مدت زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر؟

برای اینکه بتوانید به درستی تصمیم بگیرید که آیا ردیاب خودرو بهتر است و یا دزدگیر، ابتدا بایستی کارایی‌ها و توانمندی‌های هر دوی این سیستم‌ها را به خوبی بشناسید. یک دزدگیر ماشین برای شما چه کارهایی انجام می‌دهد؟ آیا ردیاب خودرو فقط کار ردیابی خودرو را انجام می‌دهد؟ چرا باید از ردیاب خودرو استفاده کنم در حالی که بهترین دزدگیر خودرو موجود در بازار را نصب کرده‌ام؟ و یا چرا با وجود داشتن بهترین ردیاب خودرو نیاز به دزدگیر دارم؟ جواب همه‌ی این سوالات را در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت.

دزدگیر

پیشرفته‌ترین دزدگیر خودرو، دزدگیری است که به موقع شما را مطلع کند، برد زیادی داشته باشد، بتوانید به راحتی با آن کار کنید و … بهترین دزدگیر خودرو امکاناتی بیشتر از هشدار صدا دارد. ممکن است شما انتظارات زیادی از سیستم ضد سرقت خودرو داشته باشید که ما در ادامه به معرفی برخی از ویژگی‌های سیستم ضد سرقت آرنا می‌پردازیم:

مطلب پیشنهادی: دزدگیر خودرو چیست؟

سنسور چشمی دزدگیر:

سنسور چشمی در دزدگیر به گونه‌ای عمل می‌کند که هنگام قفل بودن خودرو، متوجه جسم در حال حرکت داخل ماشین شده و هشدار سرقت را به شکل روشن و خاموش شدن صفحه مانیتور و یا آلارم بر روی صفحه گوشی همراه صاحب خودرو فعال می‌کند. البته اگر شما قصد دارید خودتان و یا شخص دیگری برای مدتی در ماشین خاموش بنشینید؛ می‌توانید به راحتی این گزینه را غیرفعال کنید.

سنسور شوک:

سنسور شوک بر روی بدنه خودرو نصب می‌شود و در مواقعی که ضربه‌ی شدیدی به خودروی شما وارد شود؛ از جمله شکسته شدن شیشه ماشین و یا هر ضربه‌ی سنگین دیگر که باعث تکان ناگهانی خودرو شود را گزارش می‌دهد.

کلیدهای ترکیبی:

کلیدهای ترکیبی در دزدگیر به این منظور است که شما بتوانید با فشردن پیاپی چند دکمه در ریموت، کار خاصی را انجام دهید. در این بخش از نرم افزار دزدگیر خودرو، با استفاده از گزینه‌ی کلیدهای ترکیبی، یک سناریوی جدید تعریف می‌کنید. مثلا با سه بار فشردن پیاپی دکمه باز کردن درب خودرو، یکی از سنسورهای دزدگیر ماشین را فعال یا غیر فعال کنید.

هشدار حمل خودرو با جرثقیل:

شاید برایتان عجیب باشد که یکی از راه‌های سرقت خودرو در سال گذشته، سرقت از طریق حمل با جرثقیل بوده است!

تشخیص حمل خودرو با جرثقیل از طریق قطعه شتاب‌سنج خواهد بود. این قطعه به گونه‌ای کار می‌کند که تغییر مکان خودرو در راستای افق، بالا یا پایین رفتن را تشخیص داده و به صاحب خودرو پیغام هشدار ارسال می‌کند.

مطلب پیشنهادی: جلوگیری از جدیدترین روش سرقت خودرو؛ حمل خودرو با جرثقیل

هشدار حمل خودرو با جرثقیل

قفل کودک:

قفل کودک با توجه به آنچه که شما در قسمت تنظیمات دزدگیر خودرو مشخص کرده‌اید، عمل می‌کند. ممکن است برای دزدگیر ماشین شما اینگونه تعریف شده باشد که هر زمان سرعت خودرو از ۲۰ کیلومتر در ساعت بیشتر شد تمام درب‌ها قفل شوند و یا بعد از اولین دست انداز، درب‌های خودرو به صورت اتوماتیک قفل شوند.

هشدار باز بودن درب‌ها:

اگر فراموش کرده باشید درب خودرو را قفل کنید یا به هر دلیل دیگری بدون قفل کردن، خودرو خود را ترک کرده باشید؛ تنظیمات دزدگیر خودرو آرنا سه گزینه به شما پیشنهاد می‌دهد که در چنین مواقع اضطراری به حفظ امنیت خودرو شما کمک می‌کند.

• خاموش: ایجاد صدای آژیر و فلاشر به منظور آگاه کردن راننده از باز بودن درب‌های خودرو، بعد از ۱۵ ثانیه

• هشدار خودکار: فعال شدن دزدگیر خودرو بعد از ۴۵ ثانیه در حالی که درب‌های خودرو باز هستند.

• قفل خودکار: فعال شدن دزدگیر خودرو بعد از ۴۵ ثانیه و قفل شدن درب‌ها به صورت اتوماتیک.

گزینه car finder :

car finder یا ماشین یاب، جهت استفاده در موقعیت‌هایی است که جای پارک خودرو خود را فراموش کرده باشید. مثلا اگر خودروی خود در را در یک پارکینگ بزرگ و شلوغ پارک کرده باشید و یافتن خودرو برای شما سخت شده باشد، ماشین یاب به شما کمک خواهد کرد تا خیلی ساده و راحت، به مکان دقیق خودروی خود بروید. به این ترتیب زمان ارزشمندتان را برای پیدا کردن ماشین پارک شده، بیهوده صرف نخواهید کرد.

Car Finder

امکان ایجاد رمز شخصی برای دزدگیر:

در دزدگیر ماشین آرنا، امکان تعریف یک رمز بین خودتان و خودرو وجود دارد. کاربرد این ویژگی برای مواقعی است که به هر دلیلی دسترسی شما برنامه کاربردی دزدگیر خودرو، غیر ممکن باشد و یا نتوانسته‌اید با ریموت درب خودرو را باز کنید. در این حالت دزدگیر فعال می‌شود و تنها راهی که شما می‌توانید آن را از کار بیندازید استفاده از همین کد تعریف شده‌ای است که از قبل برای دزدگیر خودرو تعریف کرده‌اید. به طور مثال، فشردن پدال گاز و سپس چرخاندن سوئیچ، می‌تواند یک رمز باشد تا خودروی شما متوجه شود شخص پشت رول، خود شما هستید و هشدار دزدگیر را غیر فعال کند.

دکمه غیر فعال کردن همه‌ی سنسورهای دزدگیر:

از گزینه‌ی غیر فعال کردن دزدگیر خودرو در مواقع خاصی مانند کارواش خودرو، استفاده می‌شود. اگر دزدگیر ماشین فاقد چنین گزینه‌ای باشد؛ در زمانی که خودرو را به کارواش برده‌اید در طی زمان شستشوی خودرو، بارها پیغام‌های مختلف مبنی بر باز شدن درب خودرو و … دریافت می‌کنید. اگر نتوانید این پیام‌های ناخواسته را کنترل کنید بسیار اذیت‌‌کننده است پس لازم است گزینه‌ای در دزدگیر خودرو درنظر گرفته شود تا بتوان برای مدت زمان قابل تنظیم، همه‌ی سنسورهای دزدگیر ماشین را غیرفعال کرد.

رله قطع کن:

یکی از قابلیت‌های یک سیستم امنیت خودرو این است که شما بتوانید خودروی سرقتی را از راه دور خاموش کنید. استفاده از رله قطع کن در مواقعی که خودرو به سرقت رفته کمک زیادی می‌کند. این دستگاه مانع رسیدن سوخت به موتور خودرو می شود و بعد از اولین توقف سارق، خودرو مجددا استارت نخواهد خورد.

مطلب پیشنهادی: پنج راه برای نصب کیل سوئیچ روی دزدگیر خودرو

اپلیکیشن دزدگیر آرنا

انتخاب روش دریافت هشدارهای دزدگیر ماشین:

پیشرفته‌ترین دزدگیر خودرو، دزدگیری است که این امکان را به کاربران خود بدهد تا هم به وسیله‌ی اپلیکیشن و هم از طریق پیامک، اطلاعات را دریافت کنند و این تنظیمات به راحتی قابل تغییر باشد. در سیستم دزدگیر خودرو آرنا، شما می‌توانید تعیین کنید کدام هشدارها را از طریق برنامه کاربردی دزدگیرخودرو مشاهده کنید و کدام هشدارها را از طریق پیامک. همچنین امکان دریافت هشدارها از هر دو طریق SMS و اپلیکیشن را نیز دارید.

انتخاب هر کدام از این دو روش اطلاع‌رسانی به تنهایی، مزایا و معایب خودش را دارد. مثلا برای فردی که دریافت اطلاعات به صورت لحظه‌ای اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ بهترین گزینه درخواست دریافت اطلاعات به صورت آنلاین می‌باشد. البته قابل ذکر است که دریافت هشدارهای دزدگیر خودرو صرفا از طریق پیامک دردسرهای بسیاری دارد. ممکن است دریافت پیامک اندکی با تاخیر همراه شود و شما بخشی از اطلاعات مهم را از دست بدهید. در سیستم ضد سرقت آرنا، انجام هرگونه فعالیت با یک پیام مبنی بر دریافت و یا عدم دریافت اطلاعات همراه است و شما را از وضعیت پیام ارسال شده، مطمئن می‌سازد.

ردیاب خودرو

یک سیستم ردیاب خودرو شامل یک آنتن GPS و یک آنتن GSM می‌باشد. کاری که آنتن GPS انجام می‌دهد امکان اتصال به ماهواره‌ها و دریافت اطلاعات مهم از وضعیت خودرو است. سپس این اطلاعات، توسط سیم‌کارتی که داخل این ردیاب ماهواره‌ای خودرو قرار داده شده و از طریق آنتن GSM به سرورها جهت ذخیره و پردازش اطلاعات، منتقل می‌شود. در سیستم ردیاب خودرو بهیاب کار اصلی آنتن GSM ، برقراری ارتباط با اینترنت و ارسال اطلاعات به سرورهای آرشین است. مهندسان متخصص بهیاب از این دیتا برای نمایش اطلاعات در پنل کاربران استفاده می‌کنند. وبسایت و اپلیکیشن بهیاب به صورت تمام وقت برای کاربران قابل دسترسی می‌باشد.

تفاوت کارکرد ردیاب با GPS:

ممکن است با سرچ کردن در اینترنت، ردیاب و GPS های ارزان قیمت (حدود ۳۰۰ هزار تومان) علی‌الخصوص مدل‌های چینی آن را به وفور پیدا کنید. اما کار ردیابی خودرو به وسیله‌ی این نوع ردیاب خودرو ارزان قیمت چه تفاوتی دارد؟ نکته مهم اینجاست که این ردیاب‌ها فقط در صورت آنلاین بودن، قابلیت نشان دادن اطلاعات به شما را دارند و در صورت قطع اینترنت، اطلاعات از بین رفته و دیگر به آنها دسترسی ندارید چرا که اطلاعات خودروی شما را در هیچ سروری ذخیره نمی‌کنند.

پس می‌شود گفت تفاوت قابل توجهی که ردیاب‌های بهیاب را از نمونه‌های دیگر ردیاب خودرو، متمایز کرده، قابلیت ذخیره‌ی اطلاعات و تهیه گزارش‌های دقیق، در بازه‌های زمانی مشخص و آنالیز دیتاها، حتی در صورت قطعی اینترنت می‌باشد. سرورهای شرکت آرشین هم در ایران و هم در کشورهای دیگر وجود دارند و کار ذخیره و پردازش اطلاعات را برای شما انجام می‌دهند. لازم به ذکر است که وجود سرورهای داخلی باعث می‌شوند در صورت قطع شدن اینترنت باز هم سرویس ردیاب خودرو کارایی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: تفاوت ردیاب خودرو و GPS

سیستم هوشمند کاهش مصرف شارژ سیم‌کارت در خودروهای ترانزیت:

جهت ردیابی خودروهای ترانزیت که به ماموریت‌های خارج از کشور فرستاده می‌شوند، دستگاه ردیاب خودرو به گونه‌ای تنظیم شده که به صورت اتومات، اپراتور را به سرورهای طرف قرارداد با ایران منتقل کرده تا در مصرف دیتا صرفه‌جویی شود و هزینه‌ها کاهش یابد. این قابلیت باعث می‌شود که حتی در صورت خروج خودرو از کشور، ردیاب بتواند بدون مشکل کار کند.

ذخیره اطلاعات و قابلیت تهیه‌ی گزارش:

دریافت گزارش‌های کامل از مسیر حرکت خودرو، میزان مصرف سوخت، دما و رطوبت، محل‌های توقف و جزئیات دیگر در ردیاب خودرو بهیاب، پیاده‌سازی شده و چون اطلاعات در سرور ذخیره شده حتی اگر اتصال به اینترنت امکان‌پذیر نباشد، اطلاعات از بین نرفته و بعد از فراهم شدن بستر اینترنت، دریافت همه اطلاعات مجددا امکان پذیر است. در هر حال در شرایطی که سیستم درحالت آفلاین قرار داشته باشد، می‌توان اطلاعات ضروری را مستقیما به وسیله‌ی پیامک دریافت کرد.

دقت ردیابی:

یکی از ویژگی‌های ردیاب بهیاب دقت بالای این دستگاه می‌باشد. خطای ردیابی این محصول یک کیلومتر در هر ۱۰۰۰ کیلومتر است. صحت این امر در تست‌های میدانی اندازه‌گیری شده است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب خودرو

استفاده بهینه از سیستم ارسال پیامک در ردیاب خودرو:

همانطور که می‌دانید در صورت کافی نبودن شارژ سیم‌کارت امکان ارسال پیام غیر ممکن می‌شود. فرض کنید در شرایط ضروری که ارتباط از طریق اینترنتی فراهم نیست، شارژ سیم‌کارت در ردیاب خودرو، نیز تمام شده باشد. در این وضعیت کاربر هیچ پیغامی از ردیاب خودرو دریافت نمی‌کند و احتمالا پیامک‌های مهمی را از دست بدهد. در نتیجه شارژ سیم‌کارت داخل دستگاه ردیاب خودرو، یکی از الزامات سیستم ضدسرقت ماشین است که نمی‌شود به راحتی از آن اغماض کرد.

اگرچه که تمام شدن شارژ از مشکلات متداول سیم‌کارت‌های اعتباری است؛ اما به علت ارزان بودن و همچنین مصرف بسیار کم دیتا (به عنوان مثال کمتر از چهار هزار تومان در ماه )، معمولا از این نوع از سیمکارت‌ها در سیستم ردیاب خودرو استفاده می‌شود. کاری که متخصصین شرکت آرشین در این رابطه انجام داده‌اند، قابلیت نمایش کافی نبودن شارژ سیم‌کارت موجود در دستگاه ردیاب خودرو است. اگر شارژ سیمکارت برای ارسال پیامک و یا برقراری تماس ممکن کافی نباشد؛ به وسیله نمایش یک هشدار در پنل کاربر، اطلاع‌رسانی می‌شود. این ویژگی از قابلیت‌های منحصر به فرد ردیاب خودرو بهیاب است که با توجه به مشکلات معمول استفاده از سیمکارت‌های اعتباری در ایران، طراحی شده است. دریافت این هشدار هم در پنل کاربری وبسایت و هم در اپلیکیشن ردیاب، امکان‌پذیر است.

سامانه ردیابی بهیاب

باتری مستقل از دزدگیر:

در صورت قطع شدن برق خودرو، باتری ۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت در ردیاب خودرو می‌تواند تا ۱۴ ساعت به صورت آنلاین و مداوم کارایی داشته باشند. باتری ردیاب در زمان‌هایی که ردیاب خودرو به صورت آفلاین کار می‌کند، مدت زمان بیشتری کار می‌کند.

کاربر می‌تواند نحوه دریافت پیام به صورت آنلاین و یا آفلاین را انتخاب کند. به منظور صرفه‌جویی در مصرف شارژ و باتری، می‌توان به جای دریافت آنلاین دیتا، سیستم را به گونه‌ای تنظیم کرد که مثلا هر چند ساعت و یا هر چند کیلومتر یکبار، اطلاعات را دریافت نماید. به این ترتیب باتری ردیاب حتی به مدت یک ماه بدون نیاز به شارژ مجدد، کارایی دارد.

نوع دیگری از ردیاب‌های موجود در بازار، ردیاب خودروی آهنربایی است که از طریق اتصال به بدنه ماشین و بدون نیاز به سیم‌کشی برق خودرو کار می‌کند. مشکل اصلی این نوع ردیاب‌ها، نیاز آن‌ها به باتری‌ بسیار قوی بود و اینکه در صورت تمام شدن شارژ باتری، ردیاب از کار خواهد افتاد.

تعریف شماره‌های پشتیبانی:

یکی از مزیت‌های جالب توجه ردیاب، قرار دادن یک دکمه (کلید SOS) در نزدیکی راننده است تا در صورت ربوده شدن و یا بروز هر گونه مشکل بتواند با فشردن آن یک پیام به شماره‌های پشتیبان ارسال کند و درخواست کمک نماید. در این شرایط راننده با ارسال پیامک و یا تماس با شماره‌های پشتیبان که از قبل در ردیاب خودرو تعریف شده، می توانند وضعیت اضطراری خود را گزارش دهد. ردیاب بهیاب قابلیت تعریف تا ۵ شماره پشتیبانی را دارد.

توانایی سفارشی‌سازی در پیاده‌سازی سیستم امنیتی خودرو:

شاید کمتر شرکتی توانایی تولید سخت افزار و نرم افزار ویژه جهت پیاده‌سازی تجهیزات و محصولات اختصاصی خود را داشته باشد. از آنجایی که صفر تا صد محصولات آرشین از طراحی بورد تا اجرای سیستم‌های ضد سرقت آرنا و ردیاب بهیاب توسط نیروهای متخصص و کاربلد داخل ایران، انجام می‌شود، لذا قابلیت سفارشی‌سازی محصولات ، با توجه به نیاز کاربرانمان را داریم. همچنین به علت اطمینانی که به تولیدات داخلی خود داریم، گارانتی یکساله تعویض و استفاده از دمو را به مزایای محصولمان افزوده‌ایم.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید دزدگیر خودرو

ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر؟

همان‌طور که دیدید کارایی‌های دزدگیر خودرو تا زمانی برای ما قابل استفاده بود که خودرو به سرقت نرفته باشد. دزدگیر خودرو با ارسال پیام‌های مختلف سعی در جلوگیری از بروز وضعیت‌های خطرناک دارد و با ایجاد احتیاط به منظور جلوگیری از سرقت خودرو می‌کوشد. اما استفاده از بهترین دزدگیر خودرو هم شما را از خطر ربوده شدن مصون نخواهد کرد. ردیاب خودرو در اصل دزدگیر واقعی خودروی شماست. یک دزدگیر پیشرفته خودرو، علاوه بر اینکه دارای باتری مستقل می‌باشد، از طریق اینترنت به ردیاب خودرو متصل می‌شود تا بتواند در صورت دزدیده شدن خودرو بلافاصله کار ردیابی را انجام دهد.

ردیاب بهیاب و دزدگیر آرنا

تلف کردن وقت طلایی سرقت خودرو

دزدگیر خودرو معمولا در جایی نزدیک برق خودرو نصب می‌شود. با این حال پیدا کردن آن زمان زیادی را از سارق می‌گیرد. از طرفی حتی اگر در نظر بگیریم سارق توانسته باشد سریع دزدگیر ماشین را پیدا کند و از کار بیندازد، چون دستگاه دیگری به نام ردیاب خودرو در جای دیگر و دور از چشم سارق نصب می‌باشد، امکان یافتن آن تقریبا غیرممکن است. از طرفی به محض قطع شدن سیم‌ها در دزدگیر خودرو، یک آلارم هشدار برای صاحب خودرو ارسال می‌شود و از این موضوع مطلع می‌گردد. پس در نتیجه از اتصال دزدگیر و ردیاب خودرو مجموعه‌ی ضدسرقت آرنا به وجود می‌آید که کارایی‌های منحصر به فردی دارد.

محل نصب ردیاب برخلاف دزدگیر به هیچ وجه مشخص نیست و در هر جایی از خودرو ممکن است یک ردیاب خودرو نصب شده باشد. اینجاست که کار برای سارقان پیچیده می‌شود و به راحتی ردیابی می‌شوند. سیم‌های ردیاب خودرو ممکن است از هر جایی رد شده باشند. سیم‌های ردیاب خودرو سیم‌های برقی هستند که مشخص نیست به چه منظور کشیده شده است. صندوق عقب خودرو، سقف، ستون ماشین و یا از هر جای دیگری ممکن است رد شده باشند. ممکن است سارق سیم‌های ردیاب را در کنار بلندگوهای ماشین ببیند اما توانایی تشخیص اینکه آیا این سیم مربوط به ضبط خودرو است و یا سیم‌های ردیاب ماشین است، کار دشواریست. سیم‌کشی برق ردیاب‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که تشخیص آن را برای سارق سخت می‌کند.

آیا با قطع دزدگیر، ردیاب هم از کار می‌افتد؟

ردیاب بهیاب بلافاصله بعد از قطع دزدگیر خودرو شروع به کار می‌کند. نکته‌ی قابل توجه این است که سیستم ردیاب خودرو قبل از اینکه دزدگیر از کار افتاده باشد هم به صورت مستقل، قابلیت ردیابی را دارد. تنها تفاوتی که بعد از ارسال پیامک مبنی بر قطع سیم‌های دزدگیر خودرو افتاده، این است که اکنون صاحب خودرو متوجه سرقت خودرو شده است. دقت داشته باشید که قطع دزدگیر اخلالی در روند کار ردیاب خودرو بهیاب نداشته و دستگاه با همان دقت قبل به کار خود ادامه خواهد داد. پس می‌توان گفت سیستم‌های امنیتی خودرو که قابلیت ردیابی و ذخیره‌سازی اطلاعات به دو صورت آنلاین و آفلاین را داشته باشند جزء پیشرفته‌ترین دزدگیرهای خودرو می‌باشند.

شرکت آرشین تنها تولیدکننده‌ی سیستم‌های هوشمند دزدگیر خودرو در خاورمیانه است که با به کارگیری همزمان مزیت‌ها و توانایی‌های دزدگیر خودرو در کنار ردیاب خودرو، به صورت منسجم، سیستم امنیت خودرو را فراهم نموده است. سیستمی که درآن دزدگیر خودرو به ردیاب خودرو متصل باشد و قابلیت کارکردن به صورت همزمان را داشته باشد. گروه آرشین، سیستم امنیت خودرو شامل دزدگیر خودرو آرنا و ردیاب خودرو بهیاب را با امکاناتی ویژه و قیمتی مناسب به بازار عرضه کرده است.

 

برای خرید پک ردیاب بهیاب و دزدگیر آرنا روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه