مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

استفاده از ردیاب در جدیدترین روش سرقت؛ حمل خودرو با جرثقیل

یکی از بدترین مسائلی که رانندگان با آن مواجه می‌شوند این است که ماشین خود را در محلی که پارک کرده‌اند؛ نبینند. واقعاً صحنه‌ی دلهره‌آوری است مخصوصاً اگر ماشین شما مجهز به ردیاب خودرو نباشد. ردیاب خودرو می‌تواند حرکت خودرو خاموش را تشخیص دهد. بعضی از سارقان تنها از طریق اوراق کردن خودروها و از فروش لوازم جانبی آنها، پول خوبی به جیب می‌زنند. به همین علت کاملاً مشخص است که ترجیح می‌دهند؛ بدون سروصدا، خودرو را به یک محل خلوت منتقل کرده و سر فرصت این کار را انجام دهند. حمل خودرو با جرثقیل، جدیدترین راهکار سرقت خودرو است.

سارقان خودرو به دنبال راحت‌ترین و کم دردسرترین راه‌های سرقت خودرو می‌گردند. مسلماً اولین پیامدی که روشن کردن خودرو به همراه دارد؛ بلند شدن صدای آژیر و جلب‌توجه دیگران است. سرقت خودرو خاموش یک راه ساده و بی‌سر و صدا برای سارقین خودرو است. یکی از راه‌های جلوگیری از سرقت خودرو این است که از طریق ردیاب خودرو، متوجه حرکت آن شویم. در این مقاله در مورد حمل خودرو با جرثقیل و اینکه چطور می‌توانیم از حرکت ماشین خاموش مطلع شویم، با شما هستیم.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر

حمل خودرو با جرثقیل

حمل خودرو با جرثقیل

جابه‌جا کردن خودرو همیشه هم نیاز به روشن کردن آن ندارد. پس تمام تکنیک‌هایی که در دزدگیر خودرو به‌کار گرفته می‌شود از بین می‌رود. چون یک سارق خودرو می‌تواند بدون اینکه درب خودرو را باز کند و یا آن را روشن کند؛ با حرکت خودرو خاموش اقدام به سرقت خودرو نماید. جابه‌جا کردن خودروی خاموش، از طریق حمل با جرثقیل انجام می‌شود. البته بعضی از جرثقیل‌ها خودرو را به صورت عمودی بالا برده و بعضی دیگر با بلند کردن دو چرخ جلوی خودرو این کار را انجام می‌دهند. در هر دو صورت سرقت خودرو در حالتی که خودرو خاموش است انجام می‌شود. حمل خودرو با جرثقیل، دزدگیر خودرو را فعال نمی‌کند و راننده از حرکت خودروی خاموش خود مطلع نمی‌شود. تنها ردیاب خودرو توانایی تشخیص حرکت خودروی خاموش را دارد و از طریق پیامک یا نرم‌افزار برنامه ردیاب خودرو، حرکت خودرو را اطلاع می‌دهد.

از کجا بفهمم خودرو به پارکنیگ منتقل شده یا به سرقت رفته؟

بعد از اینکه خودروی خود را در محل پارک شده نمی‌بینید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند، چیست؟ اینکه خودرو توسط جرثقیل پلیس به پارکینگ فرستاده شده و یا اینکه به سرقت رفته است؟ طبق گفته پلیس به محض حمل خودرو با جرثقیل، یک پیامک برای شماره همراه راننده مبنی بر انتقال خودرو به پارکینگ ارسال می‌شود. اما مشکل این است که بعضی از خودروها به صورت رسمی سند ماشین را انتقال نداده‌اند و شماره مالک خودرو تغییر نکرده است. یا اینکه ممکن است صاحب خودرو، از شماره موبایل جدیدی استفاده می‌کند که اطلاعات آن در سامانه راهور ثبت نشده است؛ بنابراین پیامک انتقال خودرو به پارکینگ را دریافت نمی‌کند. در این حالت تنها راه این است که با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرد و استعلام نماید که آیا خودرو به پارکینگ منتقل شده است یا خیر؟!

سرقت خودرو از طریق حمل با جرثقیل

چرا از ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

یک راه مطمئن به منظور جلوگیری از سرقت خودرو، این است که از ردیاب خودرویی استفاده کنیم که مجهز به شتاب‌سنج باشد. در ردیاب خودرو بهیاب یک ماژول شتاب‌سنج فعال می‌باشد که نیروی گرانش در سه محور XYZ را تشخیص می‌دهد. به محض حرکت خودرو به صورت عمودی؛ صاحب خودرو متوجه حرکت خودروی خاموش خواهد شد. حتی اگر سرقتی هم در کار نباشد و پلیس راهنمایی و رانندگی قصد حمل خودرو با جرثقیل را داشته باشد، می‌توانید جلوی این کار را بگیرید. طبق قانون راهنمایی و رانندگی اگر صاحب خودرو در حال انتقال ماشین به پارکینگ، از راه برسد و مدارک خودرو را نیز به همراه داشته باشد، پلیس خودرو را به پارکینگ منتقل نمی‌کند. در این حالت پلیس، راننده خاطی را جریمه می‌کند.

هشدار حمل خودرو با جرثقیل

از طرفی ردیاب خودرو، از طریق اپلیکیشن یا پنل کاربری آن قابل ردیابی است. چنانچه ردیاب خودرو به شما در مورد حمل خودرو خاموش هشدار داد ولی شما نتوانستید به موقع خودتان را برسانید؛ همچنان ردیابی خودرو از طریق اپلیکیشن برنامه امکان‌پذیر است. به‌این‌ترتیب می‌توانید با استفاده از ردیاب ماشین، از سرقت خودرو جلوگیری کنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب خودرو

شتاب‌ سنج خودرو چیست؟

ماژول شتاب ‌سنج، قطعه‌ای است که در ردیاب خودرو، نصب می‌شود و قادر است حرکت خودرو را در ۳ محور تشخیص ‌دهد. همچنین یک از قابلیت‌های نرم‌افزار ردیاب خودرو بهیاب این است که در هنگام پردازش اطلاعات، کمک می‌کند تا حرکت خودروی خاموش نیز تشخیص داده شود. بنابراین ردیاب خودرو بهیاب از حرکت خودروی خاموش مطلع شده و از راه‌های ارتباطی مختلف به صاحب خودرو گزارش می‌دهد. علاوه بر اینکه شتاب ‌سنج در جلوگیری از سرقت خودرو نقش دارد، در تشخیص تصادف توسط ردیاب خودرو نیز می‌توان از آن بهره برد. ردیاب خودرو به‌وسیله‌ی شتاب‌ سنج، محل دقیق وقوع تصادف را تشخیص می‌دهد. بنابراین با کمک‌رسانی سریع و اعزام به‌موقع نیروهای امدادی، تلفات جانی کمتری پیش خواهد آمد.

اهمیت استفاده از شتاب سنج در ردیاب‌های ناوگان حمل و نقل

یکی از مزایای استفاده از ردیاب خودرو برای ناوگان‌های حمل و نقل این است که مسیرهای پرخطر که با ترمزهای ناگهانی و تصادفات بیشتر همراه بوده‌اند؛ به عنوان مسیرهای پرخطر شناسایی و در سیستم نرم افزار ردیاب خودرو ثبت می‌شوند. وقتی راننده‌های دیگر قصد حرکت در آن مسیرها را دارند از طریق ردیاب خودرو به آنها پیام هشدار فرستاده می‌شود. داشتن چنین سیستمی به راننده‌های بعدی که وارد ناوگان خواهند شد نیز کمک می‌کند تا از وقوع حادثه جلوگیری کنند. ضمن اینکه راننده‌هایی که با سرعت زیاد و ترمزهای ناگهانی، جاده‌ها را برای خودشان و دیگران ناامن می‌کنند نیز در این سیستم به عنوان رانندگان پر ریسک شناسایی می‌شوند.

جلوگیری از سرقت از طریق حمل خودرو با جرثقیل

با توجه به آمار بالای سرقت خودرو، طبیعی است که رسیدگی به صدها پرونده کار سختی باشد. شاید این داستان مشابه را شنیده باشید که افراد چگونه بعد از سرقت خودرو، سراسیمه به اداره پلیس مراجعه می‌کنند و چند فرم پر می‌کنند و بعد هم با این جمله‌ی معروف روربرو می‌شوند: «شماره تماس بدید؛ خبری شد با شما تماس می‌گیریم.» جلوگیری از سرقت خودرو در بحران اقتصادی کنونی، عاقلانه‌ترین کاری است که می‌توانیم در مورد دارایی‌هایمان انجام دهیم. استفاده از ردیاب خودرو، یکی از راه‌های جلوگیری از سرقت خودرو است که راننده را در مورد وضعیت خودرو آگاه می‌کند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید دزدگیر خودرو

حفظ امنیت خودرو

هزینه نصب یک ردیاب خودرو با هزینه‌ای که برای یک خودرو جدید می‌پردازید، به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه نیست. لازم به ذکر است که گاهی اوقات با ارزش‌ترین دارایی ما فقط خود خودرویی نیست که به سرقت می‌رود. متأسفانه در جرائم مربوط به سرقت خودرو که کودک درون خودرو حضور داشته و منجر به فوت او شده؛ مسئله سرقت خودرو سخت‌تر از یک زیان مادی می‌شود.

راه‌های سرقت خودرو هوشمندانه می‌شود و به طبع آن راهکارهای جلوگیری از سرقت خودرو نیز بایستی هوشمندانه‌تر شوند. ردیاب خودرو بهیاب با توجه به اینکه حمل خودرو با جرثقیل، یکی از راه‌های سرقت خودرو می‌باشد؛ قابلیت تشخیص حرکت خودروی خاموش را به سیستم خود افزوده است. به محض حرکت خودرو خاموش و یا جابه‌جا شدن در محور عمودی، صاحب خودرو بر روی تلفن همراه خود یک هشدار از طرف اپلیکیشن ردیاب خودرو بهیاب دریافت می‌کند. جهت مشاوره و انتخاب بهترین ردیاب خودرو هم‌اکنون با ما تماس بگیرید.

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ردیاب‌های مجموعه آرشین روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه