مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

دزدگیر منزل اینترنتی و چه تفاوتی با دزدگیر معمولی دارد؟

در دوره و زمانه‌ای که مردم همه‌چیز را از طریق تلفن‌های همراه و اینترنت چک می‌کنند؛ به‌کارگیری دزدگیر منزل اینترنتی، چندان دور از ذهن نیست. امروزه بیشتر نیازهای ما از طریق اپلیکیشنها و یا همان برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، رفع می‌شود. پس کسانی که در محل زندگی خود نیاز به نصب سیستم‌هایی جهت افزایش امنیت خود دارند به دنبال گزینه‌هایی هستند که این کار را برای آنها راحت‌تر کند و امکان کنترل آن از طریق اپلیکیشن مقدور باشد. یک سیستم دزدگیر اماکن اینترنت بایستی علاوه بر راحتی برای استفاده کاربرانش، از نظر دقت و کیفیت در سطح مناسبی باشد. اطمینان به یک دزدگیر منزل اینترنتی به‌سرعت ایجاد می‌شود چراکه دقت کار این وسایل بالاست و ویژگی‌های آنها با توجه به نیاز شما قابل تنظیم هستند.

دزدگیر منزل اینترنتی چیست؟

دزدگیر منزل اینترنتی، بر بستر اینترنت کار می‌کند و تمامی هشدارها و گزارش‌های دزدگیر را از طریق اپلیکیشن نمایش می‌دهد. در برنامه کاربردی دزدگیر منزل اینترنتی تنظیم، فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی کلیه‌ی سنسورهای خانه امکان‌پذیر است. دزدگیر منزل اینترنتی دزدگیری است که به وسیله‌ی سنسورهایی در محل نصب می‌شوند. زون‌ها و نقاط حساس در دزدگیر منزل اینترنتی مشخص شده و در صورت فعال شدن هر سنسور در هر زون، دزدگیر اماکن اینترنتی واکنش متفاوتی خواهد داشت. بعضی از دزدگیرها مانند دزدگیر اماکن رابین، زون‌های قابل‌برنامه‌ریزی دارد که جزو ویژگی‌های منحصر به فرد دزدگیرهای اینترنتی است.

مطلب پیشنهادی: انواع دزدگیر اماکن

اجزای دزدگیر منزل اینترنتی

چرا یک سیستم امنیتی خانگی تهیه کنیم؟

هدف اصلی یک دزدگیر اماکن اینترنتی این است که قبل از آنکه سارقان بتوانند صدمات زیادی وارد کنند؛ یا حتی قبل از شروع به کار، افراد متجاوز را شناسایی کرده و آنها را فراری دهد. روشن است که دزدگیرهای منزل به نوعی می‌توانند جلوی جرم را بگیرند. طی تحقیقاتی ثابت شده که دوربین‌های امنیتی تا حد زیادی، احتمال وقوع جرم را کاهش می‌دهند. درست است که دوربین‌های دزدگیر منزل نمی‌توانند عملاً وارد صحنه جرم شوند و سارق را دستگیر کنند اما از گزارش دوربین‌های دزدگیر اینترنتی منزل، به منظور طرح دعوی می‌توان استفاده کرد. به‌این‌ترتیب می‌توان سارقین را شناسایی و دستگیر کرد. سیستم‌های امنیتی می‌توانند از سنسورهای حرکتی و دوربین فیلم‌برداری برای ضبط سارق در حین ارتکاب به جرم استفاده کرده و به پلیس اطلاع دهند.

تفاوت دزدگیر منزل اینترنتی و دزدگیر معمولی

تفاوت دزدگیر منزل اینترنتی و دزدگیر معولی

در دزدگیرهای معمولی با حساس شدن سنسورها، فقط صدای آژیر دزدگیر فعال می‌شود درصورتی‌که در دزدگیر منزل اینترنتی فعال شدن صدای آژیر یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید استفاده کنید. یکی از گزنه‌های جالب‌توجه در دزدگیر اینترنتی اماکن این است که می‌توان، تماس با شماره‌های ضروری را در این سیستم تعریف کرد تا در مواقع خطر به صورت خودکار با پلیس یا هر شماره ضروری دیگر تماس بگیرد. وجه تمایز مهم دیگر این سیستم‌ها، ثبت و نگهداری اطلاعات دوربین‌ها می‌باشد که در بانک اطلاعاتی دزدگیر منزل اینترنتی ثبت و نگهداری می‌شود. اطلاعات تک‌تک سنسورها در اپلیکیشن دزدگیر اینترنتی اماکن قابل‌مشاهده و تنظیم است. چنین امکانی در دزدگیرهای معمولی منازل وجود ندارد. در ادامه با عملکرد دزدگیر منزل اینترنتی بیشتر آشنا می‌شوید.

مطلب پیشنهادی: دزدگیر اماکن چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

نحوه کار دزدگیر منزل اینترنتی

نحوه کار دزدگیر منزل اینترنتی

دزدگیر منزل اینترنتی یا دزدگیر اماکن اینترنتی به وسیله‌ی سیم‌کارتی که در آنها تعبیه‌شده اطلاعات را به سرورهای دزدگیر ارسال می‌کنند به همین علت با نام دزدگیر اماکن سیم‌کارتی هم شناخته می‌شوند. در تنظیمات نرم‌افزار دزدگیر اینترنتی می‌توانید فاصله‌ی مشخصی را برای دریافت وضعیت مشخص کنید تا در مصرف اینترنت صرفه‌جویی کنید.

دزدگیر منزل اینترنتی توسط پلتفرمی به همین منظور طراحی شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هر زمان مورد مشکوکی در یکی از زون‌های دزدگیر تشخیص داده شود؛ به وسیله‌ی هشدارهایی که از طریق نرم‌افزار اینترنتی ارسال می‌شود، صاحب‌خانه را مطلع می‌کند. کاربران می‌توانند ببینند که کدام قسمت از خانه در معرض سرقت بوده است. استفاده از آژیر در دزدگیر منزل اینترنتی بستگی به نظر صاحب‌خانه دارند. ممکن است بعضی از افراد مایل نباشند از صدای آژیر در دزدگیر اینترنتی استفاده کنند. دزدگیر اماکن سیم‌کارتی این قابلیت را دارد که شماره تلفن‌های ضروری را در آن وارد کنید تا در صورت خطر با آن شماره‌ها تماس بگیرند.

مطلب پیشنهادی: زون دزدگیر اماکن چیست؟

سیستم امنیتی خانگی چگونه کار می کند؟

ویژگی‌های دزدگیر اماکن

در ساده‌ترین حالت، یک سیستم دزدگیر اینترنتی منزل متشکل از چند نوع سنسور سیمی یا بی‌سیم می‌باشد. این سنسورها به یک مرکز اصلی که مانیتور سیستم است؛ وصل می‌شوند. در صورت خاموش شدن یکی از سنسورها، بلافاصله پیام هشدار ارسال خواهد شد. بعضی از سنسورها مانند مگنت در و پنجره می‌توانند در صورت باز شدن درب یا پنجره، فعال شوند و بعضی از سنسورهای حساس به ضربه در صورت شکسته شدن شیشه پنجره و یا درب فعال می‌شوند.

استفاده از انواع سنسور در خانه متفاوت است. سنسورهای وزنی درصورتی‌که شخصی در داخل خانه حرکت کند فعال خواهند شد. سنسورهای حساس به دود هم آتش‌سوزی، یا نشت گاز مونوکسید کربن را تشخیص می‌دهند. فعال شدن هر کدام از این سنسورها باعث می‌شود صاحب‌خانه هشدارهایی را بر روی تلفن هوشمند خود دریافت کند. دزدگیرهای پیشرفته مجهز به دوربین، می‌تواند فیلم دزدگیر را در تلفن هوشمند صاحب‌خانه نمایش دهد. دزدگیر اینترنتی منزل این مزیت را دارد که صاحب‌خانه از هر جای کره خاکی می‌تواند با اتصال به اینترنت وضعیت خانه را بررسی کند.

کنترل و مدیریت دزدگیر منزل اینترنتی از طریق اپلیکیشن

ثبت اطلاعات در سرورهای دزدگیر اینترنتی منزل

یکی از مزایای استفاده از دزدگیر اماکن سیم‌کارتی، این است که اطلاعات را ثبت و نگه‌داری می‌کند. دزدگیرهایی که فقط صدای آژیر تولید می‌کنند در بعضی از مواقع حتی سارقان را از محل دور نمی‌کنند. سارقین حرفه‌ای با سرعت بالا کارشان را انجام می‌دهند و تا زمان رسیدن پلیس محل را ترک کرده‌اند. در دزدگیر اینترنتی منزل حتی اگر اینترنتی قطع باشد شما می‌توانید از طریق پیامک از ورود فرد غیرمجاز مطلع شوید.

آیا دزدگیر اینترنتی منزل در صورت قطع اینترنت، باز هم کار می‌کند؟

دزدگیر اینترنتی اماکن در صورت عدم دسترسی به اینترنت، همچنان می‌تواند کار کند و هشدارها را از طریق پیامک و یا تماس تلفنی گزارش دهد. سیم‌کارت تعبیه‌شده در این‌گونه از دزدگیرها این مزیت را دارد تا در صورت قطع بودن اینترنت، کارایی خود را حفظ کنند. علاوه بر این هر زمان که اتصال به اینترنت مجدداً برقرار شد تمامی اطلاعات به‌روزرسانی می‌شود.

مطلب پیشنهادی: ویژگی‌های یک سیستم امنیت اماکن خوب چیست؟

تعریف شماره‌های ضروری در سیم‌کارت دزدگیر اینترنتی منزل

اگر شما دسترسی به اینترنت نداشته باشید و یا حتی پیام و تماس‌های دزدگیر سیم‌کارتی اماکن را نیز از دست بدهید؛ سیستم به صورت خودکار با شماره تلفن پلیس، نگهبان و یا هر شماره‌ای که شما در نرم‌افزار دزدگیر اینترنتی، از قبل تعریف کرده‌اید تماس می‌گیرد. امکان تعریف ۸ شماره ضروری در دزدگیر اماکن رابین امکان‌پذیر است. به‌محض اینکه هر کدام از سنسورها موقعیت خطر را تشخیص دهند، بلافاصله با شماره تلفن‌های ضروری ارتباط برقرار می‌کنند. البته بعد از اتصال به اینترنت جزئیات را دریافت خواهید کرد و هیچ‌کدام از اطلاعات را از دست نخواهید داد.

مزایای استفاده از دزدگیر اماکن سیم کارتی

• استفاده از نرم‌افزار و برنامه کاربری تلفن همراه

• کم کردن احتمال وقوع جرم

• ثبت اتفاقات و نگه‌داری در سرورهای دزدگیر اینترنتی

• تهیه گزارش از اطلاعات ثبت‌شده در دوربین‌ها

• احساس امنیت و حفظ آرامش

• چک کردن آنلاین وضعیت خانه از راه دور

• تعریف شماره‌های اضطراری جهت تماس در مواقع لزوم

• کارکردن سیستم امنیتی در حالت آفلاین

دزدگیر اماکن سیم کارتی

حس امنیت جزو معدود چیزهایی است که نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت. سرقت علاوه بر خسارت مالی که به خاطر از دست دادن دارایی به وجود می‌آید؛ خسارت روحی نیز به‌جا می‌گذارد. حس مورد ضعیف بودن، قربانی بودن، خطرپذیری و ناامنی از پیامدهای ناگواری است که همه‌ی کسانی که از خانه‌هایشان سرقت شده، تجربه کرده‌اند. احساس آرامش حق طبیعی هر فرد است و همواره در تأمین آن می‌کوشد. دزدگیر اماکن رابین، از محصولات بی‌نظیر شرکت آرشین است که با تکیه بر توانمندی‌های مهندسان ایرانی طراحی و پیاده‌سازی شده است. به منظور حفظ اعتماد شما دزدگیر اماکن رابین دارای گارانتی یک ساله می‌باشد. جهت آشنایی با قابلیت‌های دزدگیر اماکن رابین و اطلاع از قیمت‌ها هم‌اکنون با تیم پشتیبانی آرشین تماس بگیرید.

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم امنیت اماکن رابین روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه