مدت زمان مطالعه: ۹ دقیقه

چگونه بهترین دزدگیر خودرو را انتخاب کنیم؟

این روزها پیدا کردن یک دزدگیر ماشین مناسب برای صاحبان خودرو، یک دغدغه‌ی بزرگ است. ترس از دزدیده شدن خودرو و محتویات داخل ماشین، از استرس‌هایی است که هر صاحب خودرویی حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده است. مخصوصاً در شهرهای بزرگ که با کمبود پارکینگ مواجه هستند و به‌اجبار خودروی خود را در فضای باز پارک می‌کنند؛ نیاز به بهترین دزدگیر خودرو بیش‌ازپیش احساس می‌شود. هزینه‌ی خودرو رو به افزایش است و رانندگان تمام تلاش خود را می‌کنند تا از دارایی خود به بهترین شکل محافظت کنند. به همین دلیل اگر شما به‌تازگی صاحب خودرو شده‌اید و یا از قبل خودرویی را خریداری کرده‌اید اولین چیزی که به‌عنوان حفظ این دارایی‌تان به ذهنتان خطور می‌کند، خرید و نصب بهترین دزدگیر خودرو است.

مطلب پیشنهادی: دزدگیر خودرو چیست؟

به‌طور خیلی خلاصه و در یک جمله می‌توان گفت که بهترین دزدگیر خودرو، دزدگیری است که خیال شما را بابت امنیت خودرو آسوده کند. درواقع بهترین دزدگیر خودرو، بایستی علاوه بر اینکه دربرگیرنده‌ی یک سری ویژگی‌های معمول هر دزدگیر خودروی باشد، باید دارای آپشن‌های حرفه‌ای‌تری هم باشد؛ تا درصورت سرقت خودرو به شما کمک کند. دزدگیر خودروی مناسب، شاید نتواند به‌طور واضح و مشخص دزد را بگیرد، اما حداقل به شما کمک می‌کند که اگر خودروی شما به هر دلیلی ربوده شد، بتوانید آن را پیدا کنید. در این مقاله به بررسی انواع دزدگیرها می‌پردازیم تا درنهایت بتوانیم بهترین دزدگیر خودرو را شناسایی کنیم.

انواع دزدگیر ماشین و انتخاب بهترین دزدگیر خودرو

انتخاب بهترین دزدگیر خودرو

ممکن است بارها اسم دزدگیرهای تصویری به گوشتان خورده باشد و تصور کنید این نوع دزدگیرها بهترین نوع دزدگیر ماشین هستند. اما آیا از معایب آنها خبر دارید؟ این که بعد از سال‌ها دزدگیری وارد بازار شد که علاوه بر آژیر زدن یک ویژگی جالب‌توجه داشت و آن هم داشتن یک مانیتور کوچک بر روی ریموت دزدگیر بود؛ باعث شد که مشتاقان این دزدگیرهای تصویری، فکر کنند که یک دزدگیر تمام و کمال دارند. اما این‌طور نیست! برای اینکه بتوانیم بهترین دزدگیر خودرو را شناسایی کنیم؛ بهتر است ابتدا با ویژگی‌های هرکدام و برندهای مطرح آشنا شویم. دزدگیرها بر اساس کارایی به چند دسته تقسیم می‌شوند. در حالت کلی دزدگیرها را می‌توان به سه دسته تقسیم نمود.

بهترین دزدگیر خودرو معمولی کدام است؟

دزدگیرهای معمولی که فقط صدای آژیر می‌دهند. تنها مزیت این دزدگیرها این است که قادر به تولید صدای آژیر هستند. اما اینکه چرا آژیر به صدا درآمده و کدام سنسور فعال‌شده، ازجمله مسائلی هستند که دزدگیرهای معمولی هرگز به شما علتش را نخواهند گفت. درواقع ویژگی‌های دزدگیرهای معمولی عمدتاً معایب هستند. صدای این دزدگیرها تکراری و آزاردهنده است. بدتر از همه اینکه اگر راننده از خودروی خود فاصله زیادی داشته باشد که نتواند صدای دزدگیر را بشوند؛ همان صدای آژیر هم بی‌فایده است. برای اینکه مطمئن باشید خودروی شما در امانی است؛ باید کاملاً به خودرو نزدیک شوید و شخصاً ماشین را چک کنید.

مزایا و معایب سیستم ضد سرقت معمولی

چنانچه خودروی شما صرفاً از دزدگیرهای معمولی استفاده کند، باید همیشه در نزدیکی خودروی خود باشید تا بتوانید صدای دزدگیر را بشنوید. تازه اگر در مکانی باشید که چند خودرو پارک کرده باشند و صدای آژیر دزدگیر ماشین بلند شود؛ مدتی طول می‌کشد تا اطمینان حاصل کنید که صدا از ماشین شماست یا خیر! پس عملاً این نوع از دزدگیرها کار خاصی برای شما انجام نمی‌دهد. تنها فایده‌ی این دزدگیرها این بود که وقتی دزدگیرهای تصویری وارد بازار شد توانست توجه عموم را به خودش جلب کند.

معایب دزدگیرهای معمولی:

• کنترل قطع و وصل دزدگیر فقط در صورت نزدیکی به خودرو

• عدم دسترسی به تنظیمات سنسورها

• راه اطلاع‌رسانی محدود (فقط از طریق صدای آژیر)

• کارایی در محدوده مشخص

• سنسورهای کم

بهترین دزدگیر خودرو تصویری کدام است؟

دسته دوم از دزدگیرها، دزدگیرهای تصویری هستند که ریموت آنها به یک مانیتور کوچک مجهز شده است. هر سنسوری که فعال شود روی مانیتور ریموت خودرو هشدار می‌دهد. به‌طور مثال اگر کسی با یک وسیله به خودرو ضربه بزند، تصویر یک چکش بر روی مانیتور آن نمایش داده می‌شود. یا اگر کسی وارد ماشین شده و سیگنال‌های چشمی التراسونیک قطع شود، علامت چشمی التراسونیک بر روی نمایشگر دزدگیر تصویری قابل رویت خواهد بود. از خوبی‌های دزدگیر تصویری نسبت به دزدگیرهای معمولی این است که اگر شما فاصله‌ی زیادی با خودرو داشته باشید به‌طوری که صدای آژیر آن را نشنوید، اخطارهای لازم را از طریق نمایشگر ریموت در دزدگیر تصویری دریافت خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب دزدگیر تصویری خودرو

اخطارهای مربوط به ماشین مستقیماً به صاحب ریموت ارسال می‌شود. به‌این‌ترتیب اطمینان دارید که خودرو در معرض خطر است. این یک ویژگی سودمند دزدگیرهای تصویری نسبت به دزدگیرهای معمولی است. پس صاحب خودرویی که دزدگیر تصویری دارد با شنیدن صدای آژیر سردرگم نمی‌شود و می‌تواند با نگاه کردن به صفحه‌نمایش ریموت از وضعیت امنیت خودرو اطمینان حاصل کند. نکته جالب‌توجه در دزدگیرهای تصویری محدوده‌ی عملکرد آنهاست. برد دزدگیرهای تصویری حدود یک کیلومتر است. داشتن چنین بردی، ازیک‌طرف یک مزیت نسبت به دزدگیرهای معمولی محسوب می‌شود و از طرف دیگر یکی از عیوب این مدل دزدگیر است. چراکه اگر فاصله‌ی صاحب خودرو بیشتر شود، هیچ‌گونه اطلاعاتی ارسال نمی‌شود. در ادامه مزایا و معایب تعدادی از دزدگیرهای تصویری موجود در بازار را بررسی می‌کنیم.

دزدگیر ماجیکار

دزدگیر ماجیکار

از مزایای این دزدگیرها این است که به‌راحتی می‌توان آنها را تهیه کرد. این محصول، ازجمله تولیدات کشور چین می‌باشد که به وفور در بازار از آن وجود دارد. اکثر این دزدگیرها دارای آنتن افزایش‌دهنده برد دزدگیر می‌باشند. خاموش و روشن کردن صدای آژیر به‌صورت ریموت انجام می‌شود و سنسورهای تنظیم حساسیت دزدگیر قابل تنظیم می‌باشد. دارای قفل مرکزی می‌باشد و معمولاً نمایندگان پخش این دزدگیرها، کار نصب را به‌صورت رایگان برای شما انجام می‌دهند. اما یکی از معایب آنها این است که خدمات پس از فروش و پشتیبانی ندارد. همان‌طور که گفته شد، شرکت سازنده این محصول در خارج از ایران است و در صورت خراب شدن قطعات آن هیچ‌گونه پشتیبانی از این دزدگیر دریافت نخواهید کرد. اگر دزدگیر به هر دلیلی دریکی از قطعات خود دچار مشکل شود، قادر به تعمیر آن نخواهید بود و به‌ناچار کل دزدگیر بایستی تعویض شود.

دزدگیر ایزیکار

دزدگیر ایزیکار دارای ۵۰۰ متر برد می‌باشد که به همراه یک ریموت ساده می‌توانید آن را تهیه کنید. از جمله ویژگی‌های این دزدگیر ایجاد ایمنی کودکان، صندوق پران، ریموت ضد اسکن فعال و قفل درب‌ها به‌صورت اتوماتیک می‌باشد. این مدل از دزدگیر خودرو مجهز به سنسور خروجی التراسونیک و سنسور شوک می‌باشد. ازجمله معایب آن می‌توان به پرش آنتن در بعضی از مدل‌های این دزدگیر و همچنین مصرف زیاد باتری اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی: چشمی التراسونیک دزدگیر خودرو چیست

دزدگیر هوتای

دزدگیر هوتای

دزدگیر هوتای از تولیدات شرکت هوتای (Huatai) است. شرکت هوتای در سه مدل ساده، تصویری باتری خور و تصویری شارژی، دزدگیرهای ماشین را تولید کرده است که در ایران می‌توانید محصولات آنها را پیدا کنید. از ویژگی‌های این محصول شارژی بودن ریموت آنهاست که به واسطه داشتن باتری داخلی لیتیومی با شارژ فندکی و شارژر خانگی قابل شارژ است. دارای خروجی پاورویندوز (شیشه‌بالابر) هم می‌باشد. همانند دیگر دزدگیرهایی که از خارج ایران وارد می‌شوند این دزدگیر نیز فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش است.

مطلب پیشنهادی: قابلیت پاورویندوز چیست؟

دزدگیر چیتا

دزدگیر چیتا

یکی از شرکت‌های مطرح درزمینه تولید دزدگیر خودرو شرکت چیتا (cheetah) می‌باشد. سنسورهای دزدگیر چیتا با برخورد ضربه به خودرو فعال‌شده و صاحب ماشین را با آژیر و لرزش ریموت مطلع می‌کند، ضمن اینکه قسمت ضربه دیده را در ریموت نشان می‌دهد. ریموت‌ها شارژی هستند و با استفاده از پورت micro usb می‌توان به‌راحتی آنها را شارژ نمود. این دزدگیر دارای دفترچه راهنمای فارسی نیز می‌باشد. ازجمله نقاط ضعف این دزدگیر می‌توان به نداشتن قابلیت خاموش کردن یا استارت زدن ماشین اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی: جلوگیری از جدیدترین روش سرقت خودرو؛ حمل خودرو با جرثقیل

دزدگیر استیل ‌میت

دزدگیر استیل میت

اکثر دزدگیرهای استیل‌ میت مجهز به سنسورهای ضربه‌ای، سوییچ و آلتراسونیک هستند. حدود ۲۰۰۰ متر برد دارد و دارای قفل مرکزی، صندوق پران، قفل کودک نیز می‌باشد. در صورت خریدن این دزدگیر از نمایندگی نصب رایگان نیز برای شما انجام خواهد شد. ازجمله معایب دزدگیر استیل میت این است که شارژ دستگاه، به‌سرعت خالی می‌شود. حتی اگر از ریموت استفاده ‌نشده باشد بعد از چند روز شارژ آن تمام‌شده و خاموش می‌شود. مسئله بعدی مربوط به سوکت شارژر است که فقط به‌صورت فندکی تعبیه‌شده. به‌این‌ترتیب این دزدگیرها فقط داخل ماشین قابلیت شارژ شدن دارند. به‌جز ریموت‌ها، تقریباً تمام تجهیزات دیگر این دزدگیر دارای گارانتی است.

بهترین دزدگیر خودروی اینترنتی کدام است؟

دسته سوم از دزدگیرها دزدگیرهایی هستند که آنها را با نام دزدگیر اینترنتی ماشین می‌شناسیم. داخل این دزدگیرها سیم‌کارت قرار می‌گیرد و تعدادی از آن‌ها مجهز به مکان‌یاب ماشین هستند. سیمکارت داخل این دزدگیرها به دو صورت کار می‌کند و یا به‌وسیله‌ی ارسال پیامک و یا از طریق اینترنت، اطلاعات دزدگیر خودرو را به صاحب آن منتقل می‌کند. آن دسته از دزدگیرهای اینترنتی که از طریق ارسال اس ام اس، کار می‌کنند؛ فقط از طریق تلفن همراه در دسترس هستند. اما دزدگیر ماشین اینترنتی که بر بستر شبکه اینترنتی فعالیت می‌کنند می‌توانند هشدارهای دزدگیر ماشین را هم از اپلیکیشن تلفن همراه و هم لب تاپ و تبلت، ارسال کنند.

دزدگیر خودروی اینترنتی

مطلب پیشنهادی: دزدگیر اینترنتی خودرو

مکان‌یابی در دزدگیرهای اینترنتی

اگر خودرو درجایی مانند پارکینگ یا هر مکان سرپوشیده‌ی دیگری برود که ماهواره‌ها نتوانند اطلاعات مربوط به جی پی است را دریافت کنند؛ آخرین دیتاهای ارسال‌شده از طرف دزدگیر از بین نرفته و در سرورهای متصل به دزدگیر نگهداری می‌شوند. پس حتی اگر جی‌پی‌اس موقتاً از کار بیفتد بعد از اتصال مجدد می‌توان تمامی مسیری که در این مدت پیموده شده را مشاهده کرد.

مکاتن یابی در دزدگیر اینترنتی

فرض کنید خودروی شما که مجهز به دزدگیر اینترنتی است؛ ربوده می‌شود. و سارق در حال رانندگی در تونل است. در این حالت ماهواره‌هایی که اطلاعات مکانی خودروی شما را دریافت می‌کنند به‌صورت موقت هیچ دیتایی دریافت نمی‌کنند. یعنی شما نمی‌توانید به‌صورت لحظه‌ای از موقعیت خودروی خود مطلع شوید اما به‌محض خروج از تونل، مجدداً تمامی اطلاعات به دزدگیر ماشین اینترنتی ارسال می‌شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما می‌توانید آخرین مکانی را که تا قبل از قطع شدن ارتباط جی‌پی‌اس با ماهواره‌ها، پیموده شده است را ببینید. حتی مسیری که سارق با خودروی شما می‌پیماید قابل ضبط شدن است و به هیچ‌وجه اطلاعات این دزدگیرها از بین نمی‌رود.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر

دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو

دزدگیر و ردیاب دو قطعه‌ی مجزا و مختلف هستند که می‌توانند به هم متصل شوند. در دزدگیر اینترنتی خودرو رابین محصول شرکت آرشین وقتی دزدگیر ماشین قطع بشود، ردیاب به کار خود ادامه می‌دهد. تقریباً همه‌ی سارقین می‌توانند دزدگیر خودرو را به‌سرعت پیدا کنند و از کار بیندازند اما پیدا کردن ردیاب کار سخت و زمان‌بری است. ضمن اینکه ردیاب خودرو می‌تواند هشدار حمل خودرو با جرثقیل را نیز به اطلاع صاحب ماشین برساند. امکانات دیگری نظیر اطلاع از وضعیت ecu و خراب شدن موتور ماشین، شنود کابین و… نیز از طریق ردیاب خودرو قابلیت اضافه شدن را دارد.

بهترین دزدگیر خودرو

بهترین دزدگیر خودرو ایرانی

با توجه به توضیحات گفته‌شده، می‌توانید به‌راحتی حدس بزنید که بهترین دزدگیر ماشین، دزدگیرهایی هستند که:

• برد نامحدود دارند و از هرجایی قابل کنترل هستند.

• سنسورهای آنها قابل تنظیم است.

• هم به‌صورت آفلاین و هم آنلاین کار می‌کنند.

• به ردیاب خودرو متصل می‌شوند و امکان مکان‌یابی دارند.

• اطلاعات آنها بر روی یک سرور ذخیره می‌شود و قابل بازیابی است.

• خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید دزدگیر خودرو

بهترین دزدگیر خودرو در ایران کدام است؟

درنهایت می‌توان گفت بهترین دزدگیر ماشین در ایران، دزدگیری است که به یک ردیاب متصل شده باشد. چراکه ردیاب خودرو با برق مستقل کار می‌کند و به‌راحتی توسط سارق کشف نخواهد شد. ردیاب خودرو یک وسیله‌ی مجزا است که به‌صورت مستقل از دزدگیر خودرو کار می‌کند. در یک سیستم ضد سرقت خوب این دو وسیله به‌گونه‌ای به هم متصل شده‌اند که در صورت ازکارافتادن دزدگیر، ردیاب خودرو بلافاصله فعال می‌شود. یک دزدگیر ماشین مناسب بایستی خدمات پس از فروش نیز داشته باشد و قطعات آن قابل تعمیر باشد. در دزگیر ماهواره‌ای خودرو رابین این مسئله مهم با دقت و حساسیت خاصی انجام‌شده است. به همین علت می‌توانیم ادعا کنیم که جزو بهترین دزدگیر خودرو در ایران هستیم.

دزدگیر خودرو رابین

دزدگیر اینترنتی خودرو رابین

دزدگیر خودرو رابین یک محصول کاملاً ایرانی است که خدمات پس از فروش و پشتیبانی از تولیدات خود را به‌صورت کامل پوشش می‌دهد. پس از سال‌ها تجربه در سازمان‌ها و تولید محصولات مدیریت ناوگان، هم‌اکنون وارد مرحله‌ی جدیدی از کار خود شده‌ایم و بهترین دزدگیر خودرو را عرضه نمودیم. درواقع می‌توان گفت تنها برندی که تمامی ویژگی‌های بهترین دزدگیر خودرو را دارد، دزدگیر خودرو رابین می‌باشد.

 

برای بررسی و خرید دزدگیر خودرو رابین روی لینک زیر کلیک کنید:

 

Comments (5)

سلام ،علاوه بر دزدگیر ردیاب هم خیلی خوبه ،ولی این برمیگرده به نصبش ،در کل دزدگیری خوبه که سارق نتونه به هیچ وجه ماشین رو روشن کنه

سلام و عرض ادب، دوست عزیز از زمانی که گذاشتید ممنونم .

سلام و تشکر بابت موارد مفیدتون
آیا با وجود سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر) آیا هنوز نیاز به نصب دزدگیر هست؟

سلام دوست عزیز ممنونم از لطفتون .

بله نیاز به نصب دزدگیر هست .

دزدگیر ردیاب خیلی خوبه
یبار ماشینمو دزدیدن پیداش کردم

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه