مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ردیاب آهنربایی خودرو چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

ردیاب آهنربایی خودرو در اندازه‌ها و ابعاد متفاوت و برروی انواع ماشین‌های سبک و سنگین قابل نصب می‌باشد. شما می‌توانید جهت بالا بردن سطح امنیت، نظارت و ردیابی خودرو و دریافت گزارش‌های تکمیلی وضعیت خودرو، از ردیاب‌های آهنربایی استفاده کنید. در ردیاب خودرو آهنربایی هم، درست مانند ردیاب‌های سیمی و ردیاب خودرو ماهواره‌ای، GPS به عنوان بخشی از دستگاه ردیاب، امکان ردیابی آفلاین را برای شما فراهم می‌سازد. به ردیاب آهنربایی، ردیاب مگنتی و ردیاب مغناطیسی هم گفته می‌شود. ردیاب آهنربایی خودرو، مانند ردیاب خودروی سیمی دارای بدنه‌ای مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی، رطوبت، گرما و سرمای شدید می‌باشند و همچنین قابلیت ثبت مسیر، ثبت سرعت، جهت حرکت و ذخیره‌ی این اطلاعات را نیز، دارد.

اگر شما یک مؤسسه‌ی اجاره ماشین، دوچرخه، اسکوتر یا موتورهای برقی داشته باشید؛ استفاده از ردیاب برای شما انتخاب مناسب و مقرون به صرفه‌ای است چرا که اکثر اوقات وسایل نقلیه‌ی شما داخل پارکینگ هستند و فقط مواقعی که بیرون برده می‌شوند نیاز به ردیابی آنها دارید. ردیاب خودرو آهنربایی برای کنترل خودروهای خدماتی نظیر آمبولانس، خودروهای آتش‌نشانی و نظامی نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو چیست؟

مزایای ردیاب آهنربایی خودرو

نصب آسان ردیاب آهنربایی خودرو

نصب این ردیاب‌ها به وسیله آهنربایی است که در بدنه‌ی این ردیاب خودرو تعبیه شده است. ردیاب آهنربایی در هر قسمتی از خودرو که فلزی باشد و همچنین سطح صافی داشته باشد به آسانی می‌چسبد. برای اتصال ردیاب آهنربایی خودرو بهتر است مکان‌هایی را انتخاب کنید که جلوی چشم نباشد و در عین حال به‌راحتی هم پیدا نشود. مثلا در قسمت‌هایی مثل زیر سپرعقب خودرو، زیر سپرجلو، پشت گلگیر، زیر صندلی‌ها، اتاق خودرو و حتی در زیر خودرو، می‌توانید یک ردیاب خودرو آهنربایی را نصب کنید و یا در واقع بچسبانید.

راه‌اندازی دستگاه‌های ردیاب آهن ربایی خودرو

۱. تهیه یک سیم‌کارت مجهز به GPRS

۲. فعال‌سازی سیم‌کارت و چک کردن میزان شارژ سیم‌کارت در صورت اعتباری بودن

۳. قراردادن سیمکارت در دستگاه ردیاب خودرو آهنربایی

۴. وارد کردن شماره‌های پشتیان (SOS)

نصب ردیاب آهنربایی

تنوع کاربری

ردیابی با دقت، سرعت بالا و همچنین قابلیت نصب راحت، کاربردهای این ردیاب خودرو را گسترده‌تر کرده است. ردیاب خودرو آهنربایی نه تنها برروی اتومبیل شخصی و ماشین‌های سنگین قابل نصب می‌باشد؛ بلکه بر روی کانتینرهای حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، ماشین‌های کرایه‌ای، موتورسیکلت، دوچرخه، تراکتور، قایق، محموله‌ها، مجرمین و ماشین‌های نظامی نیز قابل استقاده است. یکی از استفاده‌های مهم دیگر آن ردیاب آهنربایی نظامی است، چون به راحتی می‌توان این دستگاه را بر روی هر وسیله‌ای که برای ماموریت فرستاده می‌شود، چسباند و آن را ردیابی کرد.

از ردیاب آهنربایی به عنوان ردیاب شخصی آهنربایی و همچنین کنترل و ردیابی وسایل با ارزش خانه که احتمال دزدیده شدن آنها هست هم می‌توانید استفاده کنید. البته به شرط اینکه سطح فلزی داشته باشند.

قابلیت اجاره کردن

هم‌اکنون شرکت‌ها و مراکزی هستند که شما می‌توانید ردیاب آهنربایی را با قیمت مناسبی از آنها اجاره کنید. برای اشخاصی که فقط برای مدت کوتاهی بخواهند یک ردیاب خودرو داشته باشند؛ اجاره‌ی ردیاب یک حسن محسوب می‌شود. هرچند که پیشنهاد می‌شود به جای اجاره، برای اطمینان بیشتر، ردیاب را خریداری کنید.

باتری ردیاب آهنربایی خودرو

عمده‌ی تفاوت ردیاب‌های مغناطیسی در میزان نگهداری شارژ باتری آنهاست. باتری داخلی این نوع ردیاب، بدون نیاز به متصل شدن به برق خودرو، بسته به اینکه چه نوع باتری در ردیاب کار گذاشته شده باشد و یا اینکه بیشتر در حالت آفلاین کار کند و یا در حالت آنلاین، می‌تواند از حداقل ۴ روز تا حداکثر ۴ ماه شارژ را نگه دارد.

GPS و امکان ذخیره اطلاعات

وقتی سرعت وسیله‌ی نقلیه از حد مجاز تجاوز کند یک پیامک هشدار برای صاحب خودرو ارسال می‌شود. امکان تعریف محدوده‌ی جغرافیایی مجاز (geofence) برای ردیاب خودرو آهنربایی وجود دارد. در زمان‌هایی که از منطقه جغرافیایی مجاز عبور کند، به شماره‌های پشتیبان که قبلا در ردیاب خودرو تعریف شده‌اند، پیامک هشدار فرستاده می‌شود. در مواقعی که ارتباط دستگاه با پورتال و سرور قطع شده باشد، ردیاب جدا شود و یا موقعیت مکانی دستگاه توسط GPS مشخص نباشد؛ اعلان سرقت توسط ردیاب خودرو آهنربایی به صاحب آن ارسال می‌شود.

ردیاب آهنربایی درست مانند ردیاب‌های سیمی، یک ماژول GPS در داخل آنها قرار داده شده که با دریافت اطلاعات از ماهواره‌ها، کار محاسبات جغرافیایی و ردیابی دقیق را انجام می‌دهند. همچنین یک ماژول حافظه جهت ذخیره اطلاعات هم در این دستگاه تعبیه شده است. شما می‌توانید در حالت آنلاین از این اطلاعات استفاده کنید. اما در صورت آفلاین بودن، فقط در زمان‌های خاصی امکان دریافت اطلاعات را دارید.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو چگونه کار می‌کند ؟

معایب ردیاب آهنربایی خودرو

سوءاستفاده از نصب آسان

نصب آسان در عین حال که یک مزیت محسوب می‌شود یکی از معایب این ردیاب خودرو نیز می‌باشد. به علت نصب آسان ممکن است برای موارد جاسوسی و بدون اطلاع صاحب خودرو، به راحتی ردیابی شود. از طرفی اجاره‌ی ردیاب خودرو آهنربایی، ارزان است و همین امر هم بستری مناسب برای سودجویان و شیادان است که بتوانند به راحتی خودرو را ردیابی کرده و با کسب اطلاع از رفت و آمد آن شخص، در جایی خلوت اقدام به دزدی یا آسیب زدن به فرد کنند.

از طرفی این دستگاه به همان راحتی که وصل می‌شود؛ با اندک دردسری هم جدا می‌شود. آهنربای آن‌ها به حدی قوی است که با شدید ترین تکان‌ها از بدنه خودرو جدا نشود؛ اما حتی بهترین ردیاب خودرو آهنربایی هم به قدری محکم نیست که نتوان با فشار قوی دست یا تجهیزات خاص، آن را جدا کرد. یکی دیگر از معایب نصب آسان این دستگاه، این است که چون این مدل از ردیاب فقط به سطوح فلزی متصل می‌شود، در نتیجه کار پیدا کردن یک ردیاب خودرو آهنربایی را نسبت به یک ردیاب خودرو سیمی، برای سارقان ساده‌تر می‌کند.

دردسرهای باتری‌های شارژی

اگر بخواهیم از این دید نگاه کنیم که یک باتری قابلیت بالایی در نگهداری شارژ داشته باشد، می‌گوییم ۴ ماه زمان بسیار خوبی است. اما اگر مسئله را از این جهت بررسی کنیم که قرار است این وسیله کار ردیابی ماشین را برای ما انجام دهد؛ باید بگوییم اصلا خوب نیست.

موضوع اول اینکه، در حالتی که خودرو به سرقت رفته باشد و ردیابی آن طی چند روز طول بکشد، یک ردیاب بدون شارژ نمی‌تواند هیچ کمکی‌شوند و کشور ما در حال حاضر تحریم است؛ تهیه‌ی این باتری‌ها کار سختی است و یا برای تهیه‌ی آن بایستی هزینه‌ی زیادی متحمل شوید. یک باتری ۷۰۰ میلی‌آمپری در حالت آنلاین ۱۵ روز شارژ را نگه می‌دارد. مدت زمان لازم برای شارژ مجدد دستگاه در بازه بین ۴ تا ۶ ساعت می‌باشد تا ردیاب خودرو بتواند مجددا قابل استفاده شود. صرف این زمان برای کسانی که به طور مداوم به ردیاب خودرو احتیاج دارند، مشکل بزرگی است.

عدم ارائه گزارش‌های طولانی مدت

در صورتی که شما مدیر یک ناوگان حمل و نقل هستید و لازم است سابقه‌ی هر کدام از خودروها را به صورت جداگانه بررسی نمایید؛ ردیاب آهنربایی خودرو به هیچ وجه انتخاب مناسبی نیست. این دستگاه ممکن است در طول ماه گزارش‌های زیادی از خودروهای متفاوت ذخیره کرده باشد و شما در تهیه‌ی گزارش‌های ناوگان به مشکل برمی‌خورید. و به علت نیاز به شارژ مکرر باتری، زمان زیادی را از دست می‌دهید. از دیگر معایب این نوع ردیاب، این است که جهت تنظیم ردیاب بایستی باتری کاملا شارژ باشد. درصورتی که شارژ دستگاه خالی باشد، نمی‌توانید از مزایای آن بهرمند شوید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب خودرو

مزایا و معایب ردیاب آهنربایی خودرو

در کل می‌توان گفت برای کسانی که قصد استفاده موقتی و کوتاه‌مدت از ردیاب دارند؛ یا خودرو های آنها اکثر اوقات در پارکینگ است و فقط بعضی اوقات از آنها استفاده می‌کنند؛ خرید ردیاب آهنربایی خودرو، گزینه‌ی معقولی است. اما ردیاب‌های سیمی برای رانندگانی که به یک سیستم امنیتی قابل اطمینان برای خودروهایشان نیاز دارند، انتخاب مناسب‌تری است. ردیاب‌های سیمی به صورت نامحسوس به برق خودرو متصل شده و سیم‌های آن‌ها در داخل ماشین به گونه‌ای نصب می‌شود که از چشم سارقین کاملا پنهان می‌ماند که این موضوع مزیت قابل توجهی نسبت به ردیاب خودرو آهنربایی به وجود می‌آورد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع مدل‌های ردیاب خودرو مجموعه آرشین روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه