مدت زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه

راهنمای خرید ردیاب خودرو

انتخاب بهترین ردیاب خودرو

امروزه در بازار تعداد زیادی از ردیاب‌های خودرو با قیمت‌ها و ویژگی‌های متفاوت موجود است که کار خرید ردیاب را سخت‌تر از گذشته می‌کند. مسئله مهم‌تر این است که برخی تفاوت دزدگیر و ردیاب را به درستی نمی‌دانند و همین موضوع باعث می‌شود یک دزدگیر ساده را خریداری کنند اما فکر می‌کنند که ردیاب خریده‌اند. وقتی هم به آنها بگوییم یک دزدگیر خریده‌اند و نه یک ردیاب! تازه به این نتیجه می‌رسند که چه فرقی دارد؟! یا مثلاً جی پی اس خودرو چه کاری انجام می‌دهد که جی پی اس تلفن همراه، نمی‌تواند انجام دهد؟ اگر در فکر خرید بهترین ردیاب خودرو موجود هستید و به امنیت و آسایش خود اهمیت می‌دهید؛ پیشنهاد می‌کنم این مقاله را تا انتها بخوانید و سپس در مورد خرید ردیاب تصمیم بگیرید.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو چیست؟

در ابتدا به این نکته بپردازیم که اساساً یک ردیاب خودرو چیست و چه کارهایی را برای ما انجام می‌دهد. ردیاب دستگاه کوچکی است که جدا از دزدگیر خودرو و در هر قسمتی از خودرو می‌تواند نصب شود. برخلاف دزدگیر خودرو که بایستی در نزدیکی جعبه برق خودرو باشد؛ ردیاب در هر جایی از ماشین قابل نصب شدن می‌باشد. در ردیاب یک سیم‌کارت قرار دارد به همین علت به این مدل ردیاب‌ها، ردیاب خودرو سیم‌کارتی یا ردیاب خودرو اینترنتی هم میگویند. سیم‌کارت درون ردیاب امکان اتصال به اینترنت و ارسال داده‌های لحظه‌ای را فراهم می‌کند. کلیه‌ی اطلاعات مربوط به خودرو از جمله وضعیت جغرافیایی خودرو، میزان سوخت خودرو، سرعت، حرکت عمودی، حرکت خودرو در زمان خاموش بودن (حمل با جرثقیل)، صحت موتور، یادآوری زمان تعویض روغن، بیمه و معاینه فنی و… را از طریق آنتن‌های مخابراتی به سرورهای ردیاب و از آنجا به نرم‌افزارهای کاربردی و اپلیکیشن منتقل می‌کند.

کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن ردیاب خودرو و یا از طریق نرم‌افزار برنامه، میزان حساسیت سنسورهای ماشین را تنظیم کنند. در صورتی که از خودرو فاصله داشته باشند و متوجه صدای دزدگیر خودرو نشوند، از طریق تلفن همراه پیام‌های مربوطه را دریافت می‌کنند. مثلاً اگر سنسور ضربه فعال شده باشد، می‌توانند تشخیص دهند که کسی به خودرو ضربه وارد کرده است. اپلیکیشن ردیاب خودرو محدودیت فاصله ندارد و تمامی اطلاعات خودرو را در صفحه مانیتور شما نمایش می‌دهد.

تفاوت ردیاب خودرو و GPS

تفاوت ردیاب خودرو و دزدگیر ماشین

دزدگیر ماشین ویژگی‌هایی مثل باز و بسته بودن درب‌های خودرو را چک می‌کند. اگر فراموش کنید درب خودرو را قفل کنید، دزدگیر خودرو به شما یادآوری می‌کند. دزدگیر خودرو هم از طریق اپلیکشن قابل کنترل است و اگر کسی به خودرو ضربه وارد کند و یا سارق درب خودرو را باز کرده باشد به شما اطلاع می‌دهد. اما ردیاب می‌تواند موقعیت خودرو را بعد از ربوده شدن به شما اطلاع دهد؛ کاری که دزدگیر خودرو نمی‌تواند انجام دهد. در اصل دزدگیر خودرو عملاً دزدی را نمی‌گیرد فقط درصورتی‌که سنسورهای آن فعال شود صدای آژیر می‌دهد. اگر صاحب خودرو از وسیله‌ی نقلیه‌ی خود فاصله داشته باشد هیچ صدایی را نخواهد شنید. در نتیجه متوجه سرقت خودرو نخواهد شد.

دزدگیرهای خودرو به محض فعال شدن صدای آژیر تولید می‌کنند و سارقان حرفه‌ای که می‌دانند چطور با قطع کردن سیم‌های دزدگیر، صدای آن را قطع کنند در زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه این کار را انجام خواهند داد. اگر چه که با قطع نکردن صدا هم کسی مانع کار سارق نخواهد شد. یکی از عجیب‌ترین صحنه‌هایی که در عمرم دیدم، خودرویی بود که با صدای آژیر دزدگیر در حال حرکت بود! نه تنها کسی مانع حرکت آن خودرو نمی‌شد گویا اصلاً اهمیتی نداشت که فرد پشت رل، صاحب خودرو است و یا سارق خودرو. به هر حال ایجاد صدای آژیر هیچ فایده‌ای برای فراری دادن سارقین ندارد.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر

آیا ردیاب با قطع دزدگیر از کار می‌افتد؟

در سیستم ضد سرقت خودرو، ردیاب خودرو نه تنها با قطع دزدگیر از کار نمی‌افتد بلکه بعد از قطع سیم‌های دزدگیر، کار آن شروع هم می‌شود! چون باتری ردیاب مستقل از دزدگیر و برق خودرو کار می‌کند تا چندین روز می‌تواند کارایی خود را داشته باشد. از طرفی پیدا کردن ردیاب  کار ساده‌ای نیست و در هر جایی از خودرو و حتی به صورت توکار نیز قابل نصب است. پیدا کردن ردیاب زمان زیادی می‌خواهد و سارقین برای پیدا کردن آن فرصت کافی نخواهند داشت.

تفاوت ردیاب و جی پی اس

بعضی از افراد تصور می‌کنند ردیاب خودرو درست مانند جی پی اس فقط مکان فعلی را نشان می‌دهد و تفاوت دیگری ندارد برای همین استفاده از ردیاب خودرو را بی‌استفاده می‌دانند. برای این آدم‌ها روشن کردن GPS تلفن همراه به معنی ردیابی خودرو است؛ درصورتی‌که این فکر کاملاً اشتباه است. مهم‌ترین تفاوت ردیاب و جی پی اس این است که ردیاب به خود ماشین متصل است بنابراین مشکل خاموش شدن تلفن همراه و یا جا گذاشتن تلفن همراه در جای دیگر را ندارد. مخصوصاً برای اشخاصی که مدیریت ناوگان حمل و نقل را دارند، این نکته بسیار مهم است که بتوانند مکان واقعی خودرو را مشاهده کنند. ممکن است یک راننده GPS گوشی را روشن کند و آن را در یک وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگر یا خارج از خودرو قرار دهد در آن صورت مدیریت ناوگان نمی‌تواند تشخیص درستی در مورد مکان خودرو داشته باشد.

نحوه کار ردیاب خودرو

GPS، ماژولی از دستگاه ردیاب

مهم‌ترین مسئله‌ای که مقایسه دستگاه ردیاب با یک جی پی اس ساده را غیرممکن می‌کند این است که ردیاب می‌تواند تمامی اطلاعات مربوط به خودرو، از سرعت وسیله‌ی نقلیه گرفته تا میزان بنزین موجود در باک را ثبت و نگهداری کند؛ اما جی پی اس هیچ‌گونه دیتایی را ذخیره نمی‌کند. ردیاب دیتاها را به پایگاه داده ارسال می‌کند و در آنجا ثبت و نگهداری می‌شوند. مدیریت ناوگان می‌تواند در هر زمان که بخواهد از اطلاعات ناوگان گزارش تهیه کند و یا داده‌های مختلف را با هم مقایسه کند. پس می‌توان گفت جی پی اس تنها بخشی از یک ردیاب است که موقعیت مکانی خودرو را نشان می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: تفاوت ردیاب خودرو و جی پی اس

انواع ردیاب خودرو

ردیاب‌ها از نظر ساختار و نوع عملکرد دسته‌بندی‌های مختلفی دارند؛ مثلا ردیاب‌هایی که برای ناوگان حمل و نقل با خودروی یخچال‌دار استفاده می‌شود، تفاوت‌هایی با ردیاب معمولی دارد. اما از نظر نوع نصب به دو گروه تقسیم می‌شوند:

۱. ردیاب خودرو آهنربایی

۲. ردیاب خودرو ثابت

ردیاب خودرو آهنربایی

ردیاب آهنربایی خودرو

همان‌طور که از نام این ردیاب مشخص است، به‌وسیله‌ی آهنربا می‌تواند به هر بخشی از خودرو که آهنی باشد متصل شود. نصب ردیاب خودرو آهنربایی، به سادگی چسباندن یک مگنت بر روی سطح آهنی است به همین علت هم برای کارهای جاسوسی از آن استفاده می‌شود. مزیت بزرگ این ردیاب‌ها که سادگی در نصب است باعث می‌شود که از این مدل ردیاب‌ها در سازمان‌ها، ادارات پلیس و… استفاده کنند. این‌گونه ارگان‌ها، به‌اندازه ناوگان حمل و نقل و یا خودروهای شخصی، از خودروها استفاده نمی‌کنند. اکثر اوقات وسایل نقلیه در پارکینگ به سر می‌بردند بنابراین نیاز به ردیابی همیشگی خودروها نیست. و می‌توانند از ردیاب آهنربایی استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو آهنربایی

از جمله معایبی که ردیاب خودرو آهنربایی دارد این است که به همان راحتی که نصب می‌شود به همان سادگی هم می‌تواند جدا شود. در واقع همین مزیت که فقط به سطوح آهنی خودرو وصل می‌شود، یک محدودیت نیز محسوب می‌شود. سارقین می‌توانند با سرعت دیواره‌ها، کف خودرو و تمام سطوح آهنی را چک کنند و درصورتی‌که ردیاب ماشین را ببینند، به راحتی آن را از جدا می‌کنند.

ردیاب خودرو ثابت

ردیاب‌هایی که به صورت دائمی به خودرو نصب هستند ردیاب خودرو ثابت نامیده می‌شوند. البته می‌توان این مدل ردیاب‌ها را به ماشین دیگر منتقل کرد و مجدداً نصب نمود. مثلاً اگر صاحب خودرو، اتومبیل جدیدی خریداری کرده باشد می‌تواند ردیاب را به ماشین جدید انتقال دهد. ردیاب خودرو ثابت، می‌تواند در هر جایی از خودرو نصب شود و محدودیتی برای نصب آن وجود ندارد. البته بهتر است در کنار آنتن رادیو و یا جاهایی که در ارسال و دریافت فرکانس‌ها اختلال ایجاد می‌کند، نصب نشود. ردیاب را می‌توان در قسمت‌های داخلی خودرو و به شکلی نصب نمود که کاملاً دور از چشم باشد.

ردیاب‌های خودرو ثابت امکان ثبت داده‌ها و تهیه‌ی گزارش از خودرو را دارند چراکه برخلاف ردیاب‌های آهنربایی از ماشینی به ماشین دیگر منتقل نشده‌اند و فقط اطلاعات مربوط به یک خودرو را ثبت می‌کنند. امکانات و ویژگی‌های ردیاب ماشین ثابت، بسته به نوع کاربری، قابل افزودن است. مثلاً ردیاب برای شرکت‌های پخش دارو و مواد غذایی به سنسور دما مجهز می‌شوند تا در گزارش عملکرد خودروها به مدیریت ناوگان کمک کنند. ردیاب سیم‌کارتی از نظر حوزه‌ها و صنایع مورد استفاده به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود.

مطلب پیشنهادی: کاربردهای ردیاب خودرو در صنعت حمل و نقل

کاربردهای ردیاب خودرو

ردیاب خودرو در ناوگان حمل و نقل

ردیاب خودرو در ناوگان حمل و نقل

شرکت‌هایی که دارای ناوگان حمل و نقل می‌باشند، به یک سیستم جامع و کامل دارند نیاز دارند تا جوابگوی کار آنها باشد. مدیریت ناوگان بایستی مسیر حرکت تمامی خودروهای ناوگان را کنترل کند. جی پی اس خودرو علاوه بر اینکه به مدیریت ناوگان اجازه می‌دهد موقعیت مکانی تمامی خودروها را در پلتفرم خود مشاهده کند؛ می‌تواند با کلیک بر روی هر خودرو جزئیات دقیق‌تر آنها را نیز در دسترس داشته باشد. امکان تعریف محدوده‌ی مجاز حرکت یا فنس مجازی (جئوفنسینگ) برای ناوگان‌هایی که کار بازاریابی و پخش انجام می‌دهد در ردیاب ماشین امکان‌پذیر است. مدیریت ناوگان حمل و نقل می‌تواند به محض خارج شدن هر خودرو از مسیر خود، متوجه شود و راننده را به‌وسیله‌ی پیامک مطلع کند.

عملیات دیسپاچینگ در ناوگان حمل و نقل به وسیله‌ی ردیاب خودرو به راحتی امکان‌پذیر است. چراکه مدیریت ناوگان حمل و نقل می‌تواند از طریق نرم‌افزار ردیاب، زمان تقریبی رسیدن ماشین به محل مأموریت و نزدیک‌ترین خودرو به مقصد را تشخیص دهد. پیاده‌سازی این روند، موجب افزایش راندمان شرکت شده و تا میزان زیادی کارایی ناوگان را ارتقا می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: دیسپاچینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

ردیاب خودرو در ناوگان پخش و توزیع

ردیاب خودرو تزانزیتی

در خودروهای ترانزیتی مسائلی مثل هزینه‌ی اینترنت در هنگام خروج از کشور و همچنین اطمینان از صحت و ایمنی خودرو اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. ردیاب خودرو بهیاب به صورت اتوماتیک بعد از خروج از کشور به حالتی تنظیم می‌شود که کمترین هزینه را برای ردیابی خودرو ترانزیتی داشته باشد.

ردیاب‌ خودرو بهیاب از طریق دستگاه واسط دیاگ سفارشی‌سازی شده برای هر خودرو قابلیت اتصال به ECU خودرو جهت بررسی عملکرد موتور خودرو و پیش‌بینی هرگونه خرابی را دارد. خودروهای ترانزیتی که روزها در جاده‌ها به سر می‌برند نمی‌توانند در مورد سلامت خودرو ریسک کنند چراکه خرابی در مکان‌هایی که از تعمیرگاه ساعت‌ها فاصله دارند، موجب تأخیر طولانی‌مدت در کار آنها می‌شود.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو برای شرکت‌های ترانزیت

ردیاب خودروهای شخصی

ردیاب خودرو از حرکت خودروی خاموش (جدیدترین شیوه‌ی سرقت خودرو)، و حرکت خودرو در راستای عمود (مثلا حمل با جرثقیل) مطلع می‌شود و از طریق پیامک و یا اپلیکیشن برنامه ردیاب، به صاحب خودرو اطلاع می‌دهد. بعد از آن نیز می‌توان خودرو را ردیابی کرد و از مکان دقیق آن باخبر شد. ردیاب ماشین با باتری‌های قوی می‌تواند تا چند روز بدون نیاز به برق خودرو کار کند. این یک مزیت بزرگ است که شامل خودروهای مجهز به ردیاب می‌باشد. اعلان‌ها و هشدارهای ردیاب ماشین حتی در حالت آفلاین هم کارایی دارد و درصورتی‌که دسترسی به اینترنت قطع شود، کلیه اطلاعات تا زمان اتصال به نت در سرورهای ردیاب محفوظ می‌ماند.

ردیاب خودرو شخصی

ردیاب خودروهای یخچال‌دار

برای شرکت‌هایی که کار حمل مواد غذایی یا دارویی را انجام می‌دهند، مهم‌ترین بخش ردیاب خودرو، قسمتی است که دمای یخچال را نشان می‌دهد. خودروهایی که دارای یخچال‌های بزرگ و طولانی می‌باشند، استفاده از یک دماسنج کافی نیست و نیاز است دمای قسمت‌های مختلف یخچال نشان داده شود تا به محض خرابی در یک بخش و کاهش دما، قبل از پایین آمدن دمای کل یخچال، آن قسمت را تعمیر کرد.

در ردیاب خودرو بهیاب امکانی در نظر گرفته شده است که برای نشان دادن دمای چند نقطه از یخچال، نیاز به چند دستگاه ردیاب نباشد؛ بلکه تنها با استفاده از یک دستگاه ردیاب و از طریق پیاده‌سازی پروتکل One-Wire، می‌توان با نصب چند سنسور دما در چند نقطه از یخچال، دمای نقاط مختلف را اندازه‌گیری کرد.

ردیاب خودروهای اورژانس

در خودروهای آمبولانس بااهمیت‌ترین مسئله این است که چطور یک خودرو بتواند از بهترین مسیر خودش را به محل مورد نظر برساند. در واقع عملیات دیسپاچینگ در ناوگان خودروهای آمبولانس اهمیت ویژه‌ای دارد. خودروهای آمبولانس بایستی نزدیک‌ترین درمانگاه به بیمار را در کمترین زمان ممکن پیدا کنند. ضمن اینکه مدیریت خودروهای آمبولانس باید بداند خودروهای آمبولانس همگی در یک محدوده نباشند و به نوعی تراکم آن‌ها در سطح شهر کنترل شود. زمانی که با مرکز اورژانس تماس گرفته می‌شود، مدیریت ناوگان حمل و نقل نزدیک‌ترین خودرو آمبولانس را به محل اعزام می‌کند.

مطلب پیشنهادی: راهکارهای مدیریت ناوگان امدادی

ردیاب خودروی آمبولانس

ویژگی‌های ردیاب خودرو

• ثبت و ذخیره اطلاعات

هیچ‌چیز باارزش‌تر از اطلاعات دقیقی نیست که بر اساس آنها بتوان گزارش‌های دقیق تهیه کرد. مدیریت ناوگان حمل و نقل از اطلاعاتی که به‌وسیله‌ی گزارش‌های نرم‌افزار به‌دست می‌آورد، تصمیمات سرنوشت‌ساز برای ناوگان را اجرا می‌کند. ردیاب به شما اجازه ثبت اطلاعات با بالاترین دقت را می‌دهد.

• نمایش دقیق مکان

جی پی اس ردیاب با استفاده از ماهواره‌ها مکان دقیق خودرو را دریافت می‌کند و از طریق آنتن GSM، این اطلاعات را به سرورها ارسال می‌کند. استفاده از ماهواره‌ها باعث می‌شود تا ردیاب دقیق‌ترین مکان‌یابی را انجام دهد و با خطای بسیار کمی آن را ارسال کند.

• مسیریابی بهینه

مسیریابی از طریق ردیاب خودرو یک ویژگی جالب‌توجه دارد. شما می‌توانید مسیرهای منتخب خود را ذخیره نمایید و بارها از آنها استفاده کنید. بعضی از اپلیکیشن‌های مسیریابی تنها فیلتر نزدیک‌ترین مسیر را در نظر می‌گیرند. اما در بعضی از مسیرها، نزدیک بودن ملاک نیست. مخصوصاً در مورد خودروهای سنگین، بعضی از مسیرها ممکن است به حدی ناهموار باشد که باعث آسیب‌های جدی به ماشین شود. استهلاک خودرو در این شرایط بالا می‌رود و مستلزم صرف هزینه‌های زیاد برای ناوگان حمل و نقل است. مسیریابی بهینه از نقطه‌نظرهای مختلف بایستی بررسی شود. به همین علت مدیریت ناوگان درصورتی‌که با مشاهده‌ی آمارها به این نتیجه برسد که بعضی از مسیرها برای تردد مناسب نیست این موضوع را به راننده‌های دیگر گزارش می‌دهد.

مسیریابی بهینه از طریق ردیاب خودرو

• تعیین محدوده جئوفنسینگ

در بعضی از شرکت‌های بازاریابی یا سازمان‌هایی که ناوگان پخش و توزیع دارند، لازم است که هر راننده در محدوده‌ی مشخص‌شده، فعالیت کنند. تعریف محدوده‌ی مجاز یا همان جئوفنسینگ مانند یک مرز نامرئی، محدوده‌ی حرکت هر خودرو را مشخص می‌کند. درصورتی‌که راننده از مکان تعریف‌شده خارج شود به سرعت از طریق پیامک و یا اپلیکیشن، هشداری را بر روی تلفن همراه خود مشاهده می‌کند. مدیریت ناوگان حمل و نقل می‌تواند در گزارشات خود راننده‌هایی را که مکرراً از محدوده‌ی تعریف‌شده خود خارج می‌شوند را شناسایی کند و از آنها توضیح بخواهد.

مطلب پیشنهادی: جئوفنسینگ چیست؟

راهنمای خرید ردیاب خودرو

در هنگام خرید ردیاب خودرو ابتدا نیاز کاری خود را مشخص کنید. با توجه به حوزه کاری خود و توقعی که از یک ردیاب خودرو خوب دارید، دستگاهی را انتخاب کنید که جوابگوی خواسته‌های شما باشد. در بعضی از مواقع شما در سطح یک خودروی شخصی و یا یک ناوگان حمل و نقل کوچک، انتظاراتی از ردیاب دارید که کاملاً متفاوت از خواسته‌هایی است که مدیریت یک ناوگان بزرگ حمل و نقل از ردیاب، انتظار دارد. اما بعضی از موارد هستند که در هر سطحی مهم می‌باشند.

در ادامه تعدادی از آنها را ذکر کرده‌ایم:

باتری ردیاب خودرو

بهترین ردیاب خودرو، ردیابی است که دارای باتری قابل‌اطمینان باشد. در هنگام خرید ردیاب حتماً به نوع باتری آن دقت کنید. ردیاب بایستی بتواند بدون اتصال به برق خودرو هم کار کند. پس هر چقدر باتری قوی‌تری داشته باشد ردیابی خودرو در مدت زمان بیشتری امکان‌پذیر خواهد بود. اگر باتری ردیاب خودرو خوب و مقاوم باشد مجبور نخواهید بود، بارها برای خرید باتری هزینه کنید.

کارکردن ردیاب در حالت آفلاین

نحوه انتقال اطلاعات در ردیاب خودرو

یکی از نکات مهم در هنگام خرید ردیاب خودرو این است که ردیاب در صورت نبودن اینترنت باز هم بتواند کار کند. به‌عنوان‌مثال در ردیاب بهیاب، در صورت قطع شدن اینترنت تمامی اطلاعات در سرورهای آرشین ذخیره می‌مانند و به محض برقراری دوباره اتصال اینترنتی، کلیه‌ی داده‌ها از سرور به سمت کاربر فرستاده می‌شوند. در این فرآیند هیچ‌گونه اطلاعاتی پاک و یا جابه‌جا نخواهد شد.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو چگونه کار می‌کند

دریافت هشدارهای ردیاب از طرق مختلف

یک ردیاب خودرو با کیفیت، به شما اجازه می‌دهد تا اعلان‌ها را از طرق مختلف دریافت کنید. پیامک، ایمیل، اپلیکیشن و نرم‌افزار تحت وب، راه‌هایی هستند که یک ردیاب می‌تواند هشدارها و آلارم های ضروری را از طریق آنها به کاربران اطلاع دهد. نحوه‌ی دریافت اطلاعات بایستی در اختیار کاربران باشد تا بتوانند بر اساس سلیقه و نیازهای کاری خود آنها را تنظیم کنند. در هنگام خرید، از فروشنده بخواهید برای شما توضیح دهد که از چه راه‌هایی می‌توانید اطلاعات را دریافت کنید.

دریافت هشدار از طریق اپلیکیشن ردیاب

هشدار کم بودن شارژ سیم‌کارت ردیاب

نکته‌ی مهمی که در هنگام خرید ردیاب خودرو باید به آن توجه داشته باشید این است که سیم‌کارت درون ردیاب را چند وقت یک‌بار باید شارژ کنید. اگر شارژ سیم‌کارت درون ردیاب تمام شود، ارتباط با اینترنت قطع شده و با به‌روزرسانی برنامه ردیاب، هیچ اطلاعات جدیدی دریافت نخواهد شد. بنابراین شارژ سیم‌کارت اهمیت زیادی دارد. نکته قابل توجه در مورد سیم‌کارت‌های ردیاب این است که این سیم‌کارت‌ها از نوع اعتباری می‌باشند تا کمترین هزینه را برای ردیابی خودرو داشته باشند. اما یکی از دردسرهای سیم‌کارت‌های اعتباری تمام شدن شارژ آن‌ها است. ردیاب خودرو بهیاب این مشکل را به سادگی حل کرده است. در صورت کم بودن شارژ سیم‌کارت داخل ردیاب شما یک نوتیفیکیشن بر روی پنل کاربری یا اپلیکیشن تلفن همراه خود مشاهده می‌کنید و به‌این‌ترتیب هرگز شارژ سیم‌کارت داخل ردیاب ماشین تمام نمی‌شود.

کارایی ردیاب در خارج از ایران

یک ردیاب حرفه‌ای و هوشمند باید بتواند در هنگام خارج شدن از مرزهای کشور، باز هم کار ‌کند. مخصوصاً برای خودروهای ترانزیتی یا آفرودهای گردشگران این موضوع اهمیت زیادی دارد. هنگام خرید ردیاب ماشین حتی اگر خودتان هم فکر خروج از کشور را نمی‌کنید و یا تصور می‌کنید قرار نیست هرگز با خودروی خودتان از ایران خارج شوید، بهتر است به این فکر کنید که بسیاری از سارقان، با خارج کردن خودرو از دست قانون می‌گریزند. پس بهتر است هنگام خرید ردیاب به این نکته توجه داشته باشید که آیا ردیابی که قصد خرید آن را دارم در هنگام خروج از کشور، باز هم می‌تواند کار کند یا نه؟

امکان افزودن قابلیت‌های جدید

یک ردیاب مطمئن باید بتواند براساس نیاز مشتریان، شخصی‌سازی ‌شود. هنگام خرید ردیاب به این موضوع دقت داشته باشید که ممکن است در آینده بخواهید ویژگی‌های بیشتری را به ردیاب خود اضافه کنید. پس شرکت ارائه‌دهنده ردیاب بایستی توانایی ارتقاء و گسترش کارایی‌های خود را داشته باشد. البته در حال حاضر فقط شرکت‌هایی که تولیدکننده آن‌ها در داخل ایران می‌باشد، می‌توانند جوابگوی این‌گونه انتظارات باشند. در ردیاب بهیاب امکان افزودن دستگاه دیاگ خودرو برای ماشین‌های سنگین و یا ماژول‌های جانبی دیگر فراهم شده است.

قابلیت‌ها و امکانات ردیاب

پشتیبانی و گارانتی

در آخر مهم‌ترین چیزی که در هنگام خرید ردیاب خودرو باید به آن توجه داشته باشید دریافت پشتیبانی و گارانتی است. شرکت‌هایی که به کارکرد دستگاه خود اطمینان داشته باشند با کمال میل این خواسته مشتریان خود را جوابگو هستند. هنگام خرید ردیاب حتماً از فروشنده در مورد نحوه پشتیبانی شرکت سازنده و مدت زمان گارانتی محصول سؤال کنید. توجه داشته باشید که با توجه به شرایط فعلی کشور ما امکان استفاده از پشتیبانی و یا گارانتی محصولات خارجی مقدور نیست. پس تنها محصولات داخلی هستند که می‌توانید از گارانتی آنها استفاده کنید.

ردیاب خودرو بهیاب دارای ۱۲ ماه گارانتی به همراه ۱۰ سال خدمات پس از فروش از شرکت آرشین می‌باشد.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو بهیاب

سیستم ضد سرقت خودرو

همان‌طور که میدانید دزدگیر خودرو به تنهایی امنیت زیادی برای خودرو ایجاد نمی‌کند. در واقع استفاده از ردیاب است که به شما کمک می‌کند در صورت دزدیده شدن خودرو، خودرو خود را بیابید. اگر شما بر روی خودرو خود تنها یک دزدگیر نصب کرده باشید نمی‌توانید تضمین کنید که خودرو ربوده نمی‌شود. نکته مهم همین است که هیچ دزدگیر خودرویی نمی‌تواند چنین چیزی را برای شما گارانتی کند. سارقان هرگز بیکار نمی‌نشینند و هر سال راهکارهای نوین و به‌روزتری را یاد می‌گیرند. حال سؤال این است که شما تصمیم دارید چگونه ایمنی خودروی خود را تأمین کنید؟ شرکت دانش بنیان آرشین علاوه بر ردیاب خودرو بهیاب، سیستم ضد سرقت خودرو آرنا را به منظور حفظ امنیت بیشتر به عنوان یک دستگاه جانبی با قابلیت اتصال به ردیاب بهیاب و کنترل از طریق اپلیکیشن بهیاب، تولید و عرضه کرده است.

اما این کار چه فایده‌ای دارد؟

هنگامی‌که سارق بتواند دزدگیر خودرو را پیدا کند که البته کار چندان سختی هم نیست. (فقط کافی است اطراف برق خودرو و محدوده‌ی فرمان را کمی جست‌وجو کند.) بلافاصله سیم‌های دزدگیر که به برق خودرو متصل هستند را قطع می‌کند. در سیستم ضد سرقت خودرو آرنا، بعد از قطع شدن دزدگیر، ردیاب که به صورت جداگانه نصب شده است، همچنان فعال خواهد ماند. در این سیستم قطع شدن سیم‌های دزدگیر به معنی سرقت خودرو است پس بایستی راننده متوجه شود و بتواند خودروی ربوده‌شده را ردیابی کند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید دزدگیر خودرو

ردیاب خودرو و دزدگیر آرنا

متصل بودن دزدگیر و ردیاب خودرو تشکیل یک سیستم یکپارچه می‌دهد که ما آن را سیستم ضد سرقت خودرو می‌نامیم. سیستم ضد سرقت خودرو نیاز کاربران خود را در تأمین امینت خودرو فراهم می‌کند. سیستم ضد سرقت خودروی آرنا به همراه یک سال گارانتی و در سطوح مختلف برای کارایی‌های متفاوت طراحی شده است. جهت مشاوره و خرید بهترین ردیاب هم‌اکنون با ما تماس بگیرید.

 

برای خرید ردیاب روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه