مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

انواع دزدگیر اماکن

حفاظت از اموال و دارایی‌ها یک کار منطقی و عقلانیست. نصب انواع دزدگیر اماکن، دزدگیر خانه و یا هر جای دیگری که نیاز به کنترل دارد، یکی از مهمترین و مؤثرترین راه‌ها برای حفظ سرمایه و امنیت است. دزدگیر اماکن به شکل قابل توجهی از بروز سرقت جلوگیری می‌کند. فقط کافیست هر زمان که به مدت طولانی قصد خروج از منزل را دارید، دزدگیر خانه را فعال کنید. دزدگیر منزل را توسط ریموت یا نرم افزار فعال کرده و شماره‌های تماس ضروری را در آن ذخیره کنید تا در مواقع ضروری با آن‌ها تماس گرفته و یا پیامک داده شود. حتی می‌توانید از شماره تماس همسایه، نگهبان و یا هر فرد مورد اعتماد خود به این منظور استفاده کنید تا اگر سیستم دزدگیر اماکن موقعیت خطرناکی را گزارش کرد آن‌ها بتوانند به منزل شما سر بزنند و ببینند چه اتفاقی افتاده است.

انواع مختلف دزدگیر اماکن خریداران را سردرگم می‌کند و انتخاب بهترین و مناسب‌ترین دزدگیر اماکن، از بین گزینه‌های متعدد کمی سخت می‌شود. ممکن است سوال‌های زیادی ذهن شما را درگیر کند مثلا اینکه آیا با توجه به این موضوع که دستگاه‌های دزدگیر اماکن سیم کارتی جدید هستند و امکانات زیادی دارند، ممکن است برای بعضی از مکانها مناسب نباشند؟! چگونه میتوان یک دزدگیر اماکن خوب را انتخاب کرد؟

مطلب پیشنهادی: دزدگیر اماکن چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در هنگام خرید بایستی به چه نکاتی توجه داشت؟

مهم‌ترین نکته در هنگام خرید این است که به میزان رضایت خریداران از آن محصول دقت داشته باشید. مسلما قیمت دزدگیر اماکن بسته به نوع کاربری، امکانات، اعتبار برند، مدت زمان گارانتی محصول و… متفاوت است. اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که چه انتظاراتی از یک دزدگیر اماکن خوب دارید و در مقایسه با پولی که پرداخت می‌کنید چه سرویس‌هایی دریافت می‌کنید.

دستگاه‌هایی که شرکت خدمات دهنده آن داخل کشور می‌باشد دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند؛ پس در صورت بروز هر گونه مشکل، می‌توانید از تیم پشتیانی این شرکت‌ها کمک بگیرید. بعضی از دزگیر اماکن که از برندهای مطرح خارجی می‌باشند ممکن است به علت شرایط فعلی امکان وارد کردن قطعات آن‌ها میسر نباشد در نتیجه در صورت خرابی این محصولات به دردسر بزرگی گرفتار می‌شوید. پس در هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید و فقط به قیمت تمام شده در هنگام خرید متمرکز نشوید.

در حال حاضر برخی از انواع دزدگیر اماکن موجود در بازار ایران عبارتند از:

انواع دزدگیر اماکن سایلکس

دزدگیر اماکن سایلکس از مدرن‌ترین تولیدگنندگان سیستم‌های حفاظتی و امنیتی اماکن و ریموت کنترل‌های درب‌های اتوماتیک است. مدل SG7 یک دزدگیر اماکن سیم کارتی است که علاوه بر آژیر از قابلیت ارسال پیامک و تماس تلفنی نیز پشتیبانی می‌کند.

دزدگیر اماکن فایروال

دزدگیر اماکن فایروال یکی از معروف‌ترین تولیدکننده‌های سیستم‌های دزدگیر اماکن است که محصلات خود را در چهار مدل F6 بدون تلفن کننده (فقط آژیر خطر)، F7 با تلفن کننده خط ثابت، F9 با تلفن کننده سیم کارتی یا همان دزدگیر اماکن سیم کارتی و F10 سیمکارتی به همراه رله قطع و وصل جریان برق، عرضه می‌کند. دو مدل آخر، دارای صفحه نمایش فارسی و ۸ زون بیسیم و سیمی می‌باشند که باعث می‌شود مناطق بیشتری را پوشش دهند. از دیگر مزیت‌های دزدگیر اماکن فایروال قیمت مناسب آن و داشتن گارانتی ۵ ساله است که در مقایسه با برندهای دیگر مدت زمان بیشتری است. از معایب این دزدگیر سیمی بودن آن است که با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی باید بگوییم کمی عقب‌تر از زمانه حرکت می‌کند.

انواع دزدگیر اماکن پارادوکس

دزدگیر اماکن پارادوکس دارای دو قسمت است که به صورت بیسیم، چهار آژیر، دو ماژول و صفحه کلید را پشتیبانی می‌کند. این دزدگیر تحت وب استفاده می‌شود و همچنین دارای ۳۲ زون است که ۵ زون آن سیمی و با قابلیت دو برابر شدن کار می‌کنند. دزدگیر اماکن پارادوکس اصالتا کانادایی است و با لوازم جانبی برندهای دیگر هماهنگی ندارد. از طرفی قیمت این دزدگیر برای مصرف‌کننده ایرانی مبلغ زیادی می‌شود که با توجه به شرایط کشورمان باید بگوییم این هم جزء معایب این محصول می‌باشد.

دزدگیر اماکن GMK

مدل GM910 دزدگیر اماکن GMK یکی از مطرح‌ترین محصولات این شرکت است که به عنوان دزدگیر منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع دزدگیراماکن در دو حالت دزدگیر اماکن سیم کارتی و تلفنی کارایی دارد.

انواع دزدگیر اماکن کلاسیک

دزدگیر اماکن کلاسیک از پرفروش‌ترین سیستم‌های حفاظتی در ایران است که تمامی مراحل از طراحی تا ساخت در کارخانه الکترونیک کاران صورت می‌گیرد. این دزدگیر دارای ۴ زون می‌باشد و قابلیت اتصال دزدگیر اماکن به تلفن کننده سیمکارت خور را دارد.

دزدگیر اماکن رابین

سیستم دزدگیر منزل رابین (Rabin) با کنترل هوشمند یکپارچه سیستم اعلام سرقت، اعلام حریق، نشت گاز و به دو صورت سیمی و بی‌سیم طراحی شده ‌است. این سیستم به پیشرفته‌ترین تکنولوژی رمزگذاری چند بیتی (Code Hopping) مجهز است که اطمینان و امنیت بیشتری را برای مصرف‌کننده به وجود می‌آورد. دزدگیر اماکن رابین در بانک‌ها، آپارتمان‌های مسکونی، مراکز اداری و تجاری، ویلاها، مغازه‌ها و دفاتر قابل استفاده می‌باشد.

مطلب پیشنهادی: تکنولوژی هاپینگ کد چیست

مزایای دزدگیر اماکن رابین

دزدگیر اماکن رابین

سیم کارت (GPRS)

ضمن اینکه ارتباط با دستگاه دزدگیر هم به وسیله نرم افزار تحت وب و هم از اپلیکیشن برنامه و به وسیله اینترنت دزدگیر اماکن سیمکارتی ممکن است شما می‌توانید کلیه پیام‌ها و هشدارها را به صورت تلفنی و پیامک از طریق سیمکارت داخل دستگاه دریافت کنید تا در صورت قطع اینترنت ارتباط شما با دستگاه دزدگیر اماکن قطع نشود. اعلام خروج سنسورها از مدار، اعلام قطع برق، تلفن، شبکه و سیم‌کارت، اعلام وضعیت سیستم (فعال / غیرفعال / حالت خانه) و… برخی از هشدارهایی هستند که از طریق تماس تلفنی، پیامک یا اپلیکیشن اطلاع‌رسانی می‌شوند.

کی پد لمسی

علاوه بر کنترل دستگاه نرم‌افزار فارسی تحت وب، اپلیکیشن هوشمند تلفن همراه و تماس تلفنی و پیامک، کی‌پد لمسی پنل نیز امکان کنترل سیستم امنیتی رابین را فراهم می‌کند. کی‌پد همراه پنل دزدگیر قابلیت نصب و کنترل از راه دور و همچنین قابلیت برنامه‌ریزی دارد و از طریق دادن کدهای مختلف قابل کنترل است. همچنین به کمک ۴ خروجی‌ PGM قابل‌ برنامه‌ریزی و اتصال ۳۲ سوئیچ هوشمند این دستگاه، می‌توان دستورات مختلف مثل روشن شدن چراغ‌ها و آژیر در صورت آلارم و… را در موارد برنامه‌ریزی شده اجرا کرد.

استفاده از سنسورهای متنوع با کاربردهای مختلف

سنسورها و تجهیزات جانبی دزدگیر رابین

سیستم امنیت اماکن رابین قابلیت اتصال تجهیزات و سنسورهای مختلف از جمله سنسور نشت گاز، سنسور نشت آب، سنسور شکست یا لرزش شیشه، سنسور درب و پنجره و یا مگنت، و همچنین سنسورهای دود و حرارت یا سیستم اعلام حریق را دارد که برای اماکن مسکونی و تجاری بسیار حائز اهمیت می‌باشد. همچنین علاوه بر موراد فوق چشمی‌های داخلی و خارجی مختلف با قابلیت تشخیص حرکت، تشخیص وزن و مادون قرمز و سنسورهای بیم خطی، سیستم امنیتی رابین را به خصوص برای مراکز صنعتی هم قابل استفاده می‌کند.

مطلب پیشنهادی: ویژگی‌های یک سیستم امنیت اماکن خوب چیست؟

خدمات نصب و گارانتی

بر خلاف فروشندگان خارجی دزدگیر اماکن که شما فقط کالا و لوازم دزدگیر را از آن‌ها خریداری می‌کنید و بعد از آن باید به دنبال یک نصاب باشید تا کالای خریداری شده را برای شما نصب و راه‌اندازی کند، در شرکت آرشین خدمات نصب به همراه فروش ارائه می‌گردد و کارشناسان ما خود را موظف می‌دانند بعد از هر خرید کلیه مراحل نصب سیستم را برای شما انجام دهند.

باتری قوی

از دیگر مزیت‌های دزدگیر ایرانی رابین داشتن باتری ۱۲ ولت ۷ آمپرساعته است که می‌تواند برق دزدگیر اماکن را تا حدود یک هفته تأمین کند. این مدت در مقایسه با دزدگیرهای چینی که یک باتری شارژی کوچک به اندازه دو باتری قلمی دارند و نهایتا ۲۴ ساعت سیستم را روشن نگه می‌دارند؛ نکته قابل توجهی است.

نکته‌ای که باید در مورد دزدگیر اماکن مورد توجه قرار دهید رسیدگی در زمان‌های مشخص و اطمینان از صحت کارکرد آنهاست. باتری داخل دستگاه دزدگیر اماکن معمولا هر دو سال یکبار نیاز به تعویض دارد چرا که باتری‌های دزدگیر اماکن هم مثل اکثر باتری‌ها عمر مشخصی دارند؛ هر چند که باتری‌های دزدگیر اماکن رابین قابلیت شارژ مجدد داشته و دارای گارانتی از شرکت تولیدکننده نیز می‌باشند. باتری از اجزاء مهم دزدگیر اماکن می‌باشد و بهتر است به گونه‌ای باشد که در صورت قطع برق، قابلیت نگهداری سیستم تا حداقل یک هفته را داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: سیستم امنیت اماکن رابین

هیچ ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی بی‌حکمت نیست. خرید دزدگیرهای چینی ارزان قیمت که به اسم دزدگیر منزل و یا دزدگیر خانه به فروش می‌رسند، هیچ مصونیتی ایجاد نمی‌کنند ولی دزدگیرهای ایرانی با امکانات فوق‌العاده قوی و با کیفیت که عموما با نام دزدگیر اماکن و یا دزدگیرهای صنعتی شناحته شده‌اند، کارایی بیشتر داشته و همچنین دارای ضمانت و گارانتی می‌باشند. به جای اینکه بارها پول خود را دور بریزید یکبار برای همیشه با خرید یک دزدگیر اماکن خوب و حرفه‌ای، مکان مورد نظرتان را بیمه کنید و از مزایای یک دزدگیر اماکن خوب بهره‌مند شوید.

 

برای بررسی دزدگیر اماکن رابین و سیستم‌های نظارت تصویری و امنیت اماکن ارائه شده توسط مجموعه آرشین وارد لینک زیر شوید.

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه