مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

۵ راه برای نصب کیل سوئیچ بر روی دزدگیر خودرو

به‌طور متوسط هر ۶ دقیقه، یک وسیله نقلیه در ایران به سرقت می‌رود. ممکن است شما نیز تجربه‌ی این اتفاق ناگوار را داشته و یا از دیگران شنیده باشید که سرقت خودرو تا چه اندازه می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. به همین علت احتمالاً از ایده‌هایی که در مورد نصب kill Switch و ignition kill بر روی دزدگیر خودرو، در این مقاله می‌خوانید؛ برایتان جالب خواهد بود. نصب یک کیل سوئیچ مخفی که استارت اتومبیل شما را غیرفعال می‌کند، یک گزینه‌ی ساده و نسبتاً ارزان‌قیمت برای جلوگیری از سرقت خودرو است. این در حالی است که امروزه سیستم‌های دزدگیر خودرو به اشکال متنوع و قیمت‌های متفاوتی در بازار وجود دارند. اما می‌توان گفت حتی اگر سارق بتواند سیستم دزدگیر خودرو گران‌قیمت را هم دور بزند؛ نمی‌تواند kill Switch ، را از سر راه بردارد.

نحوه کار کیل سوئیچ در خودرو

نحوه کار بیشتر کیل سوئیچ به‌این‌ترتیب است که جریان الکتریکی را که از طریق سیستم جرقه‌زنی (احتراق)، باتری یا فیوز، وارد خودرو می‌شود را متوقف می‌کنند. فیوز در قسمت موردنیاز مانند پمپ سوخت کار می‌کند و عدم برقراری جریان الکتریسیته در این قسمت، باعث می‌شود خودرو استارت نخورد. افرادی که خودروها را به سرقت می‌برند، چندان شبیه هنرپیشه‌های جذاب و باهوشی که در فیلم‌های هالیوودی نمایش داده می‌شوند، نیستند.

سارقان خودرو بیشتر اشخاصی فرصت‌طلب و سریع هستند تا باهوش! برخلاف آنچه که در فیلم‌هایی مانند سرقت در ثانیه‌های آخر (Gone in Sixty Seconds) تماشا می‌کنید، سارقان خودرو آن‌قدرها هم آموزش‌دیده، حرفه‌ای و مجهز به ابزارآلات پیشرفته نیستند. واقعیت این است که خودروها معمولاً توسط سارقان سطح پایین ربوده می‌شود. آنها به دنبال ماشین‌هایی می‌گردند که بتوانند به‌سرعت و آسان به سرقت برد. سارقان، فرصت کافی برای تشخیص اینکه چرا ماشین شما در آن لحظه استارت نمی‌خورد را ندارند. در‌واقع سارقان خودرو به‌اندازه کافی اطلاعات تخصصی نداشته و مایل هم نیستند با صرف زمان طولانی خودشان را به خطر بیندازند.

مطلب پیشنهادی: دزدگیر خودرو چیست

۵ راه برای نصب کیل سوئیچ در اتومبیل

۵. بستن شیر در مسیر سوخت و قطع سوخت‌رسانی به موتور خودرو

سوئیچ قطع کننده ارتباط باتری ماشین

جلوگیری از ورود سوخت به موتور اتومبیل، یک راه مطمئن برای استارت نخوردن خودرو است. در این حالت اتومبیل هندل خواهد خورد، اما هرگز به‌طور کامل استارت زده نمی‌شود و به نظر می‌رسد مشکلی در مورد موتور خودرو پیش‌آمده.

اضافه کردن یک سوئیچ به‌منظور قطع مسیر سوخت‌رسانی خودرو، راهی عالی برای متوقف کردن جریان گاز یا بنزینی است که به سمت موتور خودرو حرکت می‌کند. برای نصب این شیر بر روی خودرو، بایستی به زیر خودرو رفته و مسیر سوخت‌رسانی موتور ماشین را پیدا کنید. پس‌ازآن شما بایستی نیمه‌های شیلنگ سوخت را مشخص کرده و در محل موردنظر یک برش دهید ( احتمالاً در این قسمت بنزین وجود خواهد داشت که نشت می‌کند، اما اگر کارتان را سریع انجام دهید، بنزین کمتری به هدر خواهد رفت). شیرهای بسته‌شده را در قسمت انتهایی هر دو بخش بریده‌شده مسیر سوخت‌رسانی، نصب کنید. از گیره‌های کوچکی که بر روی شیر وجود دارد برای محکم کردن شیلنگ سوخت استفاده کنید.

اگر هرروز از خودروی خود استفاده می‌کنید، این روش مناسب کیل سوئیچ برای شما نیست. چراکه احتمالاً شما مایل نیستید هر بار اتومبیل را خاموش‌کنید و به زیر خودرو بخزید تا شیر مربوط به شیلنگ سوخت‌رسانی را باز و بسته کنید. درواقع این روش kill Switch برای اتومبیل‌هایی که به‌ندرت از آنها استفاده می‌شود؛ مناسب است.

مانند خودروهایی که بیشتر در انبار یا پارکینگ نگهداری می‌شوند و کمتر با آنها رانندگی می‌کنند.

۴. سوئیچ قطع کننده ارتباط باتری ماشین

سوئیچ قطع کننده ارتباط باتری ماشین

تنظیم دستی سوئیچ باتری، یک روش دیگر برای غیرفعال کردن جریان برق در هنگام استارت زدن خودرو است و از روشن شدن خودرو جلوگیری می‌کند.

این روش یکی از ساده‌ترین گزینه‌های نصب کیل سوئیچ به‌عنوان دزدگیر خودرو در وسایل نقلیه است. برای اضافه کردن این دستگاه، شما باید کابل منفی متصل به باتری را شل کنید. پس از خاموش شدن، می‌توانید سوئیچ قطع باتری را به سمت پایانه منفی باتری ببرید و آن را محکم کنید. سپس سیم منفی باتری را به همراه سوئیچ جداکننده به باتری متصل کنید. به همین سادگی! در این سوئیچ‌های جدا کردن باتری، به یک کلید تورینگ، اهرم یا حتی یک کلید ساده نیاز داریم تا در هنگام خاموش و روشن کردن سوئیچ از آن استفاده کنیم.

نکته منفی در این مدل kill Switch این است که برای استفاده از قطع کننده ارتباط باتری بایستی هر بار کاپوت خودرو را بازکنید.

۳. سوئیچ قطع‌کننده باتری خودرو، به‌صورت کنترل از راه دور

سوئیچ قطع‌کننده باتری خودرو

سوئیچ قطع کننده باتری قابل‌کنترل از طریق ریموت یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای غیرفعال کردن سریع استارت خودرو به‌طور مرتب است. در این روش نیازی نیست برای چرخاندن یک دستگیره یا جدا کردن کابل‌های باتری، به زیر خودرو بخزید یا کاپوت ماشین را بالا ببرید. دریچه‌ی الکترومغناطیسی E-KYLIN DC ۱۲V یک سیستم مغناطیسی و کیت کامل است که ظرف مدت چند دقیقه بر روی خودرو شما نصب می‌شود. این دستگاه از یک رله قفل استفاده می‌کند، بنابراین تنها نیروی مورداستفاده برای زمان‌هایی است که سوییچ روشن یا خاموش می‌شود و هیچ نیرویی برای نگه‌داشتن این وسیله در پوزیشن های دیگر استفاده نمی‌شود (این امر باعث تخلیه باتری می‌شود).

مطلب پیشنهادی: دزدگیر اینترنتی خودرو

۲. جعبه فیوز کیل سوئیچ

سوئیچ پس زننده فیوز یا سوئیچ رد کننده فیوز یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از استارت خودروی شماست. یک روش معمول برای جلوگیری از سرقت خودرو، بیرون کشیدن یک فیوز است. فیوزی مانند فیوز احتراق یا فیوز پمپ سوخت در خودرو که باعث استارت خوردن خودرو می‌شود و اگر نباشد ماشین روشن نخواهد شد.

ممکن است لازم نباشد هر بار که از ماشین پیاده شوید، فیوز را به‌صورت دستی بکشید. البته این امر به محل جعبه‌فیوز در اتومبیل شما بستگی دارد.

این گزینه به شما امکان می‌دهد سوئیچ پس زننده‌ی فیوز را در محلی که دسترسی به آن سریع‌تر است؛ قرار دهید تا خاموش و روشن کردن دستگاه راحت شود. یکی از معایب این وسیله در هنگام نصب، این است که سیمی که وارد جعبه‌فیوز می‌شود ممکن است کمی بپیچد و مانع از قرار دادن درب جعبه‌فیوز شود.

در زیر، دیاگرام سوئیچ پس زننده‌ی فیوز را مشاهده می‌کنید:

دیاگرام کیل سوئیچ پس زننده‌ی فیوز

لیست قطعات مورداستفاده برای نصب کیل سوئیچ بر روی دزدگیر خودرو به‌وسیله‌ی جعبه‌فیوز:

• سوئیچ تعویض: ۱۲V 25A Toggle Switch

• کانکتور: Female Spade Quick Splice Crimp

• سیم فیوز اینلاین یا درون‌خطی: نگهدارنده‌ی فیوز ۱۲ Gauge ATC

• کانکتور سوکِت فیوز: Fuse Socket Connector Kit

• ابزار سیم‌گیر: سیم ابزار چندمنظوره / گیرنده / برش

۱. سیم احتراق کیل سوئیچ

سوئیچ قطع کننده احتراق داخلی، یک راه دیگر برای جلوگیری از سرقت خودرو است که هنگام شنیدن کلمه‌ی kill Switch، در ذهن مخاطب تداعی می‌شود.

در این مدل از یک دکمه فیزیکی یا یک دکمه جابه‌جایی به‌عنوان سوئیچ، که به شکل مخفی در اتومبیل قرار داده می‌شود، استفاده می‌کنند. معمولاً سوئیچ Ignition kill، در زیر قسمت داشبورد یا اطراف صندلی راننده‌ی خودرو نصب می‌گردد. بنابراین دسترسی به آن در هنگام سوارشدن و پیاده شدن از خودرو، آسان است.

نحوه کار به این صورت است که یک کلید به سیمی که Ignition kill قرارگرفته، اضافه می‌کنند (جایی که سوئیچ را می‌چرخانید).

با استفاده از نمودار سیم‌کشی خودرو، بایستی بتوانید، سیمی را که مربوط به کابل احتراق خودرو است، تشخیص دهید و سپس سیمی را که قرار است برش داده شود شناسایی کنید. پس از قطع کردن این سیم، انتهای هر دو سیم را به دکمه‌ی سوئیچ لحیم کنید؛ یا از کانکتورهای اضافی استفاده کنید و آنها را به هم وصل نمایید. در صورت استفاده از کانکتورها دیگر نیازی به لحیم‌کاری نیست.

در زیر، نمودار سیم‌کشی Ignition kill را ملاحظه می‌نمایید:

نمودار سیم‌کشی Ignition kill

لیست قطعاتی که برای نصب کیل سوئیچ بر روی دزدگیر خودرو، به روش قطع کننده‌ی سیم احتراق به آن نیاز دارید:

• دتکتور: Female Spade Quick Splice Crimp

• لحیم‌کاری: مجموعه‌ای از لوله‌های فشرده کننده‌ی گرما

• دکمه‌ی تعویض(Toggle Switch): 12V25A

• ابزار سیم‌گیر: جداکننده سیم ابزار چندمنظوره/ گیره / کاتِر

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید دزدگیر خودرو

بهترین نوع کیل سوئیچ کدام است؟

درنهایت برای نصب کیل سوییچ، بر روی دزدگیر خودرویی که هرروز قصد استفاده از آن رادارید، ignition kill گزینه‌ی مناسبی است. دزدگیر خودرو آرنا قابلیت اتصال به کیل سوییچ را از این طریق دارد. دزدگیر خودرو آرنا از طریق نصب رله قطع کن روی ماشین، امکان روشن کردن خودروی ربوده‌شده را از سارق می‌گیرد. امیدواریم که از این مقاله آموزشی لذت برده باشید.

منبع : https://dashcameras.net/car-kill-switch

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ردیاب‌های مجموعه آرشین روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه