مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

ردیاب مناسب برای موتور سیکلت

انواع ردیاب موتور سیکلت

موتور سیکلت یک وسیله‌ی حمل‌ونقل پرهیجان برای اکثر جوانان و درعین‌حال کم‌خرج‌تر و ارزان‌تر نسبت به اتومبیل است. در بعضی شهرها که به علت شلوغی و ترافیک، رفت‌وآمد با ماشین سخت می‌شود، موتور سیکلت مناسب‌تر است. البته موتورسیکلت‌های حرفه‌ای هم هستند که از بعضی ماشین‌ها گران قیمت‌تر هستند.

ردیاب موتور سیکلت چیست؟

موتورسیکلت به‌راحتی جابه‌جا می‌شود و می‌تواند با دردسر کم، توسط سارقین ربوده شود؛ بنابراین مراقبت از موتورسیکلت نسبت به اتومبیل، سخت‌تر است. در این مقاله در مورد اینکه ردیاب مناسب برای موتورسیکلت بایستی چه ویژگی‌هایی داشته باشد و اصلاً چرا از ردیاب موتور سیکلت استفاده کنیم، می‌خوانید.

حداقل در کشور ما، موتورسواری که به مسائل امنیتی حساسیت داشته باشند و تمامی نکات ایمنی را رعایت کند، کمتر دیده می‌شود. ادعای این حرف نیاز به استفاده از آمار و ارقام ندارد، چراکه موتورسیکلت اساساً یک وسیله‌ی نقلیه‌ی پرخطر است و ایمنی کمتری نسبت به اتومبیل دارد.

به‌عنوان مثال همین فرهنگ کلاه کاسکت موتورسواران و بیمه بودن از مواردی بود که بعد از سال‌ها اجباری شدن و در نظر گرفتن جریمه‌های سنگین به‌تازگی رعایت می‌شود البته آن‌هم نه کاملاً! پس ما انتظار نداریم که اگر کسی موتورسیکلت می‌خرد بلافاصله یک ردیاب موتورسیکلت هم نصب کند اما اگر با توجه به هزینه‌ای که برای موتورسیکلت پرداخت می‌شود باید گفت که، انتخاب بهترین ردیاب موتورسیکلت می‌تواند به معنای تفاوت بین هرگز ندیدن موتورسیکلت ربوده‌شده‌ی شما و یا پیدا کردن آن در عرض چند ساعت باشد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب موتور سیکلت

ردیاب موتور سیکلت چیست؟

ردیاب موتور سیکلت نیز مانند ردیاب خودرو، به‌صورت نامشخص در موتورسیکلت نصب می‌شود. به‌گونه‌ای که در معرض دید نباشد. مگر در مواقعی که دیدن ردیاب بلامانع باشد مانند موتورسیکلت پلیس که از ردیاب برای مشاهده وضعیت کارکنان این مراکز استفاده می‌کنند. اشخاصی که از ردیاب در موتورسیکلت شخصی خود استفاده می‌کنند، می‌تواند از طریق گوشی موبایل، محل دقیق موتور سیکلت خود را ببیند و یا مسیرهایی که پیموده می‌شود را مشاهده نماید. ردیاب‌هایی که سنسورهای آنها با حرکت عمودی نیز فعال می‌شود؛ حتی اگر موتور سیکلت خاموش باشد، بازهم فعال می‌شوند. سارقینی که موتورهای خاموش را به این شیوه به سرقت می‌برند، می‌توانند ردیابی شوند.

پیشگیری از سرقت موتورسیکلت:

همان‌طور که در مورد راه‌های پیشگیری از سرقت اتومبیل هم گفتیم؛ بهتر است ایمنی وسیله‌ی نقلیه‌ی خود را تا حد زیادی تأمین کنیم، تا کمتر درگیر دردسرهای بازیابی وسایل دزدیده شده شویم. وسایلی که به‌عنوان پیشگیری از سرقت موتورسیکلت استفاده می‌شود معمولاً عبارت‌اند از:

• پارک کردن در پارکینگ‌های امن و دارای نگهبان

• دزدگیر موتور سیکلت

• استفاده از قفل دیسک

• قفل و زنجیر موتور

• قفل و فرمان موتورسیکلت

سرقت موتور سیکلت

مطلب پیشنهادی: ردیاب بهتر است یا دزدگیر

اما هیچ‌کدام از اینها مانع کار خلاف‌کاران نیست. شکستن یک قفل و زنجیر ساده به‌سادگی و با یک انبر آهن‌بر انجام می‌شود و از کار انداختن دزدگیر، یا شکستن قفل و فرمان موتورسیکلت، هیچ‌کدام کارهایی نیستند که سارقین از پس آنها برنیایند. استفاده از دزدگیر و وسایل ایمنی به‌منظور پیشگیری از سرقت، روند سرقت را به تعویق می‌اندازد. سارقان به دنبال گزینه‌های کم دردسر و راحت‌تر هستند که برای دزدیدن آن سختی زیادی متحمل نشوند. البته به لطف تلاش‌های چند سال گذشته پلیس، سرقت موتور سیکلت کاهش‌ یافته است، اما همچنان مشکلی است که باید از آن آگاه باشید.

چرا از ردیاب در موتورسیکلت استفاده کنیم؟

برخلاف آن چیزی که معمولاً از دزدان در ذهن داریم که در اکثر فیلم‌ها نمایش داده می‌شود. مثلاً شخصی از یک جای بلند می‌پرد و با یک حرکت جذاب موتورسیکلت را به سرقت می‌برد؛ اکثر سارقین موتورسیکلت به‌آرامی و بدون سروصدای زیاد این کار را انجام می‌دهند. اگر فقط یک روز، به یکی از ادارات پلیس مراجعه کنید؛ متوجه می‌شوید که در طول روز تعداد زیادی از این‌گونه سرقت‌ها اعلام می‌شود.

که عملاً پلیس نمی‌تواند به دنبال تک‌تک این موتورهای سرقتی بگردد و آنها را به صاحبانشان بازگرداند. لازم به ذکر است، تنها مزیتی که اعلام سرقت موتورسیکلت (خودرو و یا کارت شناسایی که به نام شما باشد) دارد این است که اگر در این مدت سارق با وسیله‌ی نقلیه‌ی شما کیف‌قاپی و یا هر کار خلاف دیگری انجام دهد، شما شریک جرم محسوب نخواهید شد و ازنظر قانونی اتهامی به شما وارد نیست.

 

پیداکردن موتور سیکلت دزدیده شده

 

جالب است بدانید بعد از مدتی که سارق موتورسیکلت که معمولاً از آن در خلافکاری‌های دیگر استفاده کرده است، آن را رها می‌کند و یا در طی عملیاتی دستگیر می‌شود. در این حالت، موتورسیکلت به‌عنوان وسیله‌ی جرم، به پارکینگ پلیس فرستاده می‌شود.

بسیاری از افرادی که موتور سیکلت آنها به سرقت رفته، بعد از مدتی پیگیر موتورسیکلت خود می‌شوند و از پارکینگ‌ها استعلام می‌گیرند و با یک لیست بلند بالا از جریمه‌ها و مشکلات سرراه ترخیص موتورسیکلت مواجه می‌شوند. برای همین هم به‌طور کامل از فکر آزاد کردن آن وسیله بیرون آمده و به این نتیجه می‌رسند که خرید یک موتور سیکلت جدید، گزینه کم دردسر و راحت‌تری است. اما چرا یک بار برای همیشه جلوی این‌همه دردسر را نگیریم.

بازیابی یک موتور سیکلت سرقتی به وسیله‌ی ردیاب، نه تنها به‌طور بالقوه هزینه‌ی مالی و روانی کمتری دارد، بلکه می‌تواند به پلیس کمک کند تا مجرمان را سریع‌تر بیابد و جلوی پیشروی نقشه‌های بعدی آنها را بگیرد.

ویژگی‌های مهم در خرید ردیاب موتورسیکلت

شاید خرید ردیاب خودرو و موتور سیکلت در بسیاری از موارد بسیار به هم نزدیک باشند اما موتور سیکلت در بسیاری از موارد نیاز به ویژگی های خاص خود دارد. نمونه بسیار مهم آن توانایی دزدیده شدن موتور در حالت خاموش است که خودرو در بسیاری از موارد این ویژگی را ندارد. به همین دلیل شما باید اولویت های خرید ردیاب موتور سیکلت خود را بشناسید:

GPS و کار کردن در حالت آفلاین

استفاده از شبکه ارتباطات Global Systems Mobile (GSM) از طریق تلفن همراه شما، داده‌های موقعیت جغرافیایی، به سرور ردیاب ارسال و دریافت می‌شود. همچنین جی‌پی‌اس، می‌تواند یک موقعیت تقریبی را مشخص کند. GPS با استفاده از ماهواره‌ها، و حتی در صورت نبودن اینترنت نیز می‌تواند این کار را انجام دهد.

یکی از ویژگی‌های مهم در ردیاب این است که درصورتی‌که در صورت برخورد ضربه بلافاصله به صاحب وسیله پیغام هشدار داده می‌شود. پس اگر سارق متوجه وجود ردیاب شده و بخواهد آن را جدا کند شما متوجه خواهید شد و محدوده جغرافیایی آن را نیز بر روی اپلیکیشن ردیاب مشاهده می‌کنید.

کارایی ردیاب موتور سیکلت

مطلب پیشنهادی: تفاوت ردیاب و GPS

منابع دسترسی متنوع

یک ردیاب خوب این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از طریق گوشی موبایل و یا رایانه شخصی خودتان، وضعیت موتورسیکلت را بررسی کنید. بهترین ردیاب برای موتورسیکلت، علاوه بر اینکه از طریق اپلیکیشن برنامه ردیابی که مخصوص آن می‌باشد طراحی‌شده می‌تواند از طریق لپ‌تاپ، تبلت و کامپیوترهای شخصی نیز مدیریت شود.

برای این منظور یک اسم شناسایی و رمز عبور در اختیار شما قرار می‌گرد تا از طریق آن بتوانید موتورسیکلت خود را ردیابی کنید. فرض کنید موتورسیکلت شما به همراه کیفی که در آن گوشی موبایلتان بوده، به سرقت رفته باشد. در این وضعیت بهتر است از طریق یک دستگاه دیگر به کاربری برنامه‌ی ردیاب موتور سیکلت لاگین کرده و وسیله‌ی نقلیه خود را ردیابی کنید.

باتری مجزا با بازدهی بالا

باتری ردیاب بایستی به‌صورت مستقل و با بازدهی قابل‌قبول در ردیاب موتور سیکلت نصب شود. یک ویژگی مهم در مورد باتری این است که قابل‌اطمینان باشد. مثلاً زمانی که شما به ردیاب احتیاج دارید ناگهان با تمام شدن باتری و ازکارافتادن ردیاب به مشکل برنخورید. پس باتری ردیاب بایستی قابل شارژ کردن باشد تا مجبور نباشید برای خرید آن مرتب هزینه کنید و هم اینکه بتواند شارژ را در مدت‌زمان زیادی نگه دارد.

ضدآب بودن

ردیاب خوب، ردیابی است که ضدآب باشد تا در صورت بارش باران و یا قرار گرفتن در محیط مرطوب کارایی خود را از دست ندهد. موتورسیکلت به‌راحتی خیس می‌شود پس نصب ردیابی که ضدآب نباشد عملاً کارایی چندانی نخواهد داشت.

پشتیبانی و نصب

ردیاب مناسب دارای پشتیبانی است تا در صورت خراب شدن قطعه‌ای از آن و یا درخواست کمک بتوانید با نمایندگی‌های پخش و یا تولیدکننده آن ارتباط برقرار کنید. به همین علت ما استفاده از ردیاب‌های تولید داخلی مثل موارد تولیدی دنیای هوشمند آرشین را پیشنهاد می‌کنیم. بزرگ‌ترین مزیت آنها این است که می‌توانید هر زمان که به مشکل برخوردید، به‌جای عوض کردن کامل ردیاب، از طریق پشتیانی آن مشکل را برطرف کنید و یا از خدمات پس از فروش استفاده کنید.

بعضی از موتورسیکلت‌ها سیم‌کشی خاصی دارند و ممکن است برای نصب ردیاب بر روی آنها نیاز به راهنمایی و یا کمک افراد حرفه‌ای در این کار داشته باشید. در هنگام خرید ردیاب برای موتور سیکلت دقت داشته باشید که از شرکت‌هایی خرید کنید که خدمات نصب و پشتیبانی مناسب نیز داشته باشند.

دیگر کاربردهای ردیاب موتورسیکلت

از ردیاب علاوه بر موتورهای شخصی می‌توان برای ردیابی موتورهای پیک هم استفاده کرد. موتورهایی که برای انتقال و پخش غذا، ارائه خدمات و یا انتقال بسته به مکان‌های مختلف فرستاده می‌شوند می‌توانند از طریق ردیاب کنترل و نظارت شوند. اشخاصی که از موتور سیکلت در تفریحات و یا مسابقات استفاده می‌کنند نیز می‌تواند از ردیاب برای مشاهده وضعیت رانندگان موتور استفاده کنند و یا اینکه مسیر پیموده شده و سرعت آنها را تحت کنترل داشته باشند.

مزایای ردیاب موتور سیکلت

مطلب پیشنهادی: راهکارهای مدیریت ناوگان حمل مواد غذایی، بهداشتی و دارویی

ردیاب‌های موتور سیکلت در انواع مختلف با کارایی‌های متفاوت در بازار موجود است. با توجه به قیمت ردیاب، ویژگی‌های آنها متفاوت است. اگر ازجمله افرادی باشید که علاقه خاصی به موتور دارند خرید ردیاب موتور سیکلت از خریدهای ضروری شماست.

حتی بعضی از افراد، بیشتر از یک ردیاب بر روی موتور نصب می‌کنند. به‌هرحال آنها بهتر از هرکسی می‌دانند که خرید و نصب یک ردیاب به‌مراتب راحت‌تر از پیدا کردن موتور ربوده‌ شده است. ردیاب موتور سیکلت هم برای استفاده شخصی و هم برای موتور نیروی پلیس و امدادی اهمیت زیادی دارد.

 

برای خرید ردیاب‌های مجموعه آرشین روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه