مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آیا می‌توان از جی پی اس موبایل به جای ردیاب خودرو استفاده کرد؟

معایب استفاده از جی پس اس موبایل به جای ردیاب خودرو

زمانی که تلفن‌های همراه با قابلیت‌های بیشمارشان روانه بازار شدند، بسیاری از ما فکر می‌کردیم جای وسایل زیادی را پر می‌کنند؛ اما این اتفاق نیافتاد. به عنوان مثال دوربین موبایل‌ها به حدی پیشرفت کرده که می‌توان با آن عکس‌های فوق العاده زیبایی گرفت اما به هیچ وجه جایگزین دوربین عکاسی نشد. عکاسان حرفه‌ای از قابلیت‌های یک دوربین عکاسی حرفه‌ای آگاه هستند و می‌دانند که با یک دوربین عکاسی چه کارهایی می‌توان انجام داد و چه عکس‌هایی می‌توان خلق کرد که با دوربین موبایل هرگز نمی‌توانند. استفاده از جی پی اس موبایل هم یکی از آن ویژگی‌هایی است که به هیچ وجه نمی‌توان جهت ردیابی خودرو از آن استفاده کرد و شما را به دردسرهای بزرگی می‌اندازد.

مطلب پیشنهادی: تفاوت ردیاب خودرو و مسیریاب

چرا از ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

شاید از خودتان بپرسید چرا باید از ردیاب خودرو استفاده کنم در حالی که جی پی اس موبایل قادر است کار ردیابی را انجام دهد؟ آیا نصب یک ردیاب خودرو یک آپشن اضافی است و می‌توان از آن اغماض کرد؟! همانطور که می‌دانید ردیاب خودرو مجهز به سیستم جی پی اس (GPS) می‌باشد. افرادی که از رانندگان جهت استفاده از خودروهای خود استفاده می‌کنند اگر از جی پی اس موبایل رانندگان به منظور ردیابی خودرو استفاده کنند به مشکلات بسیاری برمی‌خوردند. مثلا ممکن است شارژ تلفن همراه تمام شود و یا حتی خود راننده با خاموش کردن گوشی از سیستم ردیابی خارج شود. گم کردن تلفن همراه و یا جاگذاشتن آن در مکانی دیگر هم از جمله دردسرهای ردیابی با موبایل است. به هر حال ردیابی با موبایل معایب بزرگی دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

استفاده از جی پی اس موبایل به‌عنوان ردیاب خودرو چه مشکلاتی دارد؟

معایب خطرات جی پی اس موبایل به جای ردیاب

شارژ موبایل

ردیاب خودرو متصل به برق خودرو می‌باشد و در صورتی که سیم‌های اتصال به برق خودرو قطع شوند به صورت خودکار از باتری که در دستگاه ردیاب خودرو تعبیه شده استفاده می‌شود. پس می توان گفت به شارژ ردیاب خودرو با خیال راحتری می‌توان اعتماد نمود اما گوشی‌های همراه بسته به اینکه چه مدلی باشد و یا چه مقدار در طول روز استفاده می‌شود اکثر اوقات شارژ کمی دارند. اگر در بدترین حالت بخواهیم تصور کنیم که خودروی شما دزدیده شده و نیاز به ردیابی با موبایل داشته باشید، کم بودن شارژ یک دردسر بزرگ است.

اگر شارژ موبایل بعد از چند ساعت به پایان برسد، دستگاه ردیابی با موبایل خاموش شده و استفاده از GPS موبایل برای ردیابی خودرو عملا غیرممکن می‌شود. حتی ممکن است به علت خراب بودن سیم شارژر، خراب بودن شارژ فندکی خودرو و یا در دسترس نبودن پریز برق برای مدتی تلفن همراه خاموش باشد در این صورت ردیابی با موبایل غیرممکن است. بهتر است برای ردیابی خودرو از وسیله‌ای استفاده کنید که برای این کار طراحی و پیاده‌سازی شده است.

گم شدن موبایل

موبایل یا تلفن همراه همانطور که از نامش پیداست به همراه شخص به جاهای مختلفی برده می‌شود بنابراین احتمال گم شدن این دستگاه خیلی بیشتر از یک ردیاب خودرو است که به شکل ثابت و مخفی در خودرو نصب شده است. اگر شما مدیر یک ناوگان حمل و نقل باشید و تصمیم بگیرید از GPS موبایل راننده‌ها برای ردیابی خودرو استفاده کنید به دردسر بزرگی می‌افتید. ممکن است یک راننده تلفن همراه خود را جایی گذاشته و فراموش کرده باشد. بدون اینکه خودش هم بداند به خودرو بازمی‌گردد و ساعت‌ها در حال رانندگی به سمت مقصد است در حالی که شما تمام مدت فکر می‌کنید خودرو ثابت است. از طرفی تمام محاسبات نرم افزار ردیاب خودرو دچار اختلال می‌شود.

مطلب پیشنهادی: هفت نکته مهم برای خرید GPS خودرو

نرم افزار ردیاب خودرو بر اساس اطلاعاتی که از ردیاب دریافت می‌کند کار مدیریت ناوگان را انجام می‌دهد. اگر نرم‌افزار در دریافت داده‌ها دچار مشکل شود پس دیگر قادر نخواهد بود گزارش دقیقی از میزان مصرف سوخت، مسافت طی شده و… ارائه دهد. بهتر است ردیاب خودرو وسیله‌ای ثابت و چسبیده به خود خودرو باشد تا بتوان اطلاعات دقیق از وضعیت خودرو به دست آورد؛ مگر اینکه هدف شما از ردیابی اطلاع از موقعیت مکانی کارمندان شرکت باشد. مثلا شرکت های بازاریابی که اطلاع از وضعیت بازاریابان شرکت اهمیت زیادی دارد. در این صورت ما نرم افزار مدیریت و نظارت بر کارمندان را پیشنهاد می‌دهیم.

دزدیده شدن موبایل

جی پی اس تلفن همراه

دزیده شدن وسیله‌ای که دیده می شود بسیار محتمل‌تر از چیزی است که در دسترس نیست و دیده نمی‌شود. برای سارقان هم ربودن گوشی موبایل کار خیلی راحتتری است نسبت به دزدیدن خودرو. سارقان حرفه‌ای گوشی موبایل به حدی سریع این کار را انجام می‌دهند که مجال هرگونه عکس‌العمل را از صاحبان آن‌ها می‌گیرند. اگر سری به صفحه حوادث زده باشید از شگردهایی که این سارقان به کار می‌گیرند به حیرت می‌آیید. ربودن گوشی موبایل از دست رانندگانی که شیشه خودرو را پایین داده‌اند یکی از آن مسائل ناگواری است که در سالهای اخیر بسیار اتفاق افتاده است.

البته که دزدیده شدن هر دو این وسایل یعنی هم گوشی موبایل و هم خودرو به یک اندازه ناگوار است اما با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می‌رسیم که اگر به هر دلیلی گوشی موبایل شما دزدیده شود، یک هزینه دو تا بیست میلیونی به شما تحمیل خواهد شد و این هزینه به نسبت قیمت خودرو مبلغ ناچیزی است. پس اگر بخواهیم اهمیت ردیابی هر دو این اشیاء با ارزش را در نظر بگیریم مسلما خودرو اولویت بیشتری نسبت به موبایل دارد. پس بهتر است از یک ردیاب خودرو مجزا برای ردیابی وسیله نقلیه خود استفاده کنید.

امنیت بیشتر

ردیاب خودر به شکل مخفی و توکار نصب شده و پیدا کردن آن برای سارقان زمان‌بر است. حتی اگر فرض بگیریم سارق بتواند ردیاب خودرو را پیدا کند به محض از کار افتادن سیم‌های ردیاب خودرو یک پیام برای صاحب ماشین ارسال می‌شود و ردیاب خودرو به وسیله باتری‌های مستفل همچنان در حال سرویس‌دهی می‌باشد. یک تلفن موبایل به هیچ وجه نمی‌تواند این کارها را برای شما انجام دهد چون اساسا برای کار ردیابی خودرو طراحی نشده است. درست است که شما از قابلیت GPS موبایل برای ردیابی موبایل استفاده می‌کنید اما ردیابی خودرو کاملا متفاوت است و نیاز به اقدامات امنیتی خاصی دارد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب خودرو

مسلما اگر کسی قصد ربودن خودرو را داشته باشد به محض اینکه گوشی موبایل را در خودرو ببیند آن را به بیرون پرتاپ می‌کند. و عملیات ردیابی موبایل به همین راحتی پایان می‌پذیرد اما ردیاب خودرو به این سادگی در دسترس سارق نیست و پیدا کردن آن زمان‌بر است.

ردیاب خودرو

اکثر اوقات وقتی ماشین را پارک می‌کنیم تلفن همراهمان را با خودمان می‌بریم. حداقل می‌توانم بگویم من تا کنون کسی را ندیده‌ام که تلفن همراه خود را داخل خودرو بگذارد و برود آن هم صرفا به این خاطر که اگر خودرو دزدیده شد بتواند با ردیابی موبایل خودرو را پیدا کند! سارقان تلفن همراه به راحتی شیشه خودرو را شکسته و موبایل را برمی‌دارند. اوراق کردن و از کار انداختن یک دستگاه موبایل در عرض چند دقیقه کار سختی نیست. باتری تلفن همراه برای ردیابی خودرو ضعیف است و معمولا موبایل‌ها نمی‌توانند به مدت چند روز شارژ باتری را نگه دارند.

بهترین انتخاب برای ردیابی؛ خرید ردیاب خودرو

با توجه به دردسرهایی که ردیابی با موبایل به همراه دارد، طبیعی است که مدیریت ناوگان‌های حمل و نقل و مالکان خودرو ترجیح دهند از یک ردیاب خودرو قوی استفاده کنند که به صورت یکپارچه با دزدگیر خودرو کار کند. استفاده از جی پی اس موبایل علاوه بر دقیق نبودن مشکل در دسترس نبودن هم دارد. مدیریت ناوگان نمی‌تواند از راننده این در خواست را داشته باشد که شب داخل خودرو بخوابد تا از مکان وسیله نقلیه خود اطمینان داشته باشد! بنابراین استفاده از GPS موبایل جهت ردیابی خودرو به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. استفاده از ردیاب خودرو یک کار لازم و منطقی است که جلوی خیلی از حوادث را می‌گیرد.

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ردیاب‌های مجموعه آرشین روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه