مدت زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

دزدگیر ماشین چیست؟

دزدگیر ماشین یک سیستم امنیتی است که شامل تعدادی سنسور و آژیر جهت آلارم در زمان فعال شدن سنسورها می‌باشد. دزدگیر ماشین مفهوم تازه‌ای نیست اما آنچه که این دستگاه را قابل‌توجه می‌سازد تأثیرات تکنولوژی است که باعث شده این وسیله‌ی ساده تبدیل به یک سیستم امنیتی کامل شود. دزدگیر ماشین با صدای آژیر هرگز نمی‌تواند به اندازه‌ی یک سیستم دزدگیر خودرو به همراه ردیاب کارایی و بازدهی داشته باشد.

گاهی اوقات صدای آژیر دزدگیر خودرو برای سارقان حرفه‌ای حتی به‌اندازه‌ای نیست که آنها را دستپاچه کند چه برسد به اینکه دست از کارشان بکشند. اما می‌توان گفت دزدگیر خودرو همانند وسایل دیگر مثل قفل فرمان، قفل پدال و دیگر تجهیزات ایمن‌سازی خودرو زمان سرقت را به تعویق می‌اندازند. دزدگیر خودروهایی که در کارخانه بر روی ماشین نصب شده‌اند دقت و عملکرد بهتری دارند اما انواع دزدگیر خودرو چینی که در بازار، فراوان یافت می‌شود توانایی کمتری دارند.

چرا باید از دزدگیر ماشین استفاده کنیم؟

از زمانی که بشر حس مالکیت را کشف کرد و آموخت چگونه دارایی‌هایی را به نام خودش ثبت نماید؛ همواره به این فکر بود که چگونه دست سارقین را از اموال خود دور نگه‌دارند. متأسفانه این موضوع جدیدی نیست که بعضی‌ها به دارایی دیگران دستبرد می‌زنند. شاید اگر می‌توانستیم پای درد و دل انسان‌های نخستین بنشینیم؛ حتماً چنین دغدغه‌هایی داشتند. امروزه خودرو یکی از دارایی‌های مهم است که در انجام بسیاری از کارها به ما کمک می‌کند. ما با خودرو به مسافرت می‌رویم، خرید می‌رویم، بچه‌ها را از مدرسه به خانه می‌بریم، به دیدن عزیزانمان می‌رویم و… پس داشتن یک دزدگیر ماشین از ضروریاتی است که به ما کمک می‌کند از این دارایی ارزشمند خود محافظت کنیم. واقعاً انتظاری که از یک دزدگیر خودرو خوب دارید چیست؟! آیا اگر دزدگیر خودرو شما فقط و فقط صدای آژیر بلندی داشته باشد برای شما کافی است؟!

در این مقاله با ما همراه باشید تا به یک بررسی جامع درباره‌ی دزدگیر ماشین، بپردازیم.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر

راه‌های جلوگیری از سرقت خودرو

راه‌های جلوگیری از سرقت خودرو

مهم‌ترین گام برای جلوگیری از ربوده شدن خودرو این است که نکات ایمنی را رعایت کنید. به هشدارهایی که پلیس همواره در این مورد اعلام کرده است دقت کنید. هرگز خودروی خود را درحالی‌که سوییچ روی آن قرار دارد، ترک نکنید. هنگام ترک کردن خودرو از قفل بودن درب‌ها و بالا بودن شیشه‌های خودرو اطمینان حاصل کنید. استفاده از قفل فرمان و یا قفل پدال هم ازجمله راه‌هایی است که کار سارقین خودرو را سخت‌تر می‌کند. اما مسئله این است که با همه‌ی اینها باز هم ممکن است خودروی شما مورد دستبرد قرار بگیرد.

مرحله‌ی بعد، نصب دزدگیر خودرویی است که به شما اجازه دهد تا از وضعیت خودروی خود حتی از راه دور نیز مطلع شوید. یک دزدگیر خودرو خوب وقتی شما در را قفل می‌کنید به‌طور اتوماتیک شیشه‌ها را بالا می‌برد. اگر فراموش کنید درب خودرو را قفل کنید برای شما گزینه‌های متفاوتی می‌گذارد تا بتوانید از خودروی خود محافظت کنید. یکی از راه‌های جلوگیری از سرقت خودرو این است که از دزدگیر ماشین حرفه‌ای استفاده کنید.

یک دزدگیر ماشین خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

استفاده از دزدگیر ماشین خوب یک مسئله‌ی غیرقابل‌اجتناب برای تمام صاحبان وسایل نقلیه است. زمانی که شما به تدابیر ضروری در مورد جلوگیری از سرقت خودرو می‌اندیشید؛ حتماً به گزینه‌هایی که یک دزدگیر ماشین خوب می‌تواند داشته باشد، فکر می‌کنید. هیچ‌کس دوست ندارد وسیله‌ای که برای آن هزینه‌ی زیادی پرداخته است، به‌راحتی از دست بدهد. پس انتخاب و نصب یک دزدگیر خودرو خوب جزو اولویت‌های هر راننده‌ای قرار دارد. یک دزدگیر خودرو خوب به‌محض باز شدن درب خودرو به تلفن شما پیام می‌دهد. همچنین دزدگیر ماشین باید به‌گونه‌ای باشد که حتی اگر خودرو بدون روشن شدن جابه‌جا شد؛ شما متوجه این موضوع شوید.

قابلیت‌های یک دزدگیر ماشین خوب بایستی قابل تنظیم باشد. مثلاً حساسیت سنسورها قابل کنترل باشد و بتوان به‌راحتی از طریق یک پنل کاربری به آنها دسترسی داشت. یک دزدگیر خودرو ایده آل فقط با آژیر کار نمی‌کند. حتی دزدگیرهایی که فقط پیامک ارسال می‌کنند هم کافی نیستند چراکه ارسال پیامک ممکن است با تأخیر باشد.

بهترین دزدگیر ماشین

پس بهترین دزدگیر ماشین دزدگیرهایی هستند که به صورت اینترنتی و با استفاده از برنامه کاربری به صاحب خودرو سرویس می‌دهند. یک دزدگیر خودرو اینترنتی در صورت نبودن اینترنت بایستی بتواند اطلاعات را به صورت پیامک به صاحب خودرو گزارش دهد و بعد از اتصال به اینترنت تمامی داده‌ها را در سرور ثبت و ذخیره کند. در واقع یک دزدگیر خودرو فقط تا قبل از ربوده شدن خودرو کارایی ندارد بلکه به شکلی کار می‌کند که صاحب خودرو بتواند آن را ردیابی کرده و از مکان دقیق آن مطلع شود.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید دزدگیر خودرو

انواع دزدگیر ماشین

دزدگیر ماشین ساده:

دزدگیر ماشین ساده همان دسته از دزدگیرهایی هستند که به محض برخورد یک ضربه صدای آژیر آنها بلند می‌شود. این مدل دزدگیرها نهایتاً تا برد ۱۰۰ متر را پوشش می‌دهند به همین خاطر تنها زمان‌هایی که فاصله شما به خودرو نزدیک باشد کارایی دارد. در واقع یکی از عیوب بزرگ این نوع دزدگیر خودرو ارزان و شناخته‌شده این است که اگر از خودروی فاصله زیادی داشته باشید و متوجه صدای آن نشوید؛ به‌راحتی خودروی شما سرقت می‌شود.

دزدگیر ماشین تصویری:

این نوع از دزدگیر ماشین مجهز به یک مانیتور است که وضعیت خودروی شما در آن نشان داده می‌شود. مثلاً اگر کسی به خودروی شما ضربه بزند بر روی مانیتور ریموت دزدگیر خودرو، تصویر چکش دیده می‌شود. این مدل دزدگیرها پیشرفته‌تر از دزدگیر خودرو ساده است و دارای قفل کودک، باز شدن درب خودروها زمانی که نزدیک ماشین می‌شوید و ویژگی‌های این‌چنینی است اما باز هم مشکل دزدگیرهای ساده را دارند. در واقع تمامی این امکانات تا زمانی قابل دیدن هستند که از خودرو دور نشوید و یا باتری آن ضعیف نشده باشد.

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب دزدگیر تصویری خودرو

دزدگیر ماشین سیم‌ کارتی:

دزدگیر خودرو سیم‌کارتی جدیدترین نوع دزدگیر خودرو و بهترین آنهاست چراکه این نوع دزدگیر ماشین از یک سیم‌کارت در داخل دستگاه دزدگیر استفاده می‌کند و به‌وسیله‌ی آنتن GSM اطلاعات لازم را برای پنل مدیریت دزدگیر خودرو در برنامه کاربردی تلفن همراه (اپلیکیشن دزدگیر خودرو) یا نرم‌افزار تحت وب آن ارسال می‌کند. در این مدل دزدگیرها علاوه بر روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور و قفل کودک، نمایش موقعیت لحظه‌ای خودرو نیز امکان‌پذیر است. در زمان‌هایی که به اینترنت متصل نباشید، دزدگیر خودرو سیم‌کارتی اعلان‌ها و هشدارهای لازم را از طریق SMS به راننده ارسال می‌کند. دزدگیر خودرو آرنا جزو دزدگیرهای سیم‌کارت خور است.

 

هنگام خرید دزدگیر ماشین به این نکات توجه داشته باشید:

• صدای قابل توجه برای آژیر

• ریموت کنترل یدکی

• قابلیت تنظیم کردن میزان حساسیت سنسورهای دزدگیر ماشین

• قابلیت جلوگیری از روشن شدن خودرو به وسیله ریموت یا اپلیکشن دزدگیر خودرو

• باتری پشتیبانی

• بیشترین کارایی با کمترین هزینه

• قابلیت وصل شدن به اینترنت

• گارانتی و خدمات پس از فروش

مطلب پیشنهادی: دزدگیر اینترنتی خودرو

ویژگی های منحصر به فرد دزدگیر آرنا

دزدگیر خودرو آرنا، یک دزدگیر خودرو متصل به ردیاب است که به صورت یکپارچه اطلاعات دریافتی از GPS را به اپلیکیشن دزدگیر خودرو ارسال می‌کند. دزدگیر آرنا هم به صورت اینترنتی و هم پیامکی، پیام‌ها و هشدارهای ضروری را ارسال می‌کند. دزدگیر آرنا تنها سیستمی است که اطلاعات دزدگیر و ردیاب را در سرور ذخیره و نگهداری کرده و اجازه از درست رفتن اطلاعات را نمی‌دهد؛ به این ترتیب حتی بعد از سرقت خودرو، قطع شدن دزدگیر، ضعیف بودن آنتن و… شما از جای خودرو خود دقیقا اطلاع خواهید داشت.

آنتن GSM

سیستم ضد سرقت آرنا دارای آنتن GSMمی‌باشد. به همین علت دزدگیر خودرو حتی در زمان هایی که دسترسی به اینترنت امکان‌پذیر نباشد (حالت آفلاین)؛ باز هم امکان دریافت اطلاعات از طریق پیامک، میسر است. همچنین آنتن GSM، اطلاعات موقعیت‌یاب جهانی یا همان GPS را نیز می‌تواند به صورت پیامک برای راننده ارسال کند. دریافت اطلاعات در حالت نبودن اینترنت از جمله ویژگی‌های مهمی دزدگیر آرنا می‌باشد.

power window

یکی از ویژگی‌های خوب دزدگیر سیستم پاور ویندو (power window) است. به این صورت که زمان‌هایی که خودروی خود را قفل می‌کنید؛ تمام شیشه‌های خودرو به صورت اتوماتیک بالا می‌روند. تنها کسانی که از این ویژگی استفاده کرده‌اند می‌دانند که چه نعمت بزرگی است. مخصوصاً اگر از جمله افرادی هستید که معمولاً فراموش می‌کنید؛ بعد از قفل کردن خودرو، پایین بودن شیشه‌های آن را بررسی کنید؛ استفاده از پاورویندو خیال شما را آسوده خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی: قابلیت پاورویندو چیست

اتصال دزدگیر ماشین به ردیاب

یکی از ویژگی‌های جالب‌توجه دزدگیر آرنا اتصال ردیاب خودرو به دزدگیر است به‌گونه‌ای که در صورت سرقت خودرو و قطع سیم‌های دزدگیر خودرو، ردیاب بهیاب بلافاصله فعال شده و کار ردیابی خودرو را انجام می‌دهد. ردیاب بهیاب با باتری مستقل و قوی کار می‌کند لذا کار ردیابی خودرو به‌راحتی انجام می‌شود. نصب همزمان ردیاب و دزدگیر خودرو، یک سیستم امنیتی قابل‌اعتماد را برای خودرو شما فراهم می‌آورد.

server های ذخیره و پردازش اطلاعات

در حال حاضر، تنها دزدگیر ایرانی که اطلاعات دریافتی از خودرو را بر روی یک سرور ثبت و ذخیره می‌کند، دزدگیر آرنا می‌باشد. دزدگیرهای خودرو خارجی به‌هیچ‌عنوان توانایی ثبت دیتاها را ندارند چراکه اساساً اتصال آن‌ها به سرویس‌دهنده‌ها و سرورهای‌ داخل ایران بسیار دشوار است. دزدگیر آرنا علاوه بر اینکه توانایی خدمات‌رسانی در حال آفلاین را دارد؛ در صورت اتصال به اینترنت تمامی داده‌ها را از سرورهای خود دریافت کرده و به شکل قابل نمایش در نرم‌افزار دزدگیر آرنا و یا برنامه کاربردی آن در تلفن همراه، عرضه می‌کند. ثبت این اطلاعات به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به‌راحتی وضعیت خودروی خود را کنترل کنند.

تشخیص روشن شدن خودرو در حالت قفل

اگر خودرو به‌وسیله دزدگیر آرنا قفل شده باشد و شخصی بدون اجازه شما آن را روشن کند، بلافاصله شما متوجه این موضوع خواهید شد. حتی اگر آنقدر فاصله داشته باشید که هیچ صدای آژیری شنیده نشود.

تعریف کدهای ترکیبی

یکی از ویژگی‌های جالب دزدگیر خودرو آرنا تعریف کدهای ترکیبی است. به عنوان مثال اگر شخصی ریموت خودرو را گم کرده و دسترسی به برنامه نرم‌افزاری دزدگیر خودرو نداشته باشد؛ می‌تواند بعد از ورود به خودرو با سوئیچ و فعال شدن آژیر، با فشردن پدال و چرخاندن سوئیچ به‌گونه‌ای که قبلاً رمز کرده به سیستم اطلاع دهد که دزدی اتفاق نیفتاده و صاحب خودرو پشت فرمان است.

هشدار جابه‌جا شدن خودرو

در صورتی که خودرو روشن نباشد اما موقعیت جغرافیایی آن تغییر کند یا در جهت عمودی یا افقی حرکت کند، به‌وسیله نرم افزار دزدگیر خودرو آرنا یا اپلیکیشن برنامه به راننده اطلاع‌رسانی می‌شود. این ویژگی برای زمان‌هایی که جرثقیل قصد بردن خودرو را داشته باشد، کارایی دارد و راننده را به سرعت در جریان می‌گذارد.

مطلب پیشنهادی: جلوگیری از جدیدترین روش سرقت خودرو؛ حمل خودرو با جرثقیل

هوشمندسازی تنظیمات قفل

درصورتی‌که بدون قفل کردن درب‌ها، خودروی خود را ترک کرده کنید، سه انتخاب برای شما وجود داد که با فعال کردن هر کدام از این موارد در پنل مدیریتی دزدگیر خودرو آرنا، ماشین شما به همان حالت رفتار خواهد کرد:

۱. حالت خاموش: در صورت قفل نبودن درب‌های خودرو بعد از ۱۵ ثانیه با فلشر و آژیر یا ۳ بوق پیاپی به راننده هشدار می‌دهد تا درب‌های خودرو را قفل کند.

۲. حالت هشدار خودکار: پس از ۴۵ ثانیه درحالی‌که درب‌های خودرو همچنان باز هستند اما دزدگیر خودرو فعال می‌شود.

۳. حالت قفل خودکار: بعد از گذشت ۴۵ ثانیه، درب‌ها قفل شده و همزمان دزدگیر خودرو نیز فعال می‌شود.

در غیر این صورت سیستم احتمال دزدیده شدن خودرو را داده و اجازه روشن شدن خودرو را نمی‌دهد و نیاز به رله قطع کن دارد.

اطلاع از شارژ سیم‌کارت داخل ردیاب خودرو بهیاب

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سیستم ضد سرقت آرنا استفاده هشدار کم بودن شارژ سیم‌کارت داخل دزدگیر است. ازآنجایی‌که کامل بودن شارژ سیم‌کارت داخل دزدگیر خودرو، اهمیت زیادی برای ما دارد بنابراین آگاهی از میزان شارژ جزء ضروریات کار کردن با یک دزدگیر هوشمند است. کلیه پیام‌هایی که ما از وضعیت خودرو خود دریافت می‌کنیم از طریق اینترنت و در نتیجه شارژ سیم‌کارت پشتیبانی می‌شود و اگر شارژ سیم‌کارت تمام شده باشد، اینترنت دزدگیر قطع شده و هشدارها و پیغام‌ها منتقل نخواهد شد. دزدگیر آرنا تنها دزدگیر ایرانی است هشدار رو به اتمام بودن شارژ سیم‌کارت را به اپلیکیشن و نرم‌افزار خود اضافه کرده است.

شاید برای شما هم این سؤال پیش‌آمده باشد که چرا از سیم‌کارت های دائمی برای دزدگیر خودرو استفاده نمی‌شود تا مشکل شارژ اعتباری آن برای همیشه حل شود؟! به دلیل هزینه‌ی زیادی که سیم کارت‌های ثابت دارند و درصورتی‌که خودرو از ایران خارج شود، هزینه رومنیگ آن بسیار بالا می‌شود؛ تیم فنی آرشین استفاده از سیم‌کارت های اعتباری را برای این کار مناسب‌تر دیده‌اند. همچنین توجه به این نکته ضروری است که هزینه شارژ ماهیانه برای کارکرد معمولی این دستگاه کمتر از ۳ الی ۴ هزار تومان در ماه است که استفاده از یک سیم‌کارت اعتباری را بسیار باصرفه‌تر خواهد کرد.

قیمت مناسب

با توجه به امکاناتی که در سیستم ضدسرقت آرنا طراحی شده، این دزدگیر نسبت به‌ هم‌رده‌های خود از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. از طرفی نمونه‌های خارجی که امکانات مشابه دارند در مقایسه با این دزدگیر ایرانی علاوه بر قیمت بسیار بالاتر، پشتیبانی ضعیف‌تری ارائه می‌دهند.

از کار انداختن تمامی سنسورها

یکی از مشکلاتی که دزدگیر خودرو در زمان کارواش دارند این است که به دفعات صدای آژیر آنها بلند می‌شود و یا به‌اصطلاح آلارم کاذب می‌دهد. در اپلیکیشن دزدگیر خودرو آرنا، گزینه‌ای به نام از کار انداختن تمامی سنسورها وجود دارد که به منظور از کار انداختن تمامی سنسورها در چنین شرایطی تعبیه شد است.

ignition kill

قابلیت ignition kill از طریق نصب رله قطع کن، فعال می‌شود. رله قطع کن، در دزدگیر خودرو امکان روشن شدن خودرو سرقتی بعد از اولین خاموش شدن موتور خودرو را فراهم می‌کند. به این شکل که چنانچه خودروی مسروقه به علت تمام شدن بنزین و یا هر دلیل دیگری، خاموش شود، دیگر استارت نخواهد خورد. در این صورت تنها صاحب خودرو می‌تواند ماشین را مجدداً روشن نماید.

مطلب پیشنهادی: پنج راه برای نصب کیل سوئیچ روی دزدگیر خودرو

قفل کودک

قفل کودک یا همان قفل مرکزی بر اساس سناریوهای متفاوتی فعال می‌شود. شما می‌توانید در سیستم دزدگیر خودرو خود به‌گونه‌ای تنظیم کنید که همه‌ی درب‌های ماشین شما با اولین ترمز قفل شوند. این تنظیمات را می‌توان در مورد بالا رفتن سرعت و یا چند دقیقه بعد حرکت و یا قفل شدن درب‌ها در زمان مشخص نیز تنظیم نمود. در پنل کاربری دزدگیر آرنا علاوه بر این سنسورها ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد، که همگی قابل تنظیم و کنترل می‌باشند.

دزدگیر و ردیاب خودرو

سنسورها در دزدگیر ماشین چه نقشی دارند؟

دزدگیر ماشین به طرق مختلفی فعال می‌شود. حسگر یا سنسور دستگاهی است که بر اساس ساختار طراحی وظیفه تشخیص ضربه، حرارت، باز بودن درب‌های خودرو و… را دارند. سنسور دزدگیر ماشین انواع زیادی دارد که در ادامه دو سنسور مهمی که قابلیت اتصال به دزدگیر خودرو آرنا دارند را معرفی می‌نماییم.

سنسور شوک یا ضربه

در صورتی که سارق قصد داشته باشد از طریق شکستن شیشه‌ها اقدام به دزدی نماید، با اولین ضربه‌ای که به خودرو وارد می‌شود سنسور شوک یا ضربه فعال می‌شود.

سنسور چشمی التراسونیک

سنسور چشمی التراسونیک، به وسیله‌ی امواج صوتی که در محیط منتشر می‌کند؛ وجود سارق را در خودرو تشخیص می‌دهد. قطع شدن امواج توسط شخص، طول موج ارتعاشات را تغییر داده و دزدگیر خودرو فعال می شود.

مطلب پیشنهادی: چشمی التراسونیک دزدگیر خودرو چیست؟

چرا دزدگیرهای سیمکارتی اهمیت بیشتری دارند؟

دزدگیرهایی که فقط از آنتنGSM به منظور ارسال اطلاعات استفاده می‌کنند؛ یک ایراد عمده دارد و آن اینکه بعد از ارسال پیام هیچ بازخوردی نمی‌گیریم تا مطمئن شویم فرمان رسیده یا نه؟ ثبت نشدن اطلاعات مربوط به GPS هم یکی از معایب آنهاست. زمانی که شما یک سرور برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات دریافتی دارید می‌توانید از دزدگیر خودرو خود استفاده بهینه‌تری کنید. ثبت این دیتاها جهت تحلیل و بررسی‌های مربوط به ردیاب خودرو نیز کاربرد دارد.

آیا دزدگیر ماشین به تنهایی کافی است؟

سنسورهای دزدگیر ماشین

ازآنجایی‌که دزدگیر خودرو در نزدیک سیم‌کشی برق خودرو نصب می‌شود، جای آن تقریبا مشخص است. یک سارق حرفه‌ای پس از ورود به خودرو ابتدا زیر فرمان ماشین را چک می‌کند و سیم‌های مربوط به دزدگیر خودرو را قطع می‌کند. اگر یک وسیله‌ی نقلیه تنها مجهز به دزدگیر خودرو باشد؛ بعد از سرقت دیگر هیچ کاری از دست صاحب آن ساخته نیست. بعد از سرقت خودرو، پیدا کردن ماشین تقریبا غیرممکن است، مگر اینکه خیلی خوش‌شانس باشید! مایه‌ی خوشحالی است که با پیشرفت تکنولوژی و اضافه شدن ردیاب به دزدگیر خودرو، دسترسی به مکان ماشین در هر جایی، ساده‌ترین قابلیتی است که در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

چرا از ردیاب استفاده کنیم؟

کار ردیاب خودرو، دقیقاً از زمانی که خودرو به سرقت رفته است شروع می‌شود تا بتوانید به‌راحتی خودروی مسروقه را ردیابی کنید. وجود ردیاب خودرو به شما کمک می‌کند تا از موقعیت جغرافیایی خودرو خود مطلع شوید. به همین علت در سیستم‌های ضد سرقت تولیدی شرکت آرشین، ردیاب بهیاب با دزدگیر خودرو آرنا به صورت یکپارچه کار می‌کنند. به این صورت که به محض قطع شدن سیم‌های دزدگیر خودرو آرنا، ردیاب بهیاب فعال می‌شود.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو چگونه کار می‌کند؟

انواع ردیاب خودرو:

دزدگیر اینترنتی ماشین

ردیاب خودرو بی‌سیم

ردیاب خودروی بی‌سیم معمولاً برای خودروهایی که اکثر اوقات بدون استفاده هستند و فقط چند ساعت از روز نیاز به ردیابی دارند، کاربرد دارد. مثلاً خودروهای اتومبیل کرایه‌ای. این ردیاب‌ها به‌وسیله‌ی آهنربا به خودرو متصل می‌شود و به همین علت هم برای سارقین پیدا کردن ردیاب خودرو آهنربایی یا بی‌سیم نسبت به ردیاب‌های سیمی راحت‌تر است. هر جایی از خودرو که بتوان آهنربای این ردیاب‌ها را متصل نمود، کار نصب آنها انجام می‌شود. اما نکته این است که تقریباً به همین راحتی که نصب می‌شوند، جدا هم می‌شوند. ازآنجایی‌که باتری آنها برای زمان‌های طولانی تعبیه نشده پس برای ردیابی خودروهای شخصی و ناوگان مناسب نیستند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب خودرو

ردیاب خودرو سیمی

ردیاب خودرو بهیاب که از نوع سیمی است دارای باتری قوی می‌باشد تا در صورت قطع سیم‌های مرتبط به برق خودرو باز هم قابلیت ردیابی داشته باشد. ردیاب بهیاب در هر جایی از خودرو و به صورت توکار قابل نصب است. بنابراین حتی اگر سارق احتمال دهد که خودرو مجهز به ردیاب است؛ پیدا کردن سخت است. در این فاصله صاحب خودرو می‌تواند مکان وسیله‌ی نقلیه‌ی خود را ردیابی کند.

یکی از مزیت‌های بزرگ جدا بودن دو دستگاه دزدگیر خودرو آرنا و ردیاب بهیاب این است که ردیاب بهیاب با باتری مستقل و حتی بدون نیاز به دزدگیر آرنا نیز می‌تواند فعال باشد. بنابراین دسترسی به موقعیت مکانی خودرو حتی بعد از قطع شدن سیم‌های دزدگیر، همچنان امکان‌پذیر است. پیدا کردن دستگاه ردیاب به راحتی پیدا کردن دزدگیر خودرو نیست چراکه دستگاه ردیاب را می‌توان درهر جایی از ماشین نصب نمود اما دزدگیر عموماً در حوالی فرمان نصب می‌شود. پس برای سارقین یافتن ردیاب نیاز به صرف زمان زیاد دارد که عملاً غیرممکن است.

دزدگیر ماشین یا ردیاب خودرو؟

دزدگیر خودرو تا حد زیادی شما را از وضعیت خودرو مطلع می‌کند. مثلاً در صورت خطر آژیر می‌کشد و به نوعی یکی از راه‌های جلوگیری از سرقت خودرو محسوب می‌شود. به‌عنوان‌مثال باز بودن درها را به شما هشدار می‌دهد و کارهایی ازاین‌دست، اما باز هم احتمال دزدیده شدن خودرو صفر نمی‌شود.

دزدگیر خودرو زمانی کامل است که به یک ردیاب خودرو متصل شده باشد. در واقع سیستم امنیت خودرو زمانی تأمین می‌گردد که دزدگیر خودرو به یک ردیاب متصل باشد. بنابراین سیستم هوشمند ضد سرقت، شامل دو دستگاه دزدگیر خودرو آرنا و ردیاب بهیاب از تولیدات شرکت دانش‌بنیان آرشین است. یک سیستم ضد سرقت به صورت هماهنگ و یکپارچه امکانات هر دو این دستگاه‌ها را در اختیار مشتریان می‌گذارد.

تمامی مراحل طراحی و تولید سیستم قدرتمند در داخل ایران است بنابراین برای تهیه قطعات و تجهیزات یدکی به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد. تیم آرشین به جهت اطمینانی که در ساخت کالای خود داشته‌اند؛ یک سال گارانتی برای محصول خود در نظر گرفته است. همکاری با ارگان‌ها و ناوگان‌های بزرگ از دیگر افتخارات این شرکت است که نشان‌دهنده اعتماد به تولید ایرانی است.

 

برای خرید پک ردیاب بهیاب و دزدگیر آرنا روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه