مدت زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

راهنمای خرید دزدگیر خودرو

امروزه با گسترش چشمگیر آمار سرقت خودرو و همچنین افزایش قیمت خودروها بحث ایمنی و حفاظت از خودرو اهمیت دو چندانی یافته است. مرسوم‌ترین شیوه برای جلوگیری از سرقت خودرو استفاده از سیستم ضد سرقت خودرو یا دزدگیر خودرو می‌باشد.

هر چند که دزدگیر خودرو عمری نزدیک به یک قرن دارد و در طول زمان با ورود تکنولوژی‌های جدید تغییرات بسیار زیادی داشته است. اما تکنولوژی به همان اندازه که به پیشرفت سیستم‌های امنیتی خودرو کمک کرده‌است، به همان اندازه نیز روش‌های جدیدی برای سرقت خودروها فراهم آورده است که باعث می‌شود دزدگیر ماشین به تنهایی برای حفاظت از ماشین قابل اعتماد نباشد.

دزدگیر خودرو، قفل فرمان، قفل پدال و دیگر تجهیزاتی که جهت ایمن‌سازی و جلوگیری از دزدیده شدن خودرو استفاده می‌شوند، همگی دارای محدودیت‌هایی هستند و تنها می‌توانند زمان سرقت خودرو را به تعویق بیندازند. و یا با هشدار و صدای آلارم شما و دیگران را مطلع سازند ولی تا زمانی مؤثرند که سارق متوجه محل نصب دزدگیر و قطع آن نشده باشد.

اینجاست که به سیستمی ایمن‌تر با کارایی بهتر نیاز داریم.

مطلب پیشنهادی: دزدگیر خودرو چیست

چرا دزدگیر کارخانه‌ای نه؟!

معمولا سیستم‌های دزدگیری که توسط کارخانه روی خودرو نصب می‌شود از نظر دقت عملکرد کارایی بهتری دارند و مورد اعتمادترند. دلیل آن هم نوع طراحی و نصب آن‌هاست که دزدگیر را عملا تبدیل به بخشی از ماشین می‌کند. برخی از این سیستم‌ها توانایی جلوگیری از روشن شدن خودرو و همچنین هشدار صوتی و روشن شدن چراغ‌ها در صورت اقدام به روشن کردن خودرو توسط سارق بدون کلید را دارند. اما مشکل بزرگ آ‌ن‌ها اینجاست که پس از مدتی به دلیل مشابه بودن محل نصب این دزدگیرها، پیدا کردن آن‌ها و از کار انداختنشان برای سارقان حرفه‌ای کاری راحت و پیش‌پا افتاده است!

بهترین سیستم ضد سرقت خودرو

پس راهکار چیست؟!

بهتر است ابتدا با انواع دزدگیر خودرو آشنا شویم.

دزدگیر خودرو ساده:

دزدگیر ماشین ساده، پرمصرف‌ترین و متداول‌ترین دزدگیری است که در حال حاضر در کشور استفاده می‌شود. این دزدگیرها قابلیت‌های زیادی ندارند و در بهترین حالت تنها در صورتی که ضربه‌ای به خودرو وارد شود می‌توانند با صدای هشدار شما و دیگران را مطلع سازند. این ویژگی هم تنها در زمانی مؤثر است که شما به خودرو نزدیک باشید. چون بعید است صدای مرسوم و عادی دزدگیر خودرو شما برای دیگران جلب توجه کند؛ آن هم فقط در شرایطی که بتوانید صدای دزدگیر ماشینتان را از صدای دزدگیر دیگر خودروها تشخیص دهید!

این نوع دزدگیرها با توجه به امکانات کم و قابلیت‌های محدود از دیگر انواع دزدگیر خودرو قیمت کمتری دارند. اما به هر حال با وجود ساده بودنشان شاید بتوانند سارقان کم‌ تجربه را مدت زمان بیشتری پشت درب ماشین نگه دارند!

این دزدگیرها معمولا دارای یک ریموت کنترل با برد تقریبا ۱۰۰ متر، سیستم اعلام هشدار با صدا و سنسورهای حساس به حرکت و ضربه هستند.

با این توصیفات می‌توان نتیجه گرفت این نوع دزدگیر خودرو ارزان قیمت برای کسانی که دنبال یک سیستم امنیتی قوی هستند، مناسب نمی‌باشد.

دزدگیر خودرو تصویری:

این نوع دزدگیرها جزء پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین دزدگیرهای بازار می‌باشند. علاوه بر ویژگی‌های معمول دزدگیرهای دیگر، در دزدگیر خودرو تصویری یک مانتیور قرار داده شده است که می‌تواند به شما نشان دهد در حال حاضر خودرو شما در چه وضعیتی است. این مانیتور روی ریموت کنترل تعبیه شده است و معمولا روی خودروهای جدیدی که تولید می‌شوند توسط کارخانه قرار داده می‌شود. اما این مانیتور دقیقا چه چیز را نشان می‌دهد؟!

اطلاعات و تصاویری که توسط این مانیتور کوچک می‌توانیم ببینیم بسیار جزئی است. مثلا در صورت وارد شدن ضربه‌ به خودرو، سنسور حساس به شوک فعال شده و معمولا روی مانتیور ریموت، تصویر کوچکی از یک چکش ظاهر می‌شود و یا زمانی که درب خودرو باز شود، علامت باز شدن درب خودرو یا درب کاپوت ماشین را می‌بینیم.

این ویژگی باعث می‌شود که در زمان سرقت، علاوه بر هشدار و صدای آلارم متوجه نوع و دلیل هشدار هم شویم. ویژگی دیگر این نوع دزدگیرها قابلیت هوشمند قفل کودک، باز کردن درب خودرو هنگام نزدیک شدن به خودرو و یا قفل کردن ماشین هنگام دور شدن از آن و استارت زدن خودرو از راه دور می‌باشد. همچنین ویژگی‌های دیگری نیز می‌تواند اضافه شود که باعث افزایش قیمت می‌شود.

اما در صورت فاصله داشتن با خودرو یا ضعیف بودن باتری و در دسترس نبودن ریموت خودرو راه حل چیست؟!

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب دزدگیر تصویری خودرو

دزدگیر خودرو سیم کارتی:

بهترین نوع دزدگیر خودرو موجود در بازار، دزدگیر خودرو سیم کارتی است. در این دزدگیرها از تکنولوژی جدیدی استفاده شده است که این امکان را فراهم می‌کند تا با قرار دادن سیم‌ کارت داخل دزدگیر و اتصال به آنتن GSM، دزدگیر به اینترنت متصل شود. این نوع دزدگیرها معمولا دارای اپلیکیشن موبایل هم هستند که در نتیجه شما را قادر می‌سازند حتی در زمانی‌که از خودرو فاصله دارید از طریق آلارم روی تلفن همراهتان از وضعیت خودرو با خبر شوید. همچنین در زمانی‌که به اینترنت متصل نباشید هم از طریق SMS به شما پیام داده می‌شود.

این نوع دزدگیرها ویژگی‌های دیگری مثل امکان روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور، قفل کودک، نمایش موقعیت لحظه‌ای خودرو و… را نیز دارند. همچنین این دزدگیرها معمولا دارای ریموت کنترل جداگانه هم هستند.

نگرانی دیگری که با استفاده از این نوع دزدگیرها برطرف می‌شود، مشکلات مربوط به خرابی و باتری ریموت کنترل است که در دزدگیرهای معمولی هرگونه استفاده از دزدگیر را غیرممکن می‌سازد. اما دزدگیرهای سیم‌ کارتی تحت هر شرایطی به وسیله اپلیکیشن موبایل هم کارایی سابق خود را داشته و حتی می‌توانند مشکل گم شدن سوئیچ یا جا ماندن ریموت را هم برطرف کنند.

دزدگیر خودرو اینترنتی

کدام نوع دزدگیر؟!

پس تا اینجا می‌توان نتیجه گرفت که بهترین دزدگیر برای ماشین، دزدگیر خودرو با موبایل یا به عبارت دقیق‌تر دزدگیرهای سیم کارتی با اپلیکیشن می‌باشد که علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های یک سیستم امنیتی نسبتا خوب، قابلیت‌های راهگشای دیگری نیز برای راحتی کاربر فراهم می‌آورد. اما باید توجه داشت که برای افزایش امنیت دزدگیر هنوز هم نیازهایی داریم. برای افزایش امنیت دزدگیر خودرو و عملکرد بهتر آن چه کارهای می‌توانیم بکنیم؟

مطلب پیشنهادی: دزدگیر اینترنتی خودرو

تمام انواع دزدگیرهایی که تا اینجا در مورد آن بحث شد علی‌رغم تفاوت در ویژگی‌های ظاهری و عملکردی، اما به طور کلی یک ساختار مشترک دارند. اکثر این دزدگیرها دارای خط تحریک باز و خط تحریک بسته هستند که محل اتصال حسگر باز و حسگر بسته می‌باشند و برای روشن و خاموش کردن دستگاه، کلید معمولی، سوئیچ آلفا، قفل رمزی یا کلید کنترل از راه دور دارند. علاوه بر این مدارات دزدگیر به منظور قطع شدن برق دستگاه شامل مدار شارژ باتری و مدار آژیر هستند.

برای افزایش ایمنی دزدگیر خودرو باید بخش‌های مختلف دزدگیر را ایمن‌سازی نمود. پس ابتدا بهتر است با بخش‌های مختلف یک دزدگیر ماشین کمی آشنا شویم.

بخش‌های مختلف دزدگیر خودرو

جعبه دزدگیر ماشین:

باید دقت شود که جهت ایمنی دستگاه دزدگیر بهتر است مدار اصلی آن داخل یک جعبه آهنی کوچک ساخته شده با یک در روی لولا قرار داده شود. همچنین در صورت سیم‌کشی توکار دزدگیر خودرو، دستگاه امنیت بیشتری خواهد داشت.

بهتر است به منظور نصب مدار شماره‌گیر خودکار تلفن به مدار دزدگیر، یک بلندگوی کوچک وصل نموده و در جعبه دزدگیر ماشین، کنار میکروفون قرار داده شود.

سیم‌های دزدگیر ماشین:

بهتر است سیم‌های دزدگیر ماشین که معمولا هشت عدد هستند از جعبه اصلی که مدار دزدگیر در آن قرار دارد، خارج شود. معمولا چهار سیم مربوط حسگر نوری، دو سیم به ولتاژ مثبت و منفی ۱۲ ولت تغذیه حسگر نوری و دو سیم مربوط به رله که هنگام تحریک این دو سیم به هم متصل می‌شوند، می‌باشد.

آژیر دزدگیر ماشین:

صدای قوی و بلند آژیر برای دزدگیر خودرو یک امتیاز محسوب می‌شود. پس بهتر است برای این کار از آژیرهای بوقی استفاده شود. بهتر است بلندگو داخل جعبه‌ای فلزی که جلوی آن باز باشد، محکم شده و جهت امنیت بیشتر توکار نصب شود.

امنیت خودرو

علاوه بر موارد فوق که جهت افزایش امنیت دزدگیر خودرو استفاده می‌شود. به نکات مهم دیگری نیز برای خرید دزدگیر باید توجه داشت.

نکات مهم برای خرید دزدگیر خودرو

ریموت کنترل یدکی:

بهتر است در زمان خرید دزدگیر دقت کنید تا از انواع جدیدتر دزدگیر خودرو که معمولا به ریموت یدکی هم مجهز هستند، خرید کنید.

صدای آژیر:

بلند بودن صدای آژیر و امکان تنظیم آن از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود.

قابلیت تنظیم میزان حساسیت دزدگیر خودرو:

اینکه بتوان حساسیت سنسورها را تنظیم کرد نکته بسیار مهمی در انتخاب دزدگیر ماشین می‌باشد. حساسیت سنسورها نه باید به اندازه‌ای زیاد باشد که با عبور یک گربه به صدا در آید و نه آنقدر کم که با شکست شیشه هم، آژیر فعال نشود!

قابلیت جلوگیری از روشن شدن خودرو:

اگر سارق بتواند وارد خودرو شده و آژیر دزدگیر فعال نشود، در این صورت کاربر باید بتواند از طریق ریموت یا اپلیکیشن از روشن شدن خودرو جلوگیری کند.

مطلب پیشنهادی: پنج راه برای نصب کیل سوئیچ روی دزدگیر خودرو

باتری پشتیبان:

یک عدد باتری کمکی تا اگر باتری اصلی خودرو از کار افتاد، برق سیستم دزدگیر را تأمین کند.

قیمت دزدگیر خودرو:

عوامل گوناگونی مثل نوع دزدگیر، شرکت سازنده، قابلیت‌های دزدگیر و… در قیمت دزدگیر ماشین مؤثرند. باید توجه داشته باشید که اکثر دزدگیرهای ارزان قیمت موجود در بازار چینی بوده و بسیاری از ویژگی‌های گفته شده را ندارند. همچنین متأسفانه برندهای مطرح اروپایی دزدگیر هم دارای قیمت بسیار زیادی می‌باشند. پس بهتر است نگاهی به بازار داخلی دزدگیر خودرو و تولیدات داخل کشور هم داشته باشید!

گارانتی و خدمات پس از فروش:

همانطور که گفته شد اکثر دزدگیرهای موجود در بازار تولید خارج از کشور می‌باشند. دزدگیرهای چینی که اساسا بدون برند یا اصطلاحا No Name هستند و دزدگیرهای برند و گران قیمت مثل ماجیکار و… هم دارای گارانتی معتبری در داخل کشور نیستند.

پس باز هم می‌رسیم به دزدگیر خودرو ایرانی! اما چطور از کیفیت این دزدگیرها مطمئن شویم؟!

نکته بسیار مهم در انتخاب بهترین سیستم ضد سرقت خودرو

ایمن ترین سیستم امنیت خودرو

اگر یک دزدگیر سیم کارتی اپلیکیشن دار با تمام نکات مهم گفته شده در مورد دزدگیر خودرو را در نظر بگیریم که تمام نکات امنیتی و ایمن‌سازی آن هم انجام گرفته باشد، باز هم عملا فقط یک دزدگیر داریم! یعنی دستگاهی که می‌تواند در بهترین حالت ما را از سرقت خودرو با خبر سازد. فقط همین!

چنانچه با سارقی حرفه‌ای روبرو باشیم که محل نصب دزدگیرهای ماشین مربوط به هر برند و کارخانه را می‌داند، از راه‌های از کار انداختن دزدگیرهای سیم کارتی معمول موجود در بازار آگاه است، به سیم‌ کشی و برق خودرو مسلط است و توانسته با هر ترفندی وارد خودرو شده و ماشین را سرقت کند، حال باید چه کرد؟! در این شرایط از دزدگیر چه کاری برمی‌آید؟!

اگر تنها با دزدگیر روبرو باشیم؛ هیچ! در این شرایط دیگر دزدگیر کارایی ندارد. اینجاست که به جای دزدگیر به یک سیستم امنیتی خودرو نیاز داریم.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر

ایمن‌ترین سیستم امنیت خودرو جهان در حال حاضر سیستمی است متشکل از دزدگیر خودرو و ردیاب خودرو . این ترکیب باعث می‌شود تا در شرایط گفته شده و بعد از سرقت خودرو، از مکان خودرو با خبر باشیم!

پس نکته بسیار مهمی که در زمان خرید دزدگیر خودرو باید به آن توجه داشت، قابلیت اتصال دزدگیر به ردیاب خودرو و همگام‌سازی با این سیستم‌هاست.

ایمن‌ترین سیستم امنیت خودرو

ابتدا باید بدانیم ردیاب خودرو چیست؟

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو، وسیله‌ای است سخت‌افزاری و کوچک که می‌تواند به صورت مخفی در داخل خودرو قرار گرفته؛ و به وسیله سیم‌ کارتی که داخل آن قرار گرفته، اطلاعات متفاوتی نظیر موقعیت جغرافیایی، سرعت، مسیر حرکت خودرو و… را از طریق پیامک و یا اتصال به اینترنت برای مالک خودرو ارسال کند.

دو المان مهم در ردیاب خودرو GPS و GPRS است. ردیاب با اتصال به آنتن GPS قادر خواهد بود تا اطلاعات موقیت جغرافیایی و لحظه‌ای خودرو را دریافت کرده و از طریق اتصال به اینترنت سیم‌کارت و پروتکل GPRS، این اطلاعات را به تلفن همراه صاحب خودرو ارسال کند. عملکردی درست شبیه به دزدگیرهای سیم کارتی.

برای دانستن تفاوت ردیاب خودرو و GPS روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی: تفاوت ردیاب خودرو و GPS

اما مسأله مهمی که پیش می‌آید قیمت این دستگاه‌هاست. قاعدتا در شرایطی که بخواهیم از یک دزدگیر و ردیاب مجزا استفاده کنیم، قیمت سیستم امنیتی افزایش خواهد یافت. اما راه حل‌هایی هم وجود دارد. یکی از این راه حل‌ها استفاده از سیستم ضد سرقت آرنا و ردیاب خودرو بهیاب است. سیستمی کاملا ایرانی اما با کیفیتی منحصربفرد و قادر به رقابت با بهترین برندهای خارجی دزدگیر.

مطلب پیشنهادی: ۷ نکته مهم برای خرید gps خودرو

ردیاب خودرو بهیاب و دزدگیر خودرو آرنا

دزدگیر خودرو آرنا و ردیاب خودرو بهیاب

دزدگیر خودرو آرنا و ردیاب خودرو بهیاب از تولیدات مجموعه دانش بنیان آرشین می‌باشند. تمام مراحل طراحی و تولید این سیستم در داخل کشور انجام شده که توانسته این دزدگیر خودرو را به عنوان اولین سیستم ضد سرقت ملی معرفی کند.

دزدگیر خودرو آرنا از طریق اتصال به ردیاب خودرو بهیاب که دارای سیم کارت و آنتن GSM می‌باشد، می‌تواند به اینترنت متصل شود. این سیستم دارای یک اپلیکیشن اختصاصی تلفن همراه و همچنین یک پنل مجزا که از طریق وب سایت قابل دسترسی است، می‌باشد. همچنین یک ریموت کنترل مجزا که در ورژن جدید این محصول توانایی ست شدن و یکی شدن با ریموت کنترل هر خودرو داخلی و خارجی را دارد نیز از ویژگی‌های دیگر این محصول است.

مجموعه این ویژگی‌ها این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که بتواند هم از طریق ریموت کنترل و هم از طریق اپلیکیشن دسترسی ورود به خودرو را داشته باشد.

اطلاعات بیشتر: دزدگیر خودرو آرنا

برخی از ویژگی‌های متمایزکننده دزدگیر خودرو آرنا

دریافت هشدار و کنترل دزدگیر از طریق اپلیکیشن و SMS

همه آلارم‌ها و هشدارها هم از طریق آژیر دزدگیر و هم از طریق تلفن همراه اطلاع‌رسانی می‌شود. در صورتی‌که شما به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید هشدارها را از طریق اپلیکیشن و در صورت عدم دسترسی به اینترنت از طریق SMS دریافت کنید.

علاوه بر دریافت گزارش از دستگاه شما این امکان را خواهید داشت تا از طریق پنل، ریموت و یا SMS برای دزدگیر خودرو فرمان‌های متفاوتی مثل قطع هشدار و صدای آژیر، جلوگیری از روشن شدن خودرو، ارتباط با سنسورهای مختلف دستگاه و دریافت گزارش‌های مختلف را هم داشته باشید. از جمله گزارش‌هایی که می‌توانید از طریق ردیاب خودرو دریافت کنید، گزارش مصرف سوخت خودرو، گزاش سفرهای طی شده و مسافت طی شده، گزارش محدوده سرعت و… می‌باشد.

اعلام هشدار در صورت اتمام شارژ سیم کارت

نکته‌ای مهم و حیاتی در سیستم‌های امنیتی خودرو که از طریق اینترنت کار می‌کنند، اتصال اینترنت سیم کارت و در حقیقت میزان اعتبار یا شارژ سیم کارت می‌باشد. ویژگی متمایزکننده این سیستم امینتی شامل ردیاب خودرو بهیاب، اعلام هشدار در صورت اتمام شارژ سیم کارت است که برای این سیستم نسبت به سیستم‌های مشابه یک مزیت و برتری محسوس ایجاد می‌کند.

باتری پشتیبان

دزدگیر خودرو آرنا و ردیاب خودرو بهیاب دارای باتری پشتیبان بوده که در زمان قطعی برق ماشین می‌توانند تا چند ساعت بدون اینکه در عملکرد دستگاه اخلال ایجاد شود، فعالیت کنند. همچنین دزدگیر آرنا قابلیت اتصال به سنسورهای شوک یا ضربه و همچنین سنسور تشخیص حرکت داخل خودرو و رله قطع کن جهت جلوگیری از روشن شدن خودرو را نیز دارد.

اپلیکیشن قدرتمند و هوشمند

به محض فعال شدن هر سنسور، صفحه اپلیکیشن شروع به فلاش زدن می‌کند و همچنین آیکون مربوط به هر سنسور روی صفحه روشن می‌شود. از طریق تنظیمات اپلیکیشن می‌توان سنسورها را فعال یا برای مواردی خاص غیرفعال نمود. هر چند که امکانی در نظر گرفته است تا همه سنسورها و هشدارها با کلیک روی آیکون مربوطه به طور موقت غیرفعال شوند. مثلا در حالت کارواش. همچنین می‌توان از طریق ریموت نیز کدهای خاصی برای فعال یا غیرفعال کردن سنسورها تعریف کرد.

تعریف کدهای ترکیبی

از ویژگی‌های جالب و منحصربفرد دیگر این سیستم امکان تعریف کدهای ترکیبی داخل خودرو است. بگذارید با مثالی توضیح دهیم. مثلا فرض کنید که ریموت کنترل خود را همراه ندارید و شارژ تلفن شما هم تمام شده است. در این حالت هیچ راهی برای ورود به ماشین نخواهید داشت. اگر سوئیچ خودرو را داشته باشید می‌توانید درب ماشین را باز کنید اما در این حالت بلافاصله صدای آژیر خودرو بلند خواهد شد. اینجاست که شما می‌توانید از طریق ترکیب کدهایی که قبلا تعریف کرده‌اید مثلا با فشار دادن ترکیبی از پدال‌های ماشین و چرخاندن سوئیچ، دزدگیر را غیرفعال نمایید.

نگران نباشید چرا که تنها خودتان به این کدها دسترسی خواهید داشت!

سیستم ضد سرقت آرنا

ردیاب و دزدگیر خودرو چگونه مانع از سرقت خودرو خواهند شد؟

فرض کنید سارقی حرفه‌ای قصد سرقت خودرویی را دارد که ردیاب بهیاب و دزدگیر آرنا روی آن نصب شده است. در این حالت ابتدا سارق به سراغ محل نصب دزدگیر خودرو کارخانه‌ای رفته و سعی خواهد کرد این دزدگیر را قطع کند. اگر سارق حرفه‌ای باشد که طبق فرض اولیه ما هست! سپس به دنبال دزدگیر دیگری که در خودرو نصب شده است خواهد رفت. به این نکته توجه داشته باشید که دزدگیر آرنا و ردیاب بهیاب در هر نقطه‌ای از ماشین به خواست صاحب ماشین می‌تواند نصب شود. دقت کنید که در هر نقطه‌!

پس زمان زیادی صرف خواهد شد تا محل دزدگیر خودرو آرنا توسط سارق یافت شود که احتمالا تا همین جا هم آژیر به صدا در آمده و شما و دیگران از اقدام به سرقت با خبر شده‌اید. حال اگر فرض کنیم که سارق دزدگیر خودرو را پیدا کرده و یا با قطع برق خودرو، صدای آژیر را قطع کرده است، مشکل بعدی روشن کردن خودرو در حالتی است که رله قطع کن هم فعال شده‌ است. چون در این حالت بسته به انتخاب خودتان، یا برق ماشین مانع ا فعال شدن ACC  و روشن شدن خودرو خواهد شد و یا سوخت و بنزین به موتور نخواهد رسید. پس عملا با این قابلیت از سرقت خودرو جلوگیری خواهید کرد. حال حتی اگر فرض کنیم سارق بتواند دزدگیر خودرو را به طور کامل از کار بیندازد و ماشین را هم روشن کند، کار ردیاب تازه شروع می‌شود!

اطلاعات بیشتر:ردیاب خودرو بهیاب

نقش ردیاب در سیستم ضد سرقت خودرو

تا به اینجای کار با یک دزدگیر طرف بودیم اما آنچه که باعث امنیت بیشتر این سیستم می‌شود، درست از اینجا به بعد ماجراست. اگر سارق ماشین را روشن کرده و به سرقت ببرد، در هر کجای کره خاکی که باشد به وسیله ردیاب به صورت آنلاین قابل پیگیری است! و حتی می‌توان مسیرهای گذشته و نقاط توقف او را هم تشخیص داد. پس عملا سارق در دسترس است!

چنانچه فرض کنیم سارق از وجود ردیاب در خودرو با خبر هم شود، پیدا کردن ردیاب و قطع سیم‌کشی‌های آن برای کسی که متخصص سیم‌کشی و برق خودرو نباشد تقریبا غیرممکن است و در صورت امکان هم به زمان بسیار بسیار زیادی نیاز خواهد داشت. یعنی در حقیقت اگر فرض کنیم سارق محل نصب دزدگیر خودرو را می‌داند -که در حقیقت در این صورت از زمانی که برای گشتن خودرو و پیدا کردن و کار انداختن دزدگیر نیاز دارد صرف نظر کرده‌ایم- باز هم برای پیدا کردن و از کار انداختن ردیاب احتمالا حداقل به ساعت‌ها زمان نیاز خواهد داشت که با تایم طلایی سرقت که تنها ۲.۵ دقیقه است، اختلاف بسیار بسیار زیادی دارد!

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب خودرو

نکته پایانی: قیمت دستگاه!

اما نکته مهم بعدی قیمت است! قیمت مجموع این سیستم امنیتی که شامل ردیاب و دزدگیر خودرو می‌باشد از تمامی دزدگیرهای موجود در بازار (توجه کنید که فقط دزدگیر تنها!) با این قابلیت‌ها بسیار کمتر بوده و از نظر کیفیت نیز با بهترین دزدگیرهای خارجی توان رقابت دارد. همچنین توجه کنید که شما هر موقع که بخواهید می‌توانید ردیاب و دزدگیر خودرو را جدا کرده و روی ماشین جدیدتان نصب کنید.

 

برای اطلاع از آخرین قیمت ردیاب خودرو بهیاب و دزدگیر خودرو آرنا و همچنین خرید اینترنتی آن به لینک زیر سر بزنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه