مدت زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

مدیریت ناوگان حمل و نقل

مدیریت ناوگان

امروزه با گسترش ارتباطات جاده‌ای و حمل‌ و نقل درون شهری، نیاز به مدیریت ناوگان حمل و نقل و خودروهای سازمانی امری ضروری است. دغدغه بسیاری از مدیرانی که در حال حاضر مشغول به فعالیت در صنعت حمل و نقل هستند و یا شرکت‌ها و سازمان‌هایی که دارای ناوگان پخش و توزیع می‌باشند، یافتن راهکارهای جدید و بهینه‌ای است که بواسطه آن‌ بتوانند نظارت دقیق‌تری بر ناوگان حمل و نقل خود داشته باشند.

مدیریت ناوگان چیست؟

مدیریت ناوگان رویکردی اداری است که به شرکت‌ها و سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا متحرک‌های کاری اعم از وسایل نقلیه یا نیروی انسانی خود را به منظور بهبود بهره‌وری، سازمان‌دهی و هماهنگ کنند. همچنین استفاده از سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌ها و مدیریت ریسک سرمایه شود.

مهم‌ترین المان در سیستم مدیریت ناوگان، سامانه ردیابی خودرو است. ردیابی خودرو در این نوع سامانه‌ها معمولاً مبتنی بر GPS بوده و می‌تواند داده‌های مربوط به راننده، وسیله نقلیه، موقعیت جغرافیایی، میزان مصرف سوخت و انواع گزارش‌های مربوط به مسیر را جمع‌آوری کرده و بر روی بستر GSM برای سرور مرکزی ارسال نماید.

ردیاب خودرو، وسیله‌ای است سخت‌افزاری و کوچک که می‌تواند به صورت مخفی در داخل خودرو قرار گرفته و به وسیله سیم‌کارتی که داخل آن قرار گرفته، اطلاعات متفاوتی از خودرو را از طریق پیامک و یا اتصال به اینترنت برای مالک خودرو ارسال کند.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو چیست؟

امکانات ردیاب برای کاربر

کاربر می‌تواند با استفاده از اپلیکشین موبایل یا از طریق SMS و با اتصال به ردیاب خودرو فرمان‌های متفاوتی را برای ردیاب ارسال کرده و گزارش‌هایی نظیر میزان سوخت، مسافت طی شده، هشدار سرعت غیرمجاز، نقاط توقف و… را دریافت کند. همچنین ردیاب خودرو می‌تواند یک سیستم امنیتی قوی برای خودرو بوده و از طریق جلوگیری از روشن شدن خودرو یا شنود صدای کابین از سرقت خودرو جلوگیری کند.

ردیاب خودرو با GPS تفاوت‌های زیادی دارد. در مدیریت ناوگان حمل و نقل می‌بایست حتماً از ردیاب استفاده شود چرا که بسیاری از GPSهای معمولی در بازار تنها قادر به ارسال موقعیت لحظه‌ای خودرو یا وسیله نقلیه هستند در حالیکه با استفاده از ردیاب خودرو قادر خواهیم بود تا علاوه بر نظارت آنلاین روی وسیله نقلیه، کلیه اطلاعات ذکر شده را روی سرور ذخیره‌سازی کرده و هر زمان که نیاز باشد به آن دسترسی خواهیم داشت.

مطلب پیشنهادی: تفاوت ردیاب خودرو و GPS

ردیاب خودرو بهیاب از معدود ردیاب‌های موجود در بازار است که هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار آن کاملاً در داخل کشور تولید شده و بنابراین امکان سفارشی‌سازی آن برای سازمان‌های مختلف وجود دارد. در یک سامانه مدیریت ناوگان، امکان مدیریت گروهی خودروها یا داشتن سطح دسترسی‌های متفاوت برای کاربران از اهمیت ویژه‌ای برای مدیر واحد لجستیک یا ناوگان حمل و نقل برخوردار است.

نرم‌افزار مدیریتی بهیاب پلاس برای اولین بار در ایران، کلیه قابلیت‌های مدیریت گروهی دستگاه‌ها را به همراه قابلیت‌های پایه‌ای یک سیستم مدیریت پروژه ارائه می نماید.

مدیریت ناوگان بهیاب پلاس

سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس

سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس مجموعه‌ای از ویژگی‌های نرم‌افزاری مربوط به مدیریت ناوگان حمل و نقل را به سامانه ردیابی خودرو بهیاب اضافه می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های سامانه بهیاب می‌توان به امنیت بسیار بالای آن، امکان ثبت و ذخیره اطلاعات در سرور، عدم توقف عملکرد دستگاه در صورت قطع شبکه GPRS و در دسترس بودن قابلیت‌های کلیدی با استفاده از اپلیکیشن و بستر SMS، نمایش لحظه‌ای قدرت سیگنال و شارژ سیم‌کارت و شارژ نمودن آن در صورت نیاز و ارائه گزارش‌های متفاوتی نظیر گزارش مسافت طی‌شده، مدت زمان سفر، زمان توقف، زمان روشن و خاموش شدن، گزارش محدوده سرعت، گزارش آخرین وضعیت خودرو و گزارش مسیر پیموده شده در بازه زمانی خاص اشاره کرد.

ویژگی‌های بهیاب پلاس

علاوه بر موارد گفته شده که ویژگی‌‌های عمومی سامانه بهیاب می‌باشد، سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس امکانات ویژه‌ای برای مدیریت ناوگان حمل و نقل در اختیار مدیران قرار می‌دهد. تعریف و مدیریت گروهی دستگاه‌ها، تعریف مدیران و کاربران با سطوح دسترسی متفاوت توسط مدیر اصلی، اعمال تنظیمات و گزارش‌گیری به صورت گروهی برای دستگاه‌ها، امکان تعریف و گروه‌بندی و نمایش ماشین آلات برحسب نوع فعالیت یا کاربری آن‌ها، ثبت زمان بارگیری از لحظه شروع تا پایان و تعداد دفعات بارگیری، گزارش‌گیری از نقاط توقف، زمان‌های توقف خودرو، آدرس محل توقف و لیست توقفات غیرمجاز و گزارش میزان مصرف سوخت و هزینه مصرفی برای یک یا چند یا کلیه خودروهای ناوگان در بازه زمانی انتخابی بخشی از قابلیت‌های ویژه سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس می‌باشد.

از دیگر ویژ‌گی‌های این نرم‌افزار مدیریت ناوگان می‌توان به قابلیت تعریف محدوده جغرافیایی یا جئوفنسینگ (Geo-fencing)، قابلیت مدیریت مأموریت و دیسپاچینگ (Dispatching)، سیستم نگهداری و تعمیر، سیستم مدیریت رانندگان و مشتریان، سیستم انبارداری و تحلیل ناوگان اشاره کرد.

قابلیت جئوفنسینگ :

عبارت است از یک ویژگی خاص نرم افزاری که می تواند با استفاده از GPS مرزهای جغرافیایی را برای کاربردهای خاص تعیین نماید. با استفاده از تکنولوژی Geofencing می‌توان شرط ورود یا خروج از یک منطقه جغرافیایی را برای یک دستگاه خاص تعریف نمود. در این صورت زمانی که دستگاه از محدوده تعریف شده خارج شود یا به آن وارد گردد، برنامه یک پیغام هشدار را صادر می‌کند. با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند با ایجاد محدوده‌های متفاوت جغرافیایی برای هر خودرو، وسایل نقلیه خود را ملزم به فعالیت در محدوده‌ای خاص کند و در صورتی که یک راننده سرویس حمل و نقل از مسیر تعریف شده و مجاز خارج می‌گردد ، موضوع را اطلاع دهد.. این قابلیت امکان ویژه‌ای را برای مدیریت و کنترل ناوگان‌های توزیع شرکت‌های مختلف فراهم می‌آورد تا مشخص گردد هر خودرو باید در کدام ناحیه فعالیت کند.

جئوفنسینگ در مدیریت ناوگان

مطلب پیشنهادی: قابلیت جئوفنسینگ چیست

قابلیت دیسپاچینگ :

قابلیتی ویژه برای مدیریت و کنترل مأموریت‌های ناوگان توزیع، امداد و عملیاتی مانند آتش‌نشانی‌ها و آمبولانس‌ها و… است که جهت ذخیره زمان و هزینه برای این سیستم‌های خدماتی و مأموریتی به صورت آنلاین به کار می‌رود. با دیسپاچینگ قادر خواهیم بود تا از طریق ارائه برنامه‌های روزانه و راه‌ها به رانندگان، تنظیم زمان بارگیری و ایستگاه‌های بارگیری و تحویل کالا و در نظر گرفتن بهترین مسیر و یا تغییر مسیرها با توجه به ترافیک، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، امنیت و بهره‌وری را نیز افزایش دهیم.

دیسپاچینگ تنها بخشی از قابلیت‌هایی است که سیستم مدیریت مأموریت سامانه بهیاب پلاس ارائه می‌کند. تعریف و تعیین مأموریت برای هر دستگاه، تعیین زمان آغاز و پایان و مدت زمان مورد انتظار انجام مأموریت، تعریف محدوده‌ها و مدت زمان توقف در حین مأموریت و ارائه گزارش عملکردی از نحوه انجام مأموریت برای هر دستگاه از دیگر قابلیت‌های ویژه‌ای است که توسط سامانه مدیریتی بهیاب برای مدیریت ناوگان حمل و نقل ارائه شده است.

مطلب پیشنهادی: دیسپاچینگ چیست و چه کاربردی دارد

سیستم نگهداری و تعمیر :

از طریق این سیستم، مدیر واحد لجستیک قادر خواهد بود تا اطلاعات کاملی از وضعیت هر خودرو داشته باشد. نحوه کار این سیستم به این صورت است که با اتصال دیاگ به ECU ماشین و ارسال اطلاعات به سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس، هشدارهای لازم برای سرویس قطعات و مشکلات داخلی خودرو در زمان لازم برای کاربر ارسال گردیده و به این ترتیب باعث کاهش هزینه خسارت ناشی از تصادفات به دلیل استهلاک خودرو و کاهش هزینه‌های خسارات ناشی از عدم تعمیر و نگهداری به موقع خواهد شد.

 

اطلاعاتی که سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس از طریق اتصال به ECU خودرو قادر به دریافت و ارائه آن می‌باشد عبارتند از:

• وضعیت موتور شامل ساعت کارکرد موتور، دور موتور و دمای موتور، درصد بار موتور و…

• وضعیت سوخت خودرو شامل میزان سوخت مصرفی و حجم مخزن سوخت

• وضعیت پدال‌ها شامل وضعیت پدال ترمز، تعداد ترمزها، وضعیت پدال کلاچ و وضعیت دنده و گیربکس

• وضعیت سرعت و کروز شامل مسافت پیموده شده، وضعیت و زمان کروز کنترل و سرعت لحظه‌ای

 

در اختیار داشتن مجموعه‌ای از این اطلاعات در مورد خودروهای یک ناوگان به همراه قابلیت تحلیل و گزارش داده‌ها و نمایش خرابی‌ها و اعلام هشدار به مدیر سیستم و راننده، قطعاً موجب کاهش چشمگیر هزینه‌ها و بهره‌وری بیشتر ناوگان خواهد شد.

سیستم مدیریت رانندگان و مشتریان :

با این سیستم، مدیر سامانه همواره مطلع خواهد بود کدام راننده از چه وسیله نقلیه و تجهیزاتی و چرا و به چه شکل استفاده می‌کند. همچنین قادر خواهد بود تا تمام جریمه‌ها، هزینه‌های پارکینگ، عوارض و دیگر موارد این چنینی رانندگان را برای نمایش کلی هزینه‌ها سازمان‌دهی کند. علاوه بر موارد گفته شده امکان کنترل و مراقبت از منابع انسانی از طریق اطمینان از مطابقت قانونی بیمه، مجوزها، گواهی‌نامه و… از دیگر قابلیت‌هایی است که این سامانه در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

سیستم مدیریت انبار :

درسیستم مدیریت انبار، مدیریتی از قطعات و فهرست دارایی‌ها را از طریق موارد زیر خواهیم داشت:

• بهینه‌سازی سطوح دارایی؛ نظارت بر استفاده از قطعات و سطوح موجودی و دریافت هشدار هنگامی که سطح موجودی کم می‌شود.

• کاهش هزینه‌های غیر ضروری؛ اجتناب از خرید قطعات غیر ضروری با تنظیم حداکثر مقادیر موجودی.

• ایجاد لیست سفارشات و خرید؛ ساده‌سازی فرایند سفارش و خرید موجودی ناوگان با ایجاد لیست سفارشات و خرید و مدیریت آن‌ها.

• کاهش زمان تأمین قطعات؛ اطمینان از وجود قطعات و موارد مورد نیاز در انبار جهت کاهش زمان تأمین قطعات.

 

از قابلیت‌های مهمی که به خصوص برای ناوگان‌‌های پخش و توزیع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مانیتور اتاق حمل بار یا یخچال و کانتینر است. علاوه بر قابلیت نصب چند سنسور دما (تا ۳۲ عدد سنسور دما) به یک دستگاه ردیاب بهیاب که امکان کنترل دمای یخچال ماشین‌ها را فراهم می‌آورد، امکان دریافت گزارش باز و بسته شدن درب اتاقک حمل بار، هشدار باز بودن درب حین حرکت خودرو و تشخیص تغییر و جدا شدن اتاقک حمل بار نیز از طریق سامانه بهیاب پلاس میسر خواهد بود.

مانیتورینگ دما در سامانه مدیریت ناوگان

مجموعه قابلیت‌ها و ویژگی‌های ذکر شده، سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس را تبدیل به یکی از بهترین سامانه‌های مدیریتی این حوزه کرده است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب خودرو

راهکارهای مدیریت ناوگان بهیاب پلاس

ردیاب خودرو سرویس مدارس :

ردیاب خودرو سرویس مدارس اطلاعات مربوط به اینکه خودروها در هر لحظه در چه مکانی هستند، زمان خروج آن‌ها از مدارس، زمان رسیدن آن‌ها به مقصد و حتی اینکه رانندگان چقدر با مراقبت و احتیاط رانندگی می‌کنند را در اختیار والدین و مدرسه قرار می‌دهد.

با استفاده از سامانه مدیریتی بهیاب پلاس می‌توان برنامه کاری خودروها را با مدارس منطقه هماهنگ نموده و برنامه‌ای منظم و به موقع و بدون اتلاف وقت را تدوین کرد تا علاوه بر افزایش امنیت، بهره‌وری نیز بهبود یابد.

مهم‌ترین کاربردها

ارائه گزارش و اعلام هشدار نسبت به رفتار پر خطر رانندگان سرویس مدارس به دلیل حیاتی بودن ایمنی و امنیت دانش آموزان اهمیت ویژه‌ای برای شرکت‌های سرویس مدارس، والدین و مدیران مدارس دارد.

ویژگی دیگری که برای مدیران مدارس بسیار حائز اهمیت است، امکان گروه‌بندی و سطح دسترسی‌های متفاوت برای مدیران، کارمندان و والدین است. به عنوان مثال مدیر مدرسه‌ای که چند واحد متفاوت را مدیریت می‌کند، این امکان را دارد تا دسترسی سرویس هر واحد را به مدیر مربوطه واگذاری کند. همچنین والدین دانش‌آموزان یک سرویس، تنها به پنل همان سرویس دسترسی خواهند داشت.

امکان ارتباط دو طرفه با سامانه و اعلام رویدادهای خارج از برنامه‌ای مثل تغییر مقصد دانش‌آموزان و همچنین امکان استفاده از این سامانه از طریق اپلیکیشن موبایل از دیگر ویژگی‌های قابل استفاده سامانه بهیاب برای والدین و مدارس می‌باشد.

با توجه به اجباری شدن استفاده از ردیاب و GPS برای سرویس مدارس، مدارس سرتاسر کشور می‌توانند از طرح‌های ویژه‌ای که برای فروش ردیاب و سامانه مدیریتی بهیاب در نظر گرفته شده است، استفاده نمایند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع مدل‌ها و قیمت‌های سامانه بهیاب می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۵۸۴۳۱ — ۰۲۱ با کارشناسان فروش مجموعه در ارتباط باشید.

در حال حاضر برخی مدارس تهران نظیر مدرسه نیما یوشیج، مدرسه برهان و… در حال استفاده از سامانه بهیاب پلاس می‌باشند.

مدیریت ناوگان سرویس مدارس

مدیریت ناوگان امدادی :

استفاده از سامانه‌ ردیاب خودرو بهیاب برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات امدادی این امکان را فراهم می‌آورد تا هنگامی‌ که در شرایط اضطراری درخواست کمکی به سمت آن‌ها می‌آید، در کوتاه‌ترین زمان خودروهای امدادی را به محل امداد برسانند.

سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس به خصوص برای آمبولانس‌ها می‌تواند بسیار کارآمد باشد. در مباحث اورژانسی و بحث خدمات‌رسانی اورژانس و آمبولانس‌های عمومی و خصوصی، هر ثانیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و می‌بایست با سرعت و با دقت بسیار بالا عمل نمود. این سامانه ردیابی به شما نشان می‌دهد که آمبولانس‌ها در هر زمان در کجا استقرار دارند تا بتوانید نزدیک‌ترین خودرو را به محل مورد نظر ارسال نمایید.

با استفاده از این سامانه می‌توانید با دانستن مکان هر خودرو و فاصله آن با محل مورد نظر، زمان تقریبی رسیدن آمبولانس را به مقصد اطلاع دهید. همچنین سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس با توجه به آخرین داده‌های ترافیکی و در نظر گرفتن بهترین مسیر می‌تواند مسیری با کوتاه‌ترین زمان ممکن را پیشنهاد دهد.

مرکز آمبولانس خصوصی بهزیستان از جمله مراکز امدادی است که در حال حاضر با استفاده از سامانه بهیاب مشغول به فعالیت می‌باشد.

مدیریت ناوگان امدادی

مدیریت ناوگان حمل فرآورده‌های نفتی :

ردیاب خودرو برای ناوگان شرکت‌های نفتی منجر به افزایش بهره‌وری و سود این شرکت‌ها خواهد شد. شرکت‌های خدمات سوخت می‌بایست از هر دقیقه خود نهایت استفاده را ببرند.

امکان اتصال انواع سنسورهای محیطی برای خودروهای حمل فرآورده‌های نفتی و ارائه گزارش‌های متفاوت در مورد وضعیت هر خودرو، میزان بار و سوخت آن‌ها و شناسایی رفتارهای خطرناک رانندگان مثل تجاوز از سرعت مجاز و ترمزهای شدید و رانندگی مارپیچ، با توجه به اهمیت بالا و حیاتی انتقال فرآورده‌های نفتی از جمله ویژگی‌های مهمی است که سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس در اختیار شرکت‌های نفتی قرار می‌دهد.

همچنین قابلیت‌هایی که سیستم دیسپاچینگ سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد موجب تنظیم سیستم بارگیری و انتقال فرآورده‌های نفتی و در نتیجه افزایش بهره‌وری این شرکت‌ها می‌شود.

مدیریت ناوگان شرکت‌های پیمانکاری و ساخت و ساز :

با استفاده از سامانه ردیابی بهیاب، می‌توان اطلاع دقیقی از مکان لحظه‌ای خودروها و تجهیزات و همچنین زمان ورود و خروج به کارگاه و ایستگاه‌های بارگیری داشت. همچنین با استفاده از گزارشاتی که از این سامانه می‌توان گرفت، مجموع ساعات فعالیت هر راننده، مجموع پیمایش آن‌ها، نقاط توقف غیرمجاز آن‌ها و…. مشخص می‌گردد که باعث حفظ امنیت بیشتر تجهیزات و افزایش بهره‌وری شرکت‌ها خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

مدیریت ناوگان حمل مواد غذایی :

برای شرکت‌های پخش مواد غذایی با توجه به حساسیت بالای محصولاتی که تولید و جابجا می‌کنند و نیاز اکثر آن‌ها به داشتن خودروهای یخچال‌دار و دمای مناسب برای سالم ماندن هر محصول، استفاده از سامانه‌های مدیریت ناوگان امری ضروری به نظر می‌رسد.

ردیاب‌ خودرو بهیاب با قابلیت نصب روی انواع خودروهای سبک و سنگین و کانتینرهای یخچال‌دار و قابلیت‌های ویژه‌ای که برای ناوگان‌های توزیع و پخش ارائه می‌کند، انتخابی مناسب برای شرکت‌های فعال در این حوزه می‌باشد.

دریافت گزارش‌های متفاوت از این سامانه نظیر مسیرهای پیموده شده و نقاط توقف و همچنین امکان تعریف مأموریت و نقاط مشخص برای تحویل بار و نیز قابلیت تعریف محدوده‌های مشخص برای هر خودرو از جمله ویژگی‌های مهمی است که توسط سامانه بهیاب پلاس برای ناوگان‌های توزیع و پخش ارائه می‌گردد.

شرکت‌هایی نظیر مهرام، نامی‌نو، دلند و… از جمله شرکت‌هایی هستند که از سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس استفاده می‌کنند.

مدیریت ناوگان پخش و توزیع

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع مدل‌ها و قیمت‌های ردیاب می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۵۸۴۳۱ — ۰۲۱ با کارشناسان فروش مجموعه در ارتباط باشید.

مدیریت ناوگان اتوبوسرانی :

امروزه با گسترش جمعیت شهری در کشوری، یکی از دغدغه‌های مهم کلان‌شهرها حمل و نقل عمومی و بحث ترافیک شهری است. سیستم ناوگان اتوبوسرانی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم حمل و نقل شهری می‌باشد. از بهترین و باصرفه‌ترین راه‌حل‌ها برای بهینه‌سازی سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی، استفاده از سیستم و نرم‌افزار مدیریت ناوگان اتوبوسرانی است.

سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس علاوه بر نمایش مکان لحظه‌ای ناوگان اتوبوسرانی، این امکان را فراهم می‌آورد تا با تنظیم تعداد ناوگان در ساعات اوج و غیراوج، نظم حرکت اتوبوس‌ها افزایش پیدا کرده و زمان انتظار مسافران کاهش یابد.

جمع‌آوری و تحلیل داده‌هایی چون مسیرهای پیموده شده توسط هر اتوبوس، نقاط توقف، گزارش مصرف سوخت، سرعت رانندگی و…، و همچنین اطلاعات مربوط به سیستم نگهداری و تعمیر سامانه بهیاب باعث بهبود خدمات سیستم ناوگان اتوبوسرانی و نیز کاهش چشمگیر هزینه‌ها خواهد شد.

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مخارج ناوگان اتوبوسرانی هر شهر، هزینه مربوط به سوخت ناوگان می‌باشد. سامانه ردیابی بهیاب از طریق کنترل لحظه‌ای سوخت و سرعت اتوبوس و همچنین تعیین مسیرهای مشخص برای حرکت اتوبوس امکان مانیتورینگ دقیق هزینه‌های مربوط به سوخت خودرو را فراهم می‌آورد.

یکی از المان‌های بسیار مهم در مدیریت ناوگان اتوبوس‌های درون‌شهری، تردد تعداد مسافرین می‌باشد. شمارش تعداد مسافرین از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند باعث بهبود برنامه‌ریزی حمل و نقل و افزایش بهره‌وری در خدمات‌رسانی شود.

مدیریت ناوگان اتوبوسرانی

مدیریت ناوگان تاکسیرانی :

بهبود و افزایش بهره‌وری شبکه حمل و نقل درون شهری به خصوص بخش تاکسیرانی از مهم‌ترین نیازهای شهرهای در حال توسعه یا توسعه یافته است. یکی از بهترین راه‌ها برای تحقق این امر، استفاده از سامانه‌های ردیابی و مدیریت ناوگان حمل و نقل می‌باشد.

کاهش ترافیک، پیشگیری از آلودگی هوا، ارتقا کیفیت خدمات به مسافرین، مدیریت زمان و هزینه و افزایش رضایت مسافر و راننده از مزایای اصلی استفاده از این نوع سامانه‌هاست.

در سال‌های اخیر شرکت‌های خصوصی بسیاری وارد حوزه حمل و نقل درون شهری شده و در بخش‌های متفاوت این بازار بزرگ مشغول به فعالیت می‌باشند. از مهم‌ترین معیارهایی که برای این شرکت‌ها نیاز به اندازه‌گیری دارند، مکان‌یابی خودروها، مسافت‌ طی‌شده و مصرف سوخت است. همچنین اختصاص نزدیک‌ترین تاکسی و مسافر به یکدیگر موجب کاهش زمان انتظار و افزایش رضایت دو طرف و در نتیجه بهبود بهره‌وری برای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات خواهد شد.

سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس علاوه بر مکان‌یابی خودروها و ارائه گزارشات متفاوت در مورد مسافت طی شده، نقاط توقف، گزارش مصرف سوخت و… ، قابلیت‌های نظیر تعریف مأموریت مشخص برای هر خودرو، مدیریت نواحی، تخصیص بهینه خودرو و مسافر به یکدیگر و تعریف سطوح دسترسی متفاوت برای کاربران را در اختیار مدیران ناوگان قرار می‌دهد.

حال حاضر شرکت‌هایی نظیر پاکرو تاکسی از سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس استفاده می‌کنند.

مدیریت ناوگان تاکسیرانی

مطلب پیشنهادی: FMS چیست

سامانه ردیابی بهیاب

سامانه ردیابی خودرو بهیاب متشکل از سخت‌افزار و نرم‌افزار کاملاً ایرانی و تولید شرکت آرشین، دارای گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله بوده و علاوه بر ارائه کیفیت بسیار بالا، دارای قیمت رقابتی و پایین‌تر از محصولات مشابه می‌باشد. همچنین سامانه مدیریتی بهیاب پلاس با ارائه لایسنس دسترسی سالیانه به آپشن‌هایی نظیر مدیریت کاربران، مدیریت نواحی، مدیریت مأموریت، نگهداری و تعمیر، انبارداری، مدیریت رانندگان و مشتریان، گزارش‌ساز خودکار و تحلیل ناوگان، جزء برترین سامانه‌های مدیریت ناوگان تولید داخل کشور است که هم‌اکنون مورد استفاده بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌باشد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد ردیاب خودرو بهیاب و سامانه مدیریت ناوگان بهیاب پلاس روی لینک کلیک کنید.

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه