مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

خرید ردیاب دوچرخه

خرید ردیاب دوچرخه

دوچرخه یک وسیله‌ی دوست‌داشتنی است که تقریباً در هر خانه‌ای موجود است. البته در کشورهایی نظیر دانمارک، هلند و…دوچرخه نقش پررنگ‌تری در سیستم حمل و نقل دارد به طوری که در خیابان‌ها یک لاین مخصوص حرکت دوچرخه‌ها نیز وجود دارد اما در کشور ما با توجه به قیمت بنزین و مشکل دائمی نبود جای پارک، دوچرخه روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. درواقع می‌توان گفت دوچرخه، نه‌تنها برای ورزش‌کارهای حرفه‌ای که در صنعت حمل و نقل هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. شاید شما هم در مسیرهای پرتردد و داخل طرح ترافیک مرکز شهر تهران، باجه‌هایی که داخل آنها پر از دوچرخه است را دیده باشید. تمامی آنها از طریق ردیاب دوچرخه کنترل می‌شوند و فقط کافی‌ست اپلیکیشن آنها را نصب کنید تا به‌راحتی از دوچرخه‌ها استفاده کنید.

نصب جی پی اس برای دوچرخه به شما کمک می‌کند در هرلحظه که بخواهید از مکان دوچرخه مطلع شود. همان‌طور که میدانید دوچرخه‌های حرفه‌ای قیمت‌های بسیار بالایی دارد و نصب ردیاب دوچرخه بر روی این وسایل کار عاقلانه‌ای است. مثلاً اگر شما یک دوچرخه را به قیمت ۲۵ میلیون تومان خرید کرده باشید نصب یک ردیاب برای دوچرخه با هزینه‌ی ۱ تا ۳ میلیون تومان، به‌هیچ‌وجه ولخرجی محسوب نمی‌شود. دوچرخه وسیله‌ای سبک است و برای ربودن آن برای سارقین، دردسر زیادی ندارد. از طرفی قفل‌های دوچرخه و زنجیرهای آنها به‌راحتی قابل بریده شدن هستند. ردیاب برای دوچرخه‌های شخصی کاربردهای زیادی دارد که در این مقاله به اهمیت داشتن جی پی اس برای دوچرخه و نصب ردیاب دوچرخه‌ها می‌پردازیم.

ردیاب دوچرخه چیست؟

ردیاب دوچرخه وسیله‌ای کوچک و سبک است که بر روی دوچرخه نصب می‌شود و از طریق GPS، موقعیت جغرافیایی دوچرخه را مشخص می‌کند. علاوه‌براین گزارش مکان‌های طی شده نیز در ردیاب ثبت می‌شود. ردیاب برای دوچرخه در هر نقطه‌ای از دوچرخه می‌تواند نصب شود. البته بهتر است ردیاب در قسمتی از دوچرخه که به دور از چشم باشد، نصب شود.

ردیاب دوچرخه چیست

مطلب پیشنهادی: ردیاب دوچرخه چیست؟

ویژگی‌های ردیاب دوچرخه

این ردیاب، دارای جی پی اسی است که مکان فعلی آن را از طریق اپلیکیشن نشان می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مهم ردیاب‌های دوچرخه، باتری‌های آنها است که بایستی بسیار قوی باشد و یا به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که با پدال زدن و حرکت دینام دوچرخه، برق ردیاب تأمین شود. طبیعتاً باتری‌هایی که به روش دوم شارژ می‌شوند، بهتر هستند و دردسرهای تعویض باتری را ندارند.

کاربرد ردیاب دوچرخه

 ردیاب دوچرخه کودکان

کودکان قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند که به‌راحتی طعمه سارقین قرار می‌گیرند. کودکان مهارت‌های کافی برای مراقبت از اموال خود را ندارند و در اکثر مواقع بدون هیچ محافظی، دوچرخه را رها می‌کنند. ضمن اینکه سایز دوچرخه آنها کوچک است و به‌راحتی با خودروهای سواری جابه‌جا می‌شود. اتفاق ناگوار در مورد دزدیده شدن دوچرخه کودکان مربوط به زمان‌هایی است که سارق، کودک را نیز به همراه دوچرخه می‌رباید و بعد در مکانی که به اندازه کافی از محل سکونت طفل دور شده باشند، رهایش می‌کند.

ردیاب دوچرخه کودکان

برای کودکانی که خارج از مجتمع‌ها و مکان‌های محافظت‌شده بازی می‌کنند، ردیاب دوچرخه نیز وسیله‌ی ضروری است. در بعضی اوقات ممکن است کودک مسافت زیادی را از خانه دور شده باشد و نتواند راه بازگشت را پیدا کند. در این حالت ردیاب دوچرخه، کار ردیاب کودک را انجام می‌دهد. فرض کنید مادری که محدوده‌ی مجاز بازی با دوچرخه را در سیستم ردیاب تعریف کرده باشد؛ به محض خارج شدن کودک از محدوده‌ی مجاز، آلارم هشدار دریافت می‌کند و می‌تواند کودک خود را به مکان امن ببرد.

ردیاب دوچرخه گردشگران

گردشگرانی که با دوچرخه، ماه‌ها در گردش هستند و حتی به کشورهای مختلف سفر می‌کنند نیاز به وسیله‌ای دارند که مسافت‌های طی شده را در آن ثبت کند. ردیاب برای دوچرخه وسیله‌ای است که با دقت بسیار بالا دیتاهای مربوط به این دوچرخه‌ها را ثبت می‌کند.

نقش ردیاب دوچرخه برای گردشگران

ثبت این آمار در تهیه‌ی گزارش‌های سفرنامه نویسی به آنها کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق در اختیار داشته باشند. یکی از مزایای دیگر ردیاب برای دوچرخه گردشگران، این است که در یافتن بهترین مسیر به آنها کمک می‌کند. بعضی از مسیرهایی که برای دوچرخه‌سواری بسیار مناسب است، در اپلیکیشن برنامه‌ی ردیاب، ذخیره می‌شود تا بتوان بارها از آن استفاده کرد.

گردشگران دوچرخه‌سوار در بعضی از مسیرها مجبور می‌شوند دوچرخه‌هایشان را از خودشان دور کنند. مثلاً برای عبور از بعضی مناطق، ناچار می‌شوند خودشان سوار کشتی‌های حمل مسافر شده و دوچرخه‌هایشان را با هزینه‌ی جدا و به وسیله‌ی کشتی‌های حمل بار، جابه‌جا کنند. ردیاب برای دوچرخه‌ی گردشگران به آنها این اطمینان را می‌دهد که از موقعیت دوچرخه‌ی خود مطلع شوند. به‌این‌ترتیب تا حد زیادی از نگرانی‌های آنها در طی سفر کاسته می‌شود.

تهیه‌ی گزارش از ردیاب دوچرخه

بزرگ‌ترین مزیتی که یک ردیاب دوچرخه خوب برای گردشگران می‌تواند به همراه داشته باشد، اتصال به سرورهای طرف قرارداد اپراتور سیم‌کارت در هنگام خروج از ایران است. در این حالت به محض اینکه ردیاب از طریق GPS، خروج دوچرخه از ایران را تشخیص دهد، بلافاصله تنظیمات جدید به‌گونه‌ای اجرا می‌شود که کمترین هزینه را برای ردیابی داشته باشد.

ردیاب دوچرخه‌های اجاره‌ای

در مرکز شهرهای شلوغ، استفاده از ماشین، دردسرهای زیادی دارد. علاوه بر این دود ماشین‌ها به‌شدت محیط‌زیست را آلوده می‌کنند به همین علت دوچرخه یک وسیله‌ی مناسب در حمل و نقل محسوب می‌شود. در بعضی از کشورها مثل هند، ازدحام جمعیت به حدی است که امکان عبور و مرور با ماشین امکان‌پذیر نیست و در بعضی از کشورها نیز با فرهنگ‌سازی‌های گسترده، استفاده از دوچرخه برای رفتن به سمت محل کار، یک امر طبیعی است. اما در کشور ما استفاده از دوچرخه تا این اندازه روتین نشده است. با این حال فعالیت‌های زیادی در راستای فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام‌شده است.

ردیاب در دوچرخه‌های اجاره‌ای

در سال‌های اخیر استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل موردتوجه قرارگرفته است. در بعضی از مسیرها، ترافیک ماشین‌ها به‌اندازه‌ای است که استفاده از دوچرخه باعث می‌شود سریع‌تر به مقصد برسید. اپلیکیشن هایی که کار اجاره دادن دوچرخه را امکان‌پذیر می‌کنند؛ گاهی با دریافت مبلغ ثابتی برای مدت‌زمان مشخص و در بعضی مواقع بر اساس مقدار مسافتی که با دوچرخه طی کرده‌اید، از مبلغ اکانت شما کم می‌کنند. ردیاب به اپلیکیشن این برنامه‌ها وصل می‌شود و اطلاعات لازم را در آنها ثبت می‌کند. مدت‌زمان استفاده از دوچرخه، میزان مسافت پیموده شده با دوچرخه، محدوده تردد، توقف‌ها و … در ردیاب ثبت می‌شود و از طریق مدیر برنامه کنترل می‌شود.

معمولاً دوچرخه‌های اجاره‌ای بایستی فقط در محدوده‌ی مشخصی جابه‌جا شوند؛ به‌این‌ترتیب جئوفنسینگ در ردیاب دوچرخه تعریف می‌شود. مثلاً دوچرخه‌هایی که برای گردش لب ساحل اجاره داده می‌شوند و یا دوچرخه‌هایی که فقط برای گردش در محدوده‌ی نمایشگاه‌های بزرگ مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مطلب پیشنهادی: جئوفنسینگ چیست؟

درهنگام خرید ردیاب برای دوچرخه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای خرید ردیاب برای هر دستگاهی نکاتی است که باید به آن دقت داشته باشید. سایز دستگاه و فرم آن مهم ترین نکاتی است که در نظر گرفته می شود و همه ی موارد به روی هزینه مورد نیاز بری خرید شما تاثیر دارد. حال به بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

درهنگام خرید ردیاب برای دوچرخه به چه نکاتی باید توجه کنیم

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب دوچرخه

سایز ردیاب‌های دوچرخه:

چنانچه سایز ردیاب برای دوچرخه بزرگ باشد، در حرکت دوچرخه‌سوار مشکل ایجاد می‌کند. ضمن اینکه به‌راحتی توسط سارقین دیده می‌شود و می‌توانند ردیاب را از آن جدا کنند. سایز ردیاب بایستی کوچک و در اندازه‌ای باشد که به‌راحتی بتوان آن را در هر جایی از دوچرخه نصب نمود.

وزن ردیاب:

دوچرخه‌های حرفه‌ای از آلیاژی ساخته شده‌اند که در حین سبک بودن، حداکثر مقاومت را داشته باشند. بنابراین وزن برای دوچرخه اهمیت زیادی دارد مخصوصاً در مسافت‌های طولانی که دوچرخه‌سوار ماه‌ها، سوار بر دوچرخه است. پس اگر ردیاب دوچرخه، وزن زیادی داشته باشد؛ از استاندارهای مورد تأیید دوچرخه‌سواران حرفه‌ای خارج می‌شود و از کیفیت آن می‌کاهد.

جی پی اس برای دوچرخه:

استفاده از جی پی اس تلفن همراه برای ردیابی دوچرخه کار مناسبی نیست. در صورت خاموش شدن تلفن همراه ردیابی غیرفعال می‌شود؛ ضمن اینکه تلفن همراه ممکن است گم شود و یا جای دیگر و دور از دوچرخه باشد. یک ردیاب دوچرخه‌ی خوب، مجهز به جی پی اس است تا بتواند محل واقعی دوچرخه را گزارش کند.

جی پی اس برای دوچرخه چه کارایی دارد

مطلب پیشنهادی: تفاوت GPS و ردیاب دوچرخه

مدیریت ردیاب دوچرخه توسط اپلیکشن:

برنامه‌های کاربردی که به منظور مدیریت اطلاعات ردیاب دوچرخه استفاده می‌شوند، به صورت اینترنتی کار می‌کنند چراکه دریافت موقعیت مکانی، به‌وسیله‌ی جی پی اس برای دوچرخه و از طریق ماهواره‌ها امکان‌پذیر می‌شود. این دیتاها برای نگهداری نیاز به یک پایگاه داده‌ دارد. دریافت اطلاعات لحظه‌ای در برنامه کاربردی ردیاب و بعد از هر به‌روزرسانی سیستم قابل مشاهده است.

تهیه گزارش:

جی پی اس برای دوچرخه، تنها مکان فعلی دوچرخه را نشان می‌دهد اما انتظاری که ما از یک ردیاب دوچرخه داریم، بسیار فراتر این است. ردیاب دوچرخه بایستی این قابلیت را داشته باشد که تمامی مسیرهای پیموده شده توسط دوچرخه‌سوار، توقف‌ها و… دیگر را در پایگاه داده خود ثبت کند. دوچرخه‌سواران از طریق اپلیکشین ردیاب برای دوچرخه به راحتی می‌توانند گزارش‌های دقیق از عملکرد خود دریافت کنند.

ثبت اطلاعات در حالت آفلاین:

در زمان‌هایی که دسترسی به اینترنت امکان‌پذیر نباشد، اطلاعات ردیاب دوچرخه در پایگاه داده می‌ماند و به محض برقراری ارتباط اینترنتی، تمامی اطلاعات از سرورهای ردیاب بدون هیچ کم‌وکاستی به اپلیکیشن ارسال می‌شود. پس در زمان قطع بودن اینترنت هم، اطلاعات ردیاب از بین نمی‌رود.

ثبت اطلاعات جی پی اس دوچرخه

 

ردیاب برای دوچرخه، یک وسیله‌ی لاکچری و تجملاتی نیست بلکه می‌توان گفت در بعضی از مواقع ردیاب برای دوچرخه یک ضرورت است. یکی از محصولات جالب توجه شرکت دانش بنیان آرشین، استفاده از ردیاب برای دوچرخه است. ردیاب دوچرخه آرشین از طریق اپلیکیشن برنامه قابل کنترل است.

 

برای خرید ردیاب‌های مجموعه آرشین روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه