مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

ردیاب ماشین ترانزیت باید چه ویژگی‌های داشته باشد؟

شرکت‌های ویژه حمل و نقل ترانزیت، دارای ناوگان بزرگی از خودروهای سنگین هستند. مدیریت میلیاردها تومان سرمایه که در جاده‌های برون‌مرزی در حال حرکت هستند نیاز به ردیاب ماشین ترانزیت دارد تا کار را برای مدیران ناوگان راحت‌تر کند. خودروهای ترانزیت هفته‌ها و یا شاید ماه‌ها از محل اعزام دور هستند. برقراری ارتباط با آنها تنها از طریق گوشی تلفن همراه کار چندان منطقی نیست. ردیاب ویژه این نوع حمل‌ونقل، بایستی اطلاعات لازم را به ناوگان حمل و نقل ارسال کند تا مدیران بتوانند با تسلط و کارایی بیشتری انجام‌وظیفه کنند.

ردیاب ماشین ترانزیت چیست؟

ردیاب ماشین ترانزیت، ردیابی است که بتواند خدمات ردیاب ماشین در خارج از کشور را با هزینه مناسب و کیفیت قابل قبول ارائه دهد. همان‌طور که می‌دانید؛ ردیاب خودرو در حالت کلی با استفاده از سیم‌کارت داخل ردیاب خودرو، اطلاعات ردیاب ماشین را به نرم افزار سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل ارسال می‌کند. ازآنجایی‌که این سیم‌کارت‌ها از شرکت‌های سرویس‌دهنده داخلی می‌باشد (ایرانسل، همراه اول و…)؛ بستر مناسب به منظور تبادل اطلاعات با آنتن‌های سرویس‌دهنده داخلی به راحتی امکان‌پذیر است.

هزینه شارژ سیم‌کارت‌های ردیاب در زمان‌هایی که داخل ایران هستند، بسیار ناچیز است و می‌شود گفت به‌هیچ‌وجه هزینه‌ی زیادی به ناوگان حمل و نقل تحمیل نخواهد کرد. اما در مورد خودروهای ترانزیت که مأموریت های خارج از کشور دارند؛ این پروسه چگونه پیش خواهد رفت؟ آیا ردیاب خودرو ترانزیت به محض خروج از کشور از کار می‌افتد یا برای اتصال به سرویس‌دهنده‌های‌‌ خارجی هزینه زیادی در بر خواهد داشت؟

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو چگونه کار می‌کند

ردیاب ماشین ترانزیت چه تفاوتی با ردیاب‌های معمولی باید داشته باشد؟

عمده‌ترین تفاوت ردیاب ترانزیتی با ردیاب خودروهایی که از کشور خارج نمی‌شوند، مربوط به سیستم هوشمند کاهش مصرف شارژ سیم‌کارت است. به علت بالا بودن هزینه مخابرات در ارتباط‌های خارج از کشور، ردیاب خودرو ترانزیتی به گونه‌ای طراحی شده که مصرف شارژ سیم‌کارت را مدیریت کند.

ردیاب خودرو ترانزیت

در ردیاب خودرو بهیاب، مدل BT655، امکان استفاده از هر سیم‌کارتی امکان‌پذیر است و بدون هیچ مشکلی با سیم‌کارت های مختلف از شرکت‌های خدمات‌دهی مخابرات تطبیق‌پذیر است. نکته جالب در مورد ردیاب خودرو بهیاب، مدل BT655 زمانی است ردیاب کانتینر ترانزیت از طریق GPS، خارج شدن خودرو از کشور را تشخیص می‌دهد. سپس به شکل اتوماتیک به نزدیکترین اپراتور ثانویه متصل می‌شود. در این حالت ردیاب ماشین ترانزیت به صورت هوشمند، سیم‌کارت داخل دستگاه را به اپراتور طرف قرارداد با آن سیم‌کارت در کشور ثانویه متصل می‌کند.

نحوه کار ردیاب ماشین ترانزیت

نحوه کار ردیاب خودرو

ردیاب خودرو بهیاب به محض خارج شدن خودروی ترانزیت از کشور، به آنتن‌های BTS یا مخابراتی، متصل می‌شود. هنگام اتصال ردیاب کانتینر ترانزیت به آنتن‌های مخابراتی، یک کد از طرف مخابرات به ردیاب ارسال می‌شود که مشخص می‌کند، این سیگنال‌ها از طرف یک خودرو ترانزیت دریافت شده و سپس به صورت اتوماتیک ردیاب خودرو ترانزیتی به اپراتورهای طرف قرار دارد، متصل خواهند شد. بنابراین به علت کاهش نرخ هزینه انتقال دیتا بین اپراتورهای طرف قرارداد با ردیاب خودرو بهیاب، هزینه‌ی اینترنت در ردیابی خودروهای ترانزیت نیز کاهش میابد.

مطلب پیشنهادی: سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

علاوه بر این در تنظیمات پنل کاربری به صورت اتوماتیک تغییراتی انجام می‌شود. وقتی ردیاب ترانزیتی از کشور خارج می‌شود؛ سیستم این موضوع را تشخیص داده و میزان ارسال اطلاعات را مدیریت می‌کند. به‌عنوان‌مثال اگر ردیاب خودرو برای ارسال اطلاعات در داخل ایران، در بازه‌های زمانی هر ۵ دقیقه یک‌بار و یا در بازه‌های مسافتی، هر ۱ کیلومتر یک‌بار تنظیم شده باشد؛ پس از خارج شدن ردیاب ترانزیتی از ایران، نرخ ارسال اطلاعات به هر یک ساعت یک‌بار و یا هر ۱۰۰ کیلومتر یک‌بار، کاهش میابد. مجموعه‌ی این روند برنامه‌ریزی‌شده، باعث می‌شود هزینه شارژ مصرفی سیم‌کارت داخل ردیاب خودرو به‌شدت کاهش پیدا کند. شاید علت اینکه بعضی از افراد از نصب ردیاب ترانزیتی برای خودروهای ناوگان، صرف‌نظر می‌کنند، در نظر گرفتن هزینه اتصال سیم‌کارت داخل ردیاب با آنتن‌های مخابراتی است.

مزایای استفاده از ردیاب ویژه ناوگان ترانزیت

ردیاب ویژه ناوگان ترانزیت

استفاده از تلفن به منظور ردیابی خودرو به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. مخصوصاً خودروهایی که به مأموریت‌های طولانی‌مدت فرستاده می‌شوند. تلفن همراه وسیله‌ای است که به منظور رفع نیازهای راننده ترانزیت همراه اوست. در اکثر اوقات شارژ تلفن کم است و در بعضی مواقع ممکن است ساعت‌ها خاموش باشد. ردیاب خودرو ترانزیت باید به صورت مجزا به خودرو متصل باشد. از جمله مزایای استفاده از ردیاب خودرو ترانزیت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

اطلاع از مکان دقیق خودرو

اکثر خودورهای ترانزیت که به منظور واردات یا صادرات کالاهای مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند، محموله‌های گران‌قیمتی را جابه‌جا می‌کنند. بنابراین خیلی مهم است که بتوانید هر زمان که خواستید از مکان دقیق آن‌ها مطلع شوید.

تماس خودکار با شماره‌های ضروری

حادثه در طی مسیر همیشه در کمین رانندگان بوده است. سارقین و باج گیران در جاده‌های کم رفت‌وآمد، به‌خصوص در جاده‌های نزدیک به مرز به دنبال طعمه‌های خوب هستند. سرقت محموله‌های خودروها، اوراق بخشی از خودرو ترانزیت و یا حتی دزدیدن خود خودرو ترانزیت از کارهایی است که در طول سال چندین بار به پلیس گزارش می‌شود. یکی از مزایای ردیاب ماشین ترانزیت این است که راننده می‌تواند در زمان‌هایی که احساس خطر می‌کند از طریق دکمه SOS که در کابین خودرو تعبیه شده و به دور از چشم سارقین می‌باشد با شماره‌های اضطراری تماس بگیرد و درخواست کمک کند.

شنود کابین توسط ردیاب ماشین ترانزیت

شنود کابین یکی از قابلیت‌های ردیاب ترانزیتی است که می‌تواند به ردیاب خودرو بهیاب افزوده شود. ممکن است بنا به دلایلی راننده جواب تلفن همراه را ندهد و یا تلفن همراه خاموش شده باشد. شنود کابین این امکان را به مدیریت ناوگان می‌دهد تا در زمان‌هایی که مسیر حرکت خودرو طبیعی نبوده و یا مدت‌زمان زیادی بدون توقف در حال حرکت است، کابین را شنود کند و از اوضاع مطلع شود. لازم به ذکر است که شنود یک کار غیرقانونی است و جرم محسوب می‌شود اما زمانی که مدیریت ناوگان به راننده اطلاع می‌دهید که حق شنود کابین را دارد و استفاده از این ویژگی با آگاهی و رضایت طرفین انجام گیرد، بلامانع است.

مطلب پیشنهادی: هفت نکته مهم برای خرید GPS خودرو

ثبت و ذخیره مسیر

ردیاب ترانزیتی تمام مسیرهایی که خودرو طی می‌کند را ثبت و نگهداری می‌کند. از دیتاها در ردیاب ماشین به منظور تهیه‌ی گزارش استفاده می‌شود. ردیاب خودرو ترانزیت، کلیه‌ی اطلاعات خودرو چه در زمانی که در ایران است و چه زمان‌هایی که از کشور خارج می‌شود را ثبت می‌کند. یک ردیاب ویژه حمل و نقل ترانزیت، برای اینکه بتواند گزارش‌های دقیق و درستی از وضعیت حمل‌ونقل خودروها را به سامانه ارائه دهد، نیاز به جمع‌آوری و ثبت همه‌ی اطلاعات دارد. ردیاب خودرو بهیاب با داشتن سرورهای قدرتمند، پشتیبانی خوبی را به مشتریان خود در این زمینه ارائه می‌دهد.

اطلاع از باک بنزین

در ردیاب خودرو می‌توان از مقدار بنزین داخل باک خودرو مطلع شد. سنسورهای داخل باک، میزان بنزین در باک خودرو را به ردیاب خودرو گزارش می‌دهند. مزیت این کار برای خودروهای ترانزیت که در جاده‌های طولانی رانندگی می‌کنند این است که در صورت کم بودن بنزین بلافاصله به آنها اطلاع داده می‌شود تا باک خودرو را پر کنند. در بعضی از جاده‌ها فاصله پمپ‌بنزین‌ها از هم زیاد است و ممکن است تا رسیدن به پمپ‌بنزین بعدی، بنزین خودرو تمام شود. اطلاع از میزان بنزین از جمله قابلیت‌هایی است که یک ردیاب ترانزیتی می‌تواند در اختیار ناوگان حمل و نقل و راننده‌ها قرار ‌دهد.

عیب‌یابی خودرو

یکی از موارد مهم در مورد خودروهایی که طولانی‌مدت در جاده‌ها هستند؛ این است که قبل از حرکت خودرو را از نظر ایمنی بررسی کنند. خراب شدن در جاده‌ها و عدم دسترسی به تعمیرگاه و قطعات خودرو دردسر بزرگی است که می‌تواند روی مدت زمان انجام مأموریت تأثیر زیادی بگذارد. خودروهایی که در طی مسیر خراب شده‌اند وقت زیادی را از راننده تلف می‌کنند. بنابراین عیب‌یابی خودرو و اطلاع از وضعیت ایمنی و سلامت خودروهای ترانزیت اهمیت زیادی دارد. ضمن اینکه تعمیر قطعات خودرو قبل از خرابی کامل آنها، از هزینه‌های ناوگان حمل و نقل می‌کاهد. ردیاب ویژه حمل و نقل ترانزیت، خرابی‌های خودرو را تشخیص می‌دهد. ردیاب خودرو بهیاب بر اساس نوع خودرو قابلیت شخصی‌سازی دارد.

ویژگی‌های ردیاب ماشین ترانزیت

اعلام وضعیت شارژ سیم‌کارت

درصورتی‌که شارژ سیم‌کارت داخل ردیاب تمام شود؛ عملاً کار ردیابی غیرممکن می‌شود. اکثر اوقات راننده‌ها و مدیران ناوگان حمل و نقل ترانزیت به دلیل مشغله‌های زیاد، وقت کافی برای چک کردن چنین مواردی را ندارند از آن گذشته ممکن است تصور کنند که سیم‌کارت به اندازه‌ی کافی شارژ دارد درصورتی‌که ممکن است شارژ سیم‌کارت کم باشد و در زمانی که انتظارش را ندارید، تمام شود. یکی از مزیت‌های منحصربه‌فرد ردیاب خودرو بهیاب این است که در صورت کم بودن شارژ سیم‌کارت ردیاب ماشین، از طریق پیغام در پلتفرم سامانه ردیاب خودرو هشدار می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب خودرو

کارکردن درحالت آفلاین

نرم‌افزار ردیاب خودرو از طریق اینترنت اطلاعات را به‌روز می‌کند اما یک ردیاب ماشین خوب، ردیابی است که بتوان در زمان در دسترس نبودن اینترنت نیز کارایی‌های لازم را داشته باشد. ردیاب خودرو بهیاب، قابلیت کار کردن بدون اینترنت را دارد و تمامی پیغام‌های هشدار در این مدت به وسیله‌ی پیامک به تلفن همراه راننده ارسال می‌شود. ضمن اینکه بعد از اتصال به اینترنت تمامی اطلاعات در سیستم ردیاب خودرو بارگذاری می‌گردد و هیچ‌کدام از دیتاها در مدت‌زمان عدم دسترسی به اینترنت از بین نخواهد رفت.

ردیاب چگونه کار می‌کند؟

افزایش ایمنی

یکی از بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای مربوط به خستگی راننده‌ها است. مدیریت ناوگان حمل‌ونقل پیوسته اطلاعات مربوط به خودروها را بررسی می‌کند. چنانچه متوجه شود یکی از خودروها به مدت زیادی در حال حرکت بوده با راننده تماس می‌گیرد یا از طریق پیامک به او هشدار می‌دهد.

تجاوز از سرعت مجاز نیز یکی از مواردی است که ردیاب ترانزیتی، قادر به تشخیص آن می‌باشد و به محض بالا رفتن سرعت حرکت خودرو از حد مجاز تعریف‌شده در سیستم، به راننده هشدار می‌دهد. بنابراین ردیاب کانتینر ترانزیت هم در ایمنی راننده و هم خودرو، نقش دارد.

امکان نصب سنسور دما به ردیاب ماشین ترانزیت

در خودروهایی که به منظور جابه‌جا کردن مواد غذایی، دارو و گل مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیاز به سنسورهایی جهت بررسی دمای داخل یخچال داریم. دقت و حساسیت این سنسورها بسیار بالا است. مثلاً در حالتی که بخشی از یخچال خودرو خراب شده باشد، بایستی آن قسمت به‌سرعت شناسایی شود در غیر این صورت دمای تمام یخچال کاهش میابد و محموله‌های داخل یخچال خودرو فاسد و خراب خواهند شد. ردیاب خودرو بهیاب، قابلیت نصب چندین سنسور دما در یخچال‌های بزرگ خودروها و کانتینرها، و مدیریت تمامی آنها توسط یک ردیاب خودرو ترانزیتی را دارد.

سنسور دما در سامانه ردیابی

ردیاب خودرویی که بتواند با توجه به حوزه کاری شما، شخصی‌سازی شود و جوابگوی تمامی نیازهایتان باشد؛ قابل اطمینان است. شرکت آرشین در زمینه ساخت ردیابت خودرو ترانزیتی فعالیت دارد. جهت مشاوره و اطلاع از محصولات با ما تماس بگیرید.

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ردیاب‌های مجموعه آرشین روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه