مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

۷ نکته مهم برای خرید gps خودرو

در سال‌های اخیر با افزایش چشم‌گیر آمار سرقت به خصوص سرقت خودرو احتمالا شما هم نام gps خودرو، ردیاب خودرو آهنربایی، ردیاب شخصی و دیگر انواع ردیاب خودرو را شنیده‌اید. امنیت خودرو در برابر سرقت همیشه یکی از مشکلات، به خصوص در شهرهای بزرگ و پرجمعیت بوده و هست.

همیشه راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از سرقت سارقان و یا کند کردن آنان استفاده شده است که بنا به شرایط زمان و تکنولوژی پیشرفت‌هایی نیز داشته است. البته جالب توجه است که هر قفلی و هر مانعی نیز راه حلی برای سارقان داشته و دارد. قفل‌های ایمنی، قفل فرمان، قفل کلاچ، سوئیچ مخفی، و دزدگیرهای مختلف راهکارهایی بوده که بسیاری افراد در زمان‌های گذشته از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و عمومیت یافتن جی پی اس، یکی از دستگاه‌هایی که در سیستم امنیت خودرو استفاده می‌شود ردیاب خودرو یا ردیاب gps می‌باشد. برای خرید بهترین ردیاب خودرو باید به چند نکته مهم توجه داشت اما ابتدا بهتر است با ردیاب خودرو یا gps و همچنین تفاوت ردیاب خودرو و gps خودرو بیشتر آشنا شویم.

مطلب پیشنهادی: تفاوت ردیاب خودرو و GPS

gps خودرو:

gps خودرو یک وسیله کوچک در اندازه یک گوشی موبایل است که سیم‌کارت می‌خورد و در جایی از ماشین مثل داخل درب خودرو یا داخل سقف و یا داخل داشبورد ماشین جاسازی و نصب می‌شود. Gps خودرو سیم‌کشی بسیار آسانی دارد. همچنین به آسانی بر روی انواع ماشین‌های داخلی و خارجی و سبک و سنگین نصب می‌گردد.

ردیاب gps خودرو پس از نصب بر روی خودرو در هر لحظه می‌تواند موقعیت جغرافیایی که همان طول و عرض جغرافیایی است را از ماهواره‌های جی پی اس دریافت نموده و از طریق ارسال sms به صاحب خودرو ارسال کند. همچنین از طریق اینترنت سیم‌کارت نیز می‌تواند همین موقعیت را بر روی یک سایت ردیابی مخابره کند.

بدین ترتیب در هر لحظه صاحب خودرو می‌تواند در هرکجای دنیا و بدون محدودیت فاصله، خودرو خود را به صورت کاملا آنلاین بر روی سایت ردیابی مشاهده نماید. Gps خودرو این توانایی را دارد تا از طریق اتصال به دزدگیر، در هر لحظه با باز شدن درب ماشین و یا ضربه خوردن ماشین به صاحب خودرو sms هشدار ارسال می‌کند.

بهترین سیستم امنیت خودرو

در حال حاضر سیستم ردیاب خودرو یا همان دزدگیر به همراه gps خودرو ایمن‌ترین سیستم امنیتی در جهان برای خودرو بشمار می‌رود. چرا که هم به آژیر متصل می‌شود و هم به سنسور ضربه، و از طریق ریموت کنترل و ارسال اس ام اس می‌تواند درب‌های ماشین را از هر نقطه‌ای از دنیا باز و بسته کند.

ردیاب خودرو بهیاب و دزدگیر خودرو آرنا نمونه‌ای از یک سیستم امنیت خودرو ایرانی با امنیت و کارایی بسیار بالا می‌باشند. در صورت به سرقت رفتن خودرو، صاحب خودرو ‌می‌تواند با ارسال یک sms ماشین خود را خاموش کند. در این شرایط به هیچ وجه قابلیت روشن شدن مجدد خودرو وجود ندارد. مگر اینکه صاحب خودرو اجازه روشن شدن مجدد خودرو را با ارسال یک sms به ردیاب داخل ماشین صادر کند.

 

ویژگی‌های gps خودرو

حال این سوال مطرح است که بهترین ردیاب خودرو چیست و چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

۱- ضد آب بودن دستگاه‌

با توجه به این نکته که دستگاه‌های ردیاب gps خودرو به طور معمول در اتومبیل مخفی می شوند، ممکن است تصمیم بگیرید که برای نصب آن مکان خاصی را مورد نظر قرار دهید. بنابراین ضدآب بودن یا نبودن دستگاه ردیاب در انتخاب بهترین gps برای ماشین نکته بسیار با اهمیتی می باشد. به طور معمول شرکت‌ها میزان ضد آب بودن دستگاه را با پارامتر مقاومت در برابر رطوبت و با درصد مشخص می‌کنند.

۲- ظرفیت باتری gps خودرو

تقویت باتری دستگاه ردیاب با ولتاژ آن در انتخاب بهترین gps برای ماشین یکی دیگر از نکات با اهمیت است. البته شایان توجه است که بسیاری از دستگاههای ردیاب قابلیت اتصال به برق اتومبیل را نیز دارند تا در مواقع لزوم شارژ مجدد به طور خودکار انجام شود. اما با توجه به اینکه خودروی مسروقه ممکن است پس از سرقت اوراق گردد و معمولا باتری خودرو یکی از قطعاتی است که به آسانی باز می‌شود، بهتر است به ظرفیت باتری دستگاه دقت کافی نمایید.

۳- میزان حافظه داخلی gps خودرو

در صورتی که از دستگاه ردیاب خودرو برای کنترل افراد در شرکت و… استفاده می‌کنید و می‌خواهید مدت زمان بیشتری اطلاعات را بر روی دستگاه داشته باشید، این پارامتر بسیار اهمیت خواهد یافت. در صورتی که برای بحث امنیت خودرو از دستگاه استفاده می‌کنید نیز با توجه به اینکه ممکن است گاهی با اختلال شبکه سیم‌کارت مورد استفاده رو‌به‌رو شوید و یا آنتن‌دهی ضعیف باشد بهتر است دستگاه قابلیت ذخیره کافی اطلاعات را داشته باشد.

۴- نوع سیم‌کارت

دستگاه‌های ردیاب به دو دسته اکتیو و پسیو دسته‌بندی می شوند که در گروه اول یعنی دستگاه‌های اکتیو اطلاعات جغرافیایی دستگاه به طور اتوماتیک توسط ارتباط اینترنتی یک سیم کارت به یک مرکز و یا برنامه مربوطه ارسال می‌گردد. برای اینکه مطمئن شوید بهترین gps خودرو را انتخاب کرده‌اید بهتر است از نوع سیم‌کارتی پشتیبانی می‌کند و کیفیت سیم‌کارت‌های موجود از لحاظ آنتن‌دهی اطمینان حاصل کنید.

۵- نوع فرکانس جی پی اس

مطمئن شوید که ردیاب مورد نظر شما از چه نوع فرکانس‌هایی پشتیبانی می‌کند؛ و حتی‌الامکان به‌روزترین آن‌ها را خریداری نمایید. به این نکته نیز دقت کنید که برخی از دستگاه‌های ردیاب خودرو قابلیت اتصال آنتن خارجی را نیز دارد که می‌تواند برای شما با توجه به محل نصب دستگاه و مکان مورد استفاده مزیت محسوب گردد.

۶- نوع برنامه و اپلیکیشن مورد استفاده

نوع برنامه مورد استفاده برای ردیاب gps خودرو یکی از با اهمیت ترین موارد در انتخاب بهترین gps خودرو می‌باشد. سعی کنید پیش از خرید دستگاه با نصب اپلیکیشن دمو یا نصب یک دستگاه ردیاب خودرو به صورت دمو یک بار محیط آن و امکانات مورد نظر را بررسی نمایید. و همچنین از پشتیبانی نرم افزاری شرکت ارائه دهنده اطمینان حاصل نمایید.

مجموعه آرشین به منظور بررسی دقیق‌تر کاربران و مشتریان از محصول ردیاب خودرو، امکان استفاده از پنل بهیاب و نصب یک دستگاه ردیاب خودرو بهیاب به صورت دمو به مدت ۱۴ روز را فراهم آورده است.

۷- امکانات اضافه در خرید gps خودرو

دستگاه‌های ردیاب با توجه به میزان هزینه‌ای که شما برای خرید آن‌ها خواهید نمود ممکن است امکانات بیشتری نیز به شما ارائه نمایند. مثل قابلیت اتصال به دزدگیر، داشتن هشداردهنده سرعت، هشداردهنده ترافیک، هشداردهنده میزان باتری، بلندگو و یا قابلیت نصب و اتصال بلندگوی خارجی به دستگاه.

همچنین یکی از مهم‌ترین پیغام‌های هشدار برای این نوع دستگاه‌ها با توجه به استفاده آ‌ن‌ها از اینترنت سیم‌کارت، گزارش شارژ سیم‌کارت و هشدار در صورت رو به اتمام بودن شارژ سیم‌کارت و احتمال قطع اینترنت آن می‌باشد. با استفاده از ردیاب خودرو و پنل بهیاب به راحتی به این گزارش‌ها دسترسی داشته و در صورت نیاز می‌توانید از طریق اپلیکیشن یا sms، هشدارهای لازم را دریافت نمایید.

شارژ سیم کارت ردیاب

انتخاب بهترین gps برای ماشین

بهره‌مندی از همه این موارد ذکرشده و همچنین برخوردار بودن از دقت و کیفیت مناسب باعث شده‌ بسیاری از gpsهای وارداتی دارای قیمت بسیار زیادی در بازار باشند. همچنین وجود انواع برندهای چینی بی‌کیفیت در بازار و تبلیغ آن‌ها به عنوان ردیاب خودرو ارزان قیمت که متأسفانه آمار خرابی بسیار زیادی دارند و انواع لیست قیمت ردیاب خودرو که برندهایی ناآشنا در بازار هستند، مشتریان را در تشخیص بهترین مارک ردیاب خودرو و انتخاب بهترین ردیاب خودرو موجود در بازار دچار مشکل کرده‌ است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب خودرو

از طرف دیگر برندهای اروپایی با کیفیت نیز عمدتا دارای قیمت بالا یا عدم پشتیبانی هستند. در این شرایط مجموعه آرشین با اتکا به سال‌ها تجربه مهندسین فنی خود توانسته یکی از دقیق‌ترین و باکیفیت ترین ردیاب‌های خودرو یا اصطلاحا gps خودرو موجود در بازار را با قیمت بسیار پایین‌تر از برندهای مطرح خارجی، تحت عنوان ردیاب خودرو بهیاب روانه بازار کند.

 

برای اطلاع از آخرین قیمت ردیاب‌ خودرو بهیاب و دزدگیر خودرو آرنا و همچنین خرید ردیاب می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه