر است.

ردیاب خودرو بهیاب علاوه بر کاهش هزینه سوخت، در کاهش هزینه تعمیرات و استهلاک خودرو نیز نقش گسترده‌ای دارد. اضافه شدن سیستم نگهداری و تعمیرات به سامانه بهیاب، امکان دریافت هشدارهای متفاوت برای مثال در خصوص نیاز خودرو به تعویض روغن و… فراهم کرده است. به‌بیان‌دیگر ردیاب خودرو در کاهش هزینه‌های ناوگان تأثیر مستقیم دارد.

مطلب پیشنهادی: مدیریت سوخت ناوگان

کاربرد ردیاب در ردیابی مسیر

در سامانه مدیریت ناوگان، موقعیت وسایل نقلیه به وسیله‌ی GPS موجود در ردیاب خودرو مشخص می‌شود. حال فرض کنید که مأموریت یک خودرو به تازگی تمام شده و در حال بازگشت به ناوگان است اما در همین لحظه مدیریت ناوگان یک مأموریت دیگر در همان حوالی دریافت می‌کند و از خودرو می‌خواهد از نزدیک‌ترین مسیر در همان حوالی خودش را به مکان مورد نظر برساند. ردیاب خودرو به مدیریت ناوگان حمل و نقل کمک می‌کند که در کمترین زمان بیشترین مأموریت را انجام دهند و رفت و آمد خودروها به ایستگاه به حداقل می‌رسد.

یک مورد دیگر از کاربرد ردیاب ماشین در مسیریابی، استفاده از آن در کانتینرهای حمل بار است، چرا که مسیرهای رفت و آمد و مدت زمان توقف در بین راه برای این نوع خودروها اهمیت زیادی دارد و به شدت در کاهش هزینه‌ها مؤثر است. ردیاب خودرو بهیاب این مشکل را حل کرده و از طریق قابلیت دیسپاچینگ، بهینه‌ترین مسیر حرکت برای کانتینرها را برای مدیریت ناوگان و رانندگان مشخص می‌کند تا حمل بار به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن انجام شود.

ردیابی خودروهای ناوگان

کاربرد ردیاب خودرو در تخمین مسافت

برای مدیریت ناوگان در شرکت‌هایی که کار ارسال و دریافت محموله انجام می‌دهند و یا خدمات حمل و نقل کالا را به عهده دارند، دانستن زمان تقریبی رسیدن به محل مأموریت و پایان آن اهمیت بسیار زیادی دارد. با استفاده از ردیاب خودرو می‌توان فاصله خودرو تا مقصد را با توجه به سرعت حرکت و میزان ترافیک تخمین زد و به اطلاع مشتری رساند. مدیریت ناوگان هم با تخمین مسافت و زمانی که یک خودرو برای انجام یک مأموریت صرف می‌کند، می‌تواند تشخیص دهد که مأموریت بعدی برای آن خودرو چه زمانی است. اگر مدیریت ناوگان تشخیص دهد که یک خودرو زمان زیادی را برای انجام یک کار نیاز دارد با سپردن مأموریت‌های بعدی راننده را تحت فشار نمی‌گذارد و تا پایان مأموریت آن خودرو کارهای دیگر در آن منطقه را به خودروهای دیگر واگذار می‌کند.

مطلب پیشنهادی: ویژگی‌هایی که یک سامانه مدیریت ناوگان در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

کاربرد ردیاب خودرو در جلوگیری از تصادفات

بیشترین عامل تصادفات، خستگی راننده است. کاهش تصادفات در حمل‌ونقل بین‌شهری اهمیت زیادی دارد. ردیاب خودرو مدت‌زمان حرکت خودرو را به مدیریت ناوگان نشان داده و درصورتی‌که زمان زیادی است که یک راننده در حال حرکت می‌باشد، مدیریت ناوگان متوجه این موضوع شده و به راننده هشدار می‌دهد که بهتر است استراحت کند. در رانندگی بر خلاف‌کارهای فیزیکی سخت که بدن درگیر است و شخص احساس خستگی می‌کند، راننده احساس خستگی نمی‌کند اما میزان دقت در رانندگی بعد از ۴ ساعت رانندگی مداوم کاهش می‌یابد. بعضی‌اوقات راننده‌ها احساس خستگی نمی‌کنند و یا فکر می‌کنند وقتی می‌توانم هنوز به رانندگی ادامه دهم چرا توقف کنم؟! یا اینکه می‌خواهند کارشان را زودتر تمام کنند؛ اما همین سهل‌انگاری‌ها موجب بروز حوادث جبران‌ناپذیر به راننده‌ها و همچنین خسارت زیاد به وسایل نقلیه می‌شود.

فرض کنید خودرویی که بدون وقفه ساعت‌ها در حال حرکت بوده، طبیعتاً به یک استراحت ۱ الی ۲ ساعته نیاز دارد تا راننده هشیاری خود را مجدداً به‌دست آورد. مدیریت ناوگان به‌محض اینکه اطلاعات خودرو را در سامانه ردیاب خودرو مشاهده کند و متوجه شود آن راننده مدت‌زمان زیادی است که در حال حرکت می‌باشد، بلافاصله با او ارتباط برقرار می‌کند. به‌این‌ترتیب ردیاب خودرو، از حوادث پرخطر در جاده‌ها می‌کاهد و به سلامت راننده و ایمنی در جاده‌ها کمک می‌کند.

کاربرد ردیاب در حفظ امنیت

سامانه مدیریت ناوگان حرکت خودروها را در تمام طول مأموریت نمایش می‌دهد. اگر خودرویی از مسیر خارج شده و یا در جاده‌های فرعی گرفتار شده باشد، مدیریت ناوگان متوجه وضعیت اضطراری خودرو می‌شود و به آن کمک می‌کند. ممکن است خودرو دزدیده شده باشد در این صورت مدیریت ناوگان، خودروهای امدادی را به موقعیت آن خودرو اعزام می‌کند و یا با پلیس تماس می‌گیرد. ردیاب خودرو به‌خصوص برای حفظ امنیت خودروهای سنگین در جاده‌ها کمک فراوانی می‌کند. ردیاب خودرو به صورت تمام‌وقت کار می‌کند و اگر خودرویی شب‌هنگام در حال حرکت باشد مدیریت ناوگان می‌توان مسیر حرکت خودرو را در سامانه مدیریت ناوگان حمل‌ونقل کنترل کند و درصورتی‌که خودرو از مسیر خود منحرف شود متوجه خواب‌آلوده بودن آن شده و با راننده تماس می‌گیرد یا از طریق پیامک به آن هشدار می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: مدیریت ناوگان حمل و نقل

بهبود عملکرد ناوگان

GPS موجود در ردیاب ماهواره‌ای خودرو به‌صورت کامل و دقیق اطلاعات از موقعیت خودرو را به سامانه مدیریت ناوگان ارسال می‌کند. همان‌طور که می‌دانید هرچه دیتاها و یا همان داده‌های یک نرم‌افزار دقیق‌تر و کامل‌تر باشد درنتیجه آمارها و گزارش‌هایی که از وضعیت عملکرد ناوگان حمل‌ونقل گرفته می‌شود، قابل‌اعتمادتر هستند. اطلاعات GPS متصل به ردیاب خودرو حتی در زمان نبودن اینترنت، به‌طور کامل در سرورها ذخیره شده و به‌محض اتصال به اینترنت تمامی اطلاعات در سامانه مدیریت ناوگان ثبت و نمایش داده می‌شود. در درست داشتن اطلاعات درست از وضعیت خودرو بسیار ارزشمند است چراکه تصمیم‌های مهم مدیریت ناوگان بر پایه‌ی همین گزارش‌هایی است که از سامانه مدیریت ناوگان استخراج می‌شود. ردیاب خودرو که به خودرو متصل باشد، در ارسال دیتاها به مدیریت ناوگان بدون نقص عمل می‌کند بنابراین عملکرد ناوگان حمل‌ونقل را افزایش می‌دهد و در تصمیم‌گیری‌ها به مدیریت ناوگان کمک می‌کند.

ردیاب خودرو و بهبود عملکرد ناوگان

اساس کار سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل، مشاهده موقعیت جغرافیایی وسایل نقلیه است. کاربردهای ردیاب خودرو در حمل‌ونقل بسیار گسترده و مهم هستند. کلیه‌ی گزارش‌ها در سامانه مدیریت ناوگان، بر اساس دیتاهایی است که از GPS ردیاب خودرو دریافت شده است. یک ردیاب خودرو مثل یک مأمور ۲۴ ساعته وضعیت خودرو را گزارش می‌دهد و به مدیریت ناوگان در ارتقا و بهبود عملکرد حمل‌ونقل کمک می‌کند. شرکت آرشین این افتخار را دارد تا با ارائه محصول بی‌نظیر خود با نام ردیاب خودرو بهیاب جوابگوی نیاز مشتریان خود در این زمینه باشد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ردیاب خودرو بهیاب و دزدگیر خودرو آرنا و اطلاع از لیست قیمت محصولات می‌توانید وارد لینک زیر شوید :

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه