مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

دزدگیر اینترنتی خودرو

غیر قابل باور نیست اگر ادعا کنیم بین پیشرفت تکنولوژی در ارائه سیستم ضد سرقت ماشین و توانایی سارقان آن، ارتباط مستقیم وجود دارد. از یک سو پیشرفت سیستم‌های ضد سرقت و ظهور دزدگیر اینترنتی خودرو و از یک سو پیشرفته‌تر شدن تجهیزات سارقین! یک دزد حرفه‌ای ماشین قادر است در کمتر از ۳ دقیقه، یک دزدگیر ماشین ساده را از کار بیندازد. این نوع از دزدگیرهای ماشین که با قیمت کم، به‌راحتی دراختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند، در واقع بیشتر یک آلارم برای هشدار به سارق خودرو می‌باشد و همچنین جلب توجه افرادی که در همان دور و اطراف هستند.

این مدل دزدگیر ماشین ارزان قیمت برای زمان‌هایی که شما از خودرو خود فاصله زیادی داشته باشید، عملا هیچ فایده‌ای ندارد. امروزه کسی به صدای این دزدگیرها توجه چندانی نمی‌کند. متأسفانه به حدی گوش‌های ما به شنیدن گاه و بی‌گاه آژیرهای تکراری این دزدگیرهای چینی عادت کرده که کسی واکنش خاصی نشان نمی‌دهد. اثرگذاری این دزدگیرها به اندازه‌ای کم است که می‌شود گفت برای اهالی محل فرقی نمی‌کند که این صدا با اراده‌ی صاحب خودرو قطع شده و یا اینکه سیم‌های مربوط به صدای آژیر دزدگیر ماشین، قطع شده‌اند! همین که صدای ناخوشایند آن قطع شود مایه مسرت است.

راه حل چیست؟

بنابر این نیاز به یک تغییر اساسی و جدی در سیستم ضد سرقت ماشین، هر روز بیشتر از پیش احساس می‌شود. دراینجا ما به شما می‌گوییم که چطور یک سیستم دزدگیر ماشین اینترنتی، چند گام جلوتر از دانش کنونی دزدان ماشین پیش رفته است. این چیزی است که شما را در این زمینه پیشرو قرار می‌دهد. ما به دنبال معرفی بهترین دزدگیر ماشین برای کاربران هستیم. یادتان باشد که فرقی نمی‌کند شما یک ماشین گران قیمت داشته باشید و یا یک ماشین ارزان قیمت؛ به هر حال داشتن حس امنیت موضوع مهمی است. شما به عنوان صاحب خودرو خواهان آن می‌باشد و نمی‌خواهید به سادگی از آن چشم پوشی کنید.

مطلب پیشنهادی: دزدگیر خودرو چیست

دزدگیر اینترنتی خودرو چیست؟

از زمانی که آمار سرقت خودرو، افزایش پیدا کرد؛ توجه مردم به دزدگیرهای حرفه‌ای‌تر موجود در بازار که با نام‌های دزدگیر ماشین اینترنتی، دزدگیر خودرو با موبایل و یا دزدگیرهای سیم‌کارت‌خور شناخته می‌شوند، بیشتر شد. لازم به ذکر است که این‌گونه دزدگیرها امکانات متفاوتی دارند؛ اما به طور خلاصه می‌توان آن‌ها را دزدگیرهای ماشین با قابلیت ردیابی نامید.

دزدگیر سیم کارتی خودرو

اگرچه که همه‌ی دزدگیرهای اینترنتی خودرو لزوماً مجهز به ردیاب نیستند، اما ما در این مقاله به بررسی دزدگیرهای اینترتی با قابلیت ردیابی خودرو و مزیت‌های آن می‌پردازیم. ردیاب‌ها از طریق ماهواره‌های gps اطلاعات را دریافت می‌کنند و از طریق دکل‌های مخابراتی، با ارسال sms در حالت آفلاین و یا در صورت دسترسی به شبکه‌ی اینترنت، در حالت آنلاین، اطلاعات ضروری برای ردیابی خودرو را برای صاحبش ارسال می کنند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید دزدگیر خودرو

تفاوت های یک دزدگیر اینترنتی خودرو با یک دزدگیر ماشین معمولی

نحوه نصب دزدگیر ماشین

از آنجایی که از کارانداختن دزدگیرهای موجود و مخصوصاً نمونه‌های بی‌کیفیت آن‌ها به سادگی و فقط در عرض چند ثانیه انجام می‌شود، داشتن یک دزدگیر ماشین اینترنتی حرکت هوشمندانه‌ای است که شما را از یک ضرر مالی بزرگ حفظ می‌کند. اندازه‌ی این دزدگیرهای اینترنتی کوچک بوده و در هر جای ماشین قابل نصب می‌باشد. البته ترجیح ما این است که به شکل توکار باشد و محل نصب آن بر روی هر خودرو متفاوت باشد؛ طوری که پیدا کردن محل دزدگیر اینترنتی خودرو، برای سارق به راحتی امکان‌پذیر نباشد. به این ترتیب در فاصله‌ای که دزد خودرو درحال تلاش برای یافتن این دزدگیر موبایلی و از کار انداختن آن است؛ شما می‌توانید خودرو خود را نجات دهید.

باتری دزدگیر ماشین

یکی دیگر از نقاط قوت این سیستم ضد سرقت ماشین، این است که از باتری مستقل برخوردار است. پس حتی اگر برق خودرو از کار افتاده باشد، سرویس ردیابی و کنترل از راه دور همچنان فعال است و می‌تواند شما را به ماشینتان برساند.

بعضی از دزدگیرها که از این ویژگی برخوردار نیستند، بعد از اینکه باتری ماشین از کار افتاد، کارایی خود را از دست می‌دهند. به همین علت سارقان حرفه‌ای، معمولاً یکی از اولین کارهایی که بعد از دزدیدن خودرو انجام می‌دهند؛ این است که برق خودرو را قطع می‌کنند. خوشبختانه این ترفند در دزدگیر اینترنتی خودرو کارایی ندارد و با از کارافتادن برق خودرو مشکلی در ردیاب سیستم به وجود نمی‌آید.

تنظیم جزئیات دزدگیر

میزان حساسیت در دزدگیر اینترنتی خودرو قابل کنترل است. مثلاً اگر ماشین خود را در جایی پارک می‌کنید که نزدیک به زمین بازی کودکان است؛ مطمئنا می‌دانید که در طول روز بارها توپ بچه‌ها به ماشین شما برخورد می‌کند. به دور از منطق است که با هر بار برخورد توپ، آلارم هشدار دریافت کنید. از طرفی هم نمی‌خواهید از شکسته شدن شیشه اتومیبیلتان بی اطلاع باشید. دراین مواقع میزان حساسیت دزدگیر، موضوع قابل توجهی است. دریافت هشدارهای متناسب با موقعیت، به شکل ایمیل، تماس تلفنی و یا ارسال پیامک، امکان کنترل خودرو از راه دور را برای شما فراهم می‌کند.

ردیابی خودرو

حالا اگر با وجودِ رعایتِ همه‌ی نکات ایمنی باز هم ماشینمان به سرقت رفت، چه کنیم؟! دقت کنید که هیچ کدام از دزدگیرهایی که تا کنون در بازار ارائه می‌شدند واقعا دزدگیر نبوده‌اند! واضح است که دزدِ خودرو صرفا با شنیدنِ چند بار صدای آژیر گیر نمی‌افتاد؛ اصلا دست و پای خودش را هم گم نمی‌کند، چه برسد به گیر افتادن. اما سیستم ردیاب خودرو که بر روی یک دزدگیر اینترنتی خودرو نصب می‌باشد، واقعا می‌تواند دزد را گیر بیندازد. البته اگر به موقع اقدام به ردیابی کنید و زمانی برسید که سارق، فرار نکرده باشد. اگرچه که خیلی از اوقات به دام انداختن دزد هدف مال باخته نیست و همین که توانسته خودرو را باز پس بگیرد، راضیست!

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب خودرو

یکی از ویژگی های جالب توجه سیستم ضد سرقت آرنا همین مجزا بودن محل نصب دزدگیر ماشین و ردیاب می‌باشد. پس حتی اگر فرض بگیریم که دزدگیر توسط سارق پیدا شود و از کار بیافتد، باز هم سیستم ردیاب خودرو به کار خود ادامه می‌دهد. اتصال ردیاب آرنا به ماهواره‌ها و دریافت اطلاعات دقیق طول و عرض جغرافیایی از موقعیت مکانی خودرو، شما را از محل دقیق آن در هر کجای کره خاکی که باشد، مطلع می‌کند.

سیستم ضد سرقت خودرو آرنا

امکانات دزدگیر اینترنتی خودرو

مقایسه دزدگیری که فقط صدای آژیر در می‌آورد با دزدگیر اینترنتی خودرو، شبیه مقایسه فلافل دوتومنی با منوی شام در هتل هیلتون است! نکته قابل توجه در اینجا این است که نمونه‌های خارجی دزدگیر اینترنتی خودرو، در مقایسه با محصول داخلی، از نظر قیمت چندین برابر هستند؛ ضمن اینکه امکان استفاده از دمو و برخورداری از گارانتی در این دزدگیرهای موبایلی، وجود ندارد.

پس می‌توان گفت مزیت‌های یک دزدگیر اینترنتی خودرو به صورت کلی عبارت‌اند از:

• مطلع شدن از مکان خودرو، بدون محدودیت فاصله

• دریافت پیام از وضعیت ایمنی خودرو، در اپلیکشن نصب بر روی تلفن همراه

• امکان فعال و غیرفعال کردن سنسورها و هشدارها از طریق اپلیکیشن

• امکان خاموش کردن ماشین در صورت سرقت

• مکان‌یابی با استفاده از gps و ارسال پیامک به تلفن هوشمند شما

• ریموت یدک و قابلیت کدگذاری در صورت گم کردن ریموت دزدگیر ماشین

چرا باید از یک سیستم دزدگیر اینترنتی خودرو، استفاده کنم؟

ممکن است افرادی که دارای پارکینگ شخصی در منزل خود می‌باشند، فکر کنند که داشتن یک دزدگیر اینترنتی خودرو، چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد؟! شاید محل پارک ماشین شما در خانه مجهز به دوربین هم باشد و یا نگهبان شبانه روزی داشته باشد؛ اما مسلماً شما ماشین را برای اینکه در خانه نگه‌دارید، نخریده‌اید!

بهترین سیستم امنیتی خودرو

اگر بخواهم صادقانه بگویم، به عنوان کسی که سال‌هاست از خودرو شخصی استفاده می‌کنم، بارها در موقعیت‌هایی قرار گرفته‌ام که حتی تصورش را هم نمی‌کردم. حتما برای شما هم پیش آمده که در این شرایطِ اجتناب ناپذیر گرفتار بشوید. مثلا وقتی به مسافرت می‌رویم و قبل از رسیدن به اقامتگاه مورد نظرمان، مدتی را در یک جای عمومی استراحت می‌کنیم. در این مواقع ماشین خود را در جاهایی که از امنیت آن هیچ اطلاعی نداریم، پارک می‌کنیم. یا مثلا مواقعی که مجبوریم خیلی سریع خودمان را به جایی برسانیم در حالی که تا نزدیک‌ترین پارکینگ فاصله زیادی مانده، به ناچار کنار خیابانی در همان اطراف اتومبیل‌مان را پارک می‌کنیم. در این مواقع به سیستم دزدگیر ماشین که به صورت پیش فرض بر روی خودرو نصب است، اطمینان کرده‌ایم. ولی آیا می‌دانید سارقان ماشین، به دنبال شکار همین فرصت‌های ناب هستند؟!

مطلب پیشنهادی: تفاوت ردیاب خودرو و GPS

مثالی برای توضیح نحوه کار دزدگیر

اجازه بدهید، فرض کنیم شما به یک کنسرت دعوت شده‌اید در حالی که به خاطر شلوغی و یا پر بودن پارکینگ‌ها، مجبورید چند خیابان آن طرف‌تر و در جایی خلوت‌تر، ماشینتان را پارک کنید. سپس در حالی که دارید از فضای مورد علاقه‌تان لذت می‌برید؛ یک پیغام هشدار از طرف اپلیکیشن دزدگیر اینترنتی خودرو دریافت می‌کنید. در این لحظه با سرعت به سمت خودرو می‌روید. به دو حالت بر می‌خورید. یا به موقع سررسیده‌اید و جلوی یک اتفاق ناگوار را گرفته‌اید و یا با صحنه‌ی تلخ دزدیده شدن ماشینتان روبرو خواهید شد؛ که در این موقعیت سیستم ردیاب دزدگیر اینترنتی خودرو، وارد عمل می‌شود و به شما کمک می‌کند تا ماشینتان را ردیابی کنید. در هر حال دزدگیر اینترنتی خودرو با قابلیت‌های مفیدی که دارد، در کنار شماست.

ردیاب و دزدگیر خودرو

این در حالیست که با داشتن یک سیستم ضدسرقت ماشین، در حالت معمولی (دزدگیر ماشین فقط با صدای هشدار) قادر به هیچ کدام از این کارها نخواهید بود. سیستم آژیر متصل به دزدگیر ماشین به سرعت توسط سارق قطع شده و شما حتی متوجه صدای آن هم نمی‌شوید. اگر از دزدگیر های تصویری هم استفاده می‌کردید، به علت اینکه این گونه دزدگیرها دامنه محدودی را پوشش می دهند، زمانی که فاصله شما با ماشین زیاد است، کنترل ماشین از دست شما خارج می‌شود.

چرا دزدگیر و ردیاب؟

اگر یک خودرو مجهز به سیستم ضدسرقت ماشین، فاقد ردیابی باشد؛ درصورت ربوده شدن دیگر هیچ کاری از دست صاحب آن بر نمی‌آید. در واقع تمام سختی کار برای یک سارق ماشین تا همان جایی است که سیستم دزدگیر ماشین را از کار بیندازد. پس اگر در فکر تهیه‌ی یک سیستم ضد سرقت ماشین یا دزدگیر اینترتی خودرو هستید؛ اطمینان، کیفیت و امکانات را در اولویت انتخابتان قرار دهید، چرا که بسیاری از اوقات جلوی ضررهای بزرگ را می‌توان تنها با اندکی هزینه اضافه‌تر گرفت.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد دزدگیر خودرو روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه