مدت زمان مطالعه: ۸ دقیقه

چرا ردیاب خودرو اهمیت دارد؟

1چرا ردیاب خودرو اهمیت دارد

در حالی که انواع و اقسام دزدگیر خودرو را در بازار داریم و می‌توانیم به‌منظور جلوگیری از سرقت خودرو از آنها استفاده کنیم؛ چرا ردیاب؟! اساساً چرا باید از ردیاب استفاده کنیم وقتی می‌توانیم با نصب یک دزدگیر خودرو، مطمئن شویم که اتومبیل ما به سرقت نمی‌رود؟! یا حتی بعضی از افراد، محلی امن برای پارک خودروی خود دارند و ممکن است تصور کنند استفاده از ردیاب خودرو دیگر ضرورتی برای آنها ندارد. در ابتدا بهتر است بدانید وسیله‌ای که تحت عنوان دزدگیر خودرو نصب می‌کنید، عملاً دزد را نمی‌گیرد! درواقع دزدگیر خودرو نوعی وسیله‌ی هشدار و پیشگیری از سرقت می‌باشد. ما استفاده از ردیاب خودرو را به چندین دلیل عمده توصیه می‌کنیم که در ادامه خواهیم گفت.

جلوگیری از سرقت خودرو

جلوگیری از سرقت خودرو

 

به‌صورت طبیعی ما برای محافظت از دارایی‌های شخصی‌مان به سراغ بهترین وسایل می‌رویم. ایجاد و حفظ امنیت وسیله‌ی نقلیه، بسیار ساده‌تر و درعین‌حال کم دردسرتر از یافتن خودروی ربوده‌شده است. از وسایل ساده مثل قفل فرمان گرفته تا دزدگیرهای تصویری، تنها کاری که برای ما انجام می‌دهند ایجاد امنیت نسبی است. درواقع نمی‌توان گفت که استفاده از وسایلی که از سرقت خودرو پیشگیر می‌کنند، انجام این کار را غیرممکن کرده است.

سارقان خودرو در بیشتر مواقع ترفندهای از کار انداختن دزدگیر اتومبیل را به‌سادگی و تنها در عرض چند دقیقه به اتمام می‌رسانند. حتی اگر فرض کنیم که شما از نزدیک شاهد ربوده شدن اتومبیل خود باشید؛ انجام این کار به حدی سریع انجام می‌شود که عملاً قادر به انجام واکنش مناسب در آن زمان خاص نخواهید بود. حتماً از زبان کسانی که چنین تجربه‌هایی داشته‌اند این جملات را شنیده‌اید: “هیچ کاری نتوانستیم بکنیم…خشکمان زده بود شوکه شدیم!” سارقان سرعت عمل بالایی دارند که ناشی از فکر هدفمند آنها برای رسیدن به خواسته‌شان تنظیم‌شده. دقیقاً همین مسئله است که ما فکر می‌کنیم سارقان سراغ افرادی می‌روند که فکرش را هم نمی‌کنند!

فرض کنید با کلی دغدغه فکری به محل پارک خودرو برمی‌گردید و آن را آنجا نمی‌بینید. اگر خودروی شما مجهز به یک ردیاب باشید، تنها کاری که در این لحظه باید انجام دهید، این است که تلفن همراه خود را درآورده و نرم‌افزار ردیاب خودرو را بازکنید. محل دقیق خودرو نمایش داده می‌شود. خب حالا بعد از اینکه متوجه شدم اتومبیل من به سرقت رفته و این را هم‌ میدانم که سارق در کدام خیابان در حال حرکت است چه‌کار کنم؟!

 

چرا نصب ردیاب بر روی خودرو اهمیت دارد

 

شما چندین گزینه دارید که می‌توانید به صلاح خودتان از آنها استفاده کنید. اگر پلیس به شما نزدیک است که بهترین گزینه این است که بلافاصله از آنها کمک بگیرید تا خودرو را متوقف کنند و سارق را دستگیر کنند. اما اگر مثلاً در یک مکانی هستید که دسترسی به پلیس زمان‌بر است. می‌توانید رله قطع کن خود را فعال کنید. رله قطع کن، به‌محض خاموش شدن اتومبیل، پروسه رساندن بنزین به موتور خودرو را از کار می‌اندازد. در این صورت شما زمان کافی تا رسیدن به ماشین خود را دارید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید دزدگیر خودرو

جلوگیری از سرقت خودرو

دقت کنید که سارقان بلافاصله بعد از ربودن خودرو، بلافاصله از محل سرقت دور می‌شوند تا اولاً بتوانند در مکانی خلوت به‌راحتی دزدگیر خودرو را از کار بیندازند و دو اینکه بتوانند پلاک آن را عوض کنند یا خودرو را به محل اوراقی‌ها برسانند تا آن را معامله کنند. اگر سارق بدون توقف خودرو را به یک پارکینگ خارج از شهر برساند، شما به‌راحتی می‌توانید محل آن را از GPS ردیاب خودرو ببینید و اتومبیلتان را پس بگیرید.

نکته‌ی جالب‌توجه این است که سارقان نمی‌توانند برای پیدا کردن محل نصب ردیاب خودرو، به‌سادگی کشف دزدگیر عمل کنند. ردیاب ممکن است در هرجایی از خودرو نصب‌شده باشد حتی در مکان‌هایی کاملاً دور از چشم که اصطلاحاً نصب توکار ردیاب خودرو به آن گفته می‌شود. یعنی سارق برای اینکه بتواند ردیاب را پیدا کند و آن را از کار بینداز بایستی زمان کافی داشته باشد. ردیاب خودرو عملاً فرصت چنین کاری را به سارقین نخواهد داد.

عیب‌یابی هوشمند خودرو

ردیاب اتومبیل به ECU متصل شده و کار دیاگ خودرو را برای شما انجام دهد. این یک قابلیت مهم در ردیاب اتومبیل است که دزدگیر خودرو، نمی‌تواند برای شما انجام دهد. ردیاب خودرو می‌تواند تمامی اطلاعات فنی مربوط به خودرو از قبیل میزان سوخت، سرعت اتومبیل، دور موتور و … را به‌صورت مستند در نرم‌افزار ردیاب خودرو به شما نشان دهد. البته امکان بازیابی این اطلاعات نیز وجود دارد چراکه تمامی داده‌ها در سرورها حفظ و نگهداری می‌شوند. داشتن این اطلاعات علی‌الخصوص در ناوگان حمل‌ونقل، خودروهای کرایه‌ای و تاکسی‌های اینترنتی اهمیت به سزایی دارد.

عیب‌یابی از طریق ردیاب خودرو

مطلب پیشنهادی: تشخیص زمان تعویض روغن موتور از طریق اتصال ردیاب به ECU خودرو

عیب‌یابی هوشمند خودرو، به‌صورت اتوماتیک راننده و یا ناوگان حمل‌ونقل را از وضعیت سلامت خودرو مطلع می‌کند. رانندگانی که از وضعیت سلامت خودرو خود مطمئن باشند با اطمینان بیشتری در جاده رانندگی می‌کنند و از تصادفات ناشی از عدم سلامت موتور اتومبیل در امان خواهند ماند. ردیاب خودرو از طریق نرم‌افزار برنامه به شما می‌گوید که آیا نیاز به تعویض روغن خودرو دارید یا خیر، و یا اینکه آیا موتور اتومبیل شما به خوبی کار می‌کند و یا نیاز به تعویض یا تعمیر دارد. به‌دست آوردن چنین اطلاعاتی تنها از طریق ردیاب خودرو امکان‌پذیر است.

پیاده‌سازی دیسپاچینگ و جئوفنسینگ در ناوگان حمل و نقل

دیسپاچینک در سیستم ناوگان حمل و نقل

همچنین قابلیت‌های مهم دیگری همچون عیب‌یابی هوشمند خودرو، جئوفنسینگ و دیسپاچینگ نیز از طریق ردیاب خودرو قابل پیاده‌سازی است. اگرچه که این ویژگی‌های در کاربرد صنعتی یک ضرورت محسوب می‌شود اما بعضی از آنها در خودروهای شخصی نیز کاربرد دارند.

رانندگی سبز و ردیاب خودرو

به مجموعه کاربردها و ترفندهایی که به منظور کاهش مصرف بنزین به کار می‌برد، رانندگی سبز می‌گویند. واژه‌ی رانندگی سبز، در مورد اتومبیل‌های گازسوز نیز استفاده می‌شود چراکه آلودگی کمتری به محیط‌زیست وارد می‌کنند اما به‌هرحال استفاده از اتومبیل‌های گازسوز به‌اندازه‌ی اتومبیل‌های بنزین سوز محبوبیت ندارند. حتی کارخانه‌های اتومبیل‌سازی مطرحی مانند تسلا نیز که بهترین انواع آن را تولید می‌کنند و آن را اتومبیل آینده می‌نامند؛ به علت گران بودن و بعضی موارد دیگر هنوز به اندازه‌ی کافی عمومیت ندارند به‌خصوص در کشور ما که بنزین، سوخت گرانی نیست. لذا بهتر است استفاده از اتومبیل آینده را برای آیندگان بگذاریم و به سراغ تأثیر ردیاب خودرو بر روی کم کردن مصرف بنزین برویم.

رانندگی سبز

حتماً یک سری نکات عمومی در راستای کاهش مصرف سوخت شنیده‌اید. نکاتی مثل تنظیم باد لاستیک‌ها، سبک بودن اتومبیل، پایین نگه‌داشتن دور موتور، رانندگی با سرعت استاندارد و… . اما ردیاب خودرو چگونه می‌تواند در کنترل این موارد و کاهش مصرف سوخت خودرو تأثیر داشته باشد؟!

یکی از موارد که تنها از طریق ردیاب خودرو قادر به کنترل آن خواهید بود، سرعت حرکت خودرو است. این اطلاعات به وسیله‌ی ردیاب‌ها به برنامه‌ی کاربردی ردیاب خودرو ارسال می‌شوند. به‌عنوان مثال مدیران ناوگان حمل‌ونقل که بالابودن سرعت وسایل نقلیه علاوه بر مصرف بالای سوخت دردسرهای دیگری مثل تصادفات و افزایش استهلاک خودرو را به همراه دارد، به این مسئله اهمیت فراوان می‌دهند. همچنین بالا بودن سرعت خودرو احتمال بروز تصادفات جاده‌ای را نیز بیشتر می‌کند. حرکت با سرعت مطمئن، ازجمله ویژگی‌های رانندگی سبز است که از طریق ردیاب خودرو قابل‌کنترل است.

نظارت لحظه‌ای خودرو

نظارت لحظه‌ای خودرو، به شما کمک می‌کند تا هر لحظه که بخواهید از موقعیت خودرو مطلع شوید، همچنین سرعت خودرو، مکان‌هایی که اتومبیل در آنجا توقف داشته، شتاب لحظه ای، باز یا بسته بودن درب‌های وسیله‌ی نقلیه و بسیاری جزئیات دیگر که از وضعیت فعلی خودروی خود بخواهید داشته‌ باشید؛ نظارت لحظه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد.

از مهم‌ترین تفاوت‌ دستگاه‌های معمولی GPS خودرو در بازار با سامانه‌های ردیابی خودرو بحث نظارت لحظه‌ای و نوع ارسال و ذخیره‌سازی اطلاعات می‌باشد. در حقیقت جی پی اس یک سیستم آفلاین بوده که از طریق ارسال فرمان برای آن قادر خواهد بود اطلاعات لحظه‌ای وسیله نقلیه را برای کاربر ارسال کند. حتی آن دسته از جی پی اس ‌هایی که توانایی اتصال به اینترنت از طریق سیم‌کارت را دارند نیز قادر به ذخیره اطلاعات گذشته و جمع‌آوری دیتا و ارائه گزارش‌ نمی‌باشند. اما ردیاب خودرو (Tracker) یک سیستم آنلاین بوده که ماژول GPS تنها یک بخش سخت‌افزاری از آن می‌باشد.

شما از طریق ردیاب خودرو قادر خواهید بود که از طریق اپلیکیشن یا سامانه تحت وب، به صورت آنلاین و لحظه‌ای خودروی خود را چک کنید.

مطلب پیشنهادی: تفاوت GPS و ردیاب خودرو

کنترل سرعت از طریق ردیاب خودرو

پایش محیطی

منظور از پایش محیطی، تمامی سنسورهایی است که در خودرو نصب می‌شود تا اطلاعات لازم را از طریق ردیاب داخل خودرو به سرورها منتقل کنند. سنسور دما، سنسور سوخت و سنسور وزن که وزن بار ماشین را اندازه‌گیری می‌کند؛ از جمله سنسورهای مهم در پایش محیطی خودرو می‌باشند. به طور مثال در اتومبیل‌های یخچالدار، از حسگر دما استفاده می‌شود؛ به این ترتیب به ناوگان حمل و نقل کمک می‌کند تا بتواند دمای داخل یخچال را تحت نظر داشته باشد و به محض کم شدن حرارت در قسمتی از یخچال خودرو، متوجه از کارافتادن و یا خراب بودن قطعات شوند. در واقع تعویض به موقع این قطعات جلوی بسیاری از خسارت‌های ناشی از فاسدشدن مواد غذایی و دارویی را می‌گیرد. پایش محیطی در این صنایع اهمیت زیادی دارد.

سنسور سوخت نیز یکی دیگر از حسگرهایی است که در پایش محیطی نقش دارد. ردیاب خودرو می‌تواند از میزان سوخت داخل باک اتومبیل گزارش دهد. در کامیون‌ها و خودروهایی که برای مدت طولانی از ناوگان حمل‌ونقل دور هستند؛ کنترل مصرف بنزین در کاهش هزینه‌ها تأثیر چشم‌گیری دارد. ردیاب خودرو این قابلیت را دارد که در صورت خالی شدن ناگهانی باک خودرو، این موضوع را به مدیر ناوگان اطلاع دهد.

رانندگی در جاده‌ها ازجمله مشاغلی است که کنترل عملکرد و هزینه‌های جاری در آن سخت است. داشتن یک ردیاب خودرو علاوه بر تمامی جزئیاتی که در سیستم خود ثبت می‌کند، این امکان را به شما می‌دهند که هر زمان که نیاز باشد، گزارشات کامل و دقیقی دریافت کنید. یک مزیت قابل‌توجه استفاده از ردیاب این است که تمامی اطلاعات در آن نگهداری می‌شود. حتی در مواقعی که دسترسی به اینترنت امکان‌پذیر نباشد، بازهم داده‌های دریافتی از ردیاب ماشین، در پایگاه‌های داده نگهداری می‌شوند. زمانی که شما آنلاین می‌شوید می‌توانید به‌تمامی اطلاعات دسترسی داشته باشید.

چرا نصب ردیاب خودرو مهم است؟

ردیاب خودرو چه در استفاده‌های شخصی و چه صنعتی، جزئیاتی از اتومبیل شما در اختیارتان قرار می‌دهد که هرگز از طریق یک دزدگیر خودرو نمی‌توانید، آنها را داشته باشید. برخلاف اطلاعات دزدگیر خودرو درجایی ثبت نمی‌شوند و فقط به‌صورت لحظه‌ای در دسترس هستند. درصورتی‌که امکان تهیه‌ی گزارش در ردیاب خودرو امکان‌پذیر است.

شما می‌توانید در نرم‌افزار ردیاب خودرو مشاهده کنید که در چند ماه گذشته چه قطعاتی تعویض شده‌اند، چه مقدار سوخت مصرف کرده، چه مقدار پیموده و… . سیستم ردیاب خودرو، می‌تواند زمان‌های تمدید بیمه، تعویض روغن و قطعات مصرفی را به شما یادآوری کند. هرکدام از این عملیات در سیستم با تاریخ و جزئیات دقیق ثبت‌شده و مثلاً شما می‌توانید تنظیم کنید که یک ماه قبل از پایان هرکدام از سررسیدها به شما اطلاع‌رسانی کند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب خودرو

اتوماسیون کسب و کار

خودکارسازی سازی کسب‌وکارها به عملکرد دقیق‌تر آنها کمک می‌کند و راندمان و کارایی آنها را افزایش می‌دهد. اکنون زمانه‌ی ثبت دستی و یادآوری‌های غیر اتوماتیک گذشته و بحث در مورد انتخاب بهترین ردیاب خودرو است. بر اساس کارایی حوزه شما و همچنین انتظارهایی که از یک ردیاب دارید اقدام به تهیه و نصب آن کنید. در نظر داشته باشید که ردیاب‌هایی که در داخل ایران تولید می‌شوند بر اساس نیازهای داخل ایران بومی‌سازی شده و می‌توانید از خدمات پس از فروش و گارانتی آنها نیز استفاده کنید. علاوه بر آن ردیاب‌هایی که توسط شرکت‌های داخلی تولید و به بازار عرضه می‌شوند امکان شخصی‌سازی نیز دارند. جهت مشاوره و انتخاب بهترین ردیاب اتومبیل و یا ناوگان حمل‌ونقل، هم‌اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید و سؤالات خودتان را مطرح نمایید.

 

برای اطلاعات بیشتر و خرید ردیاب خودرو روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه