مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

آیا درب ضد سرقت برای جلوگیری از سرقت کافی می‌باشد؟

هر سال تعداد زیادی گزارش در مورد دزدی خانه‌ها ثبت می‌شود و همواره مردم به فکر راه‌های جلوگیری از سرقت دارایی‌هایشان هستند. بعضی با نصب دزدگیر خانه و تعدادی با کمک درب ضد سرقت، در راستای حفظ امنیت خانه‌هایشان می‌کوشند. توصیه‌ی پلیس این است که اشیا قیمتی را در خانه نگه ندارید؛ با این‌حال خانواده‌هایی هستند که طلا و جواهرات خود را در گاوصندوق و به خصوص گاوصندوق‌های مخفی نگه می‌دارند. چیزی که مسلم است؛ آمار دزدی هرگز به اندازه صفر نرسیده است. البته هرگز چنین قصدی نداریم که حس عدم امنیت را گسترش دهیم ولی بایست در مورد درب ضد سرقت، دزدگیر خانه، مزایا و معایب آنها اطلاعات کاملی داشته باشیم تا در صورت نیاز بتوانیم بهترین تصمیم را در انتخاب راه‌های حفظ امنیت خودمان و عزیزانمان بگیریم.

مطلب پیشنهادی: انواع دزدگیر اماکن

چرا درب ضد سرقت؟

درب ضد سرقت با هزینه ۲ تا ۶ میلیونی یکی از راه‌های جلوگیری از سرقت منزل است که در کشور مورد استقبال واقع شده است. هزینه مناسب و طراحی زیبا یکی از عمده دلایل انتخاب درب ضد سرقت است. اما لازم به ذکر است که درب ضد سرقت آن‌قدرها هم که نامش نشان می‌دهد، ضد سرقت نیست. سارقین از راه‌های مختلف مثل تخریب پنجره و دیوار، دریچه‌ی کولر و… وارد منزل می‌شوند، اشیاء قیمتی را به سرقت می‌برند و از همان راه خارج می‌شوند. این درحالی است که این درب‌ها بدون هیچ عکس‌العملی آنجاست!

راه‌های جلوگیری از سرقت

به گفته پلیس آگاهی هر عامل یا تجهیزاتی که سرقت را به تأخیر بیندازد مورد تأیید پلیس است. قطعاً سارقین به دنبال زمان و موقعیت مناسب هستند تا بتوانند نقشه‌های خود را عملی کنند. درست است که این درب‌ها نمی‌توانند مانع چنین دستبرد برنامه‌ریزی شوند اما می‌تواند کمی آن را به تأخیر بیندازد و یا حداقل یک مانع خوب محسوب می‌شود. از این‌روی این درب‌ها یکی از راه‌های جلوگیری از سرقت منزل است.

درب ضد سرقت چیست؟

درب‌هایی که با استفاده از آلیاژهای مقاوم در ساختار آنها در مقابل ضربه، مته و هرگونه فشار خارجی ایمن هستند و از ورود سارقین به داخل خانه جلوگیری می‌کنند. روکش درب ضد سرقت از جنس فلز است و مقاومت بسیار بالایی دارد. درب ضد سرقت در مقابل حرارت بالا مقاومت زیادی دارد و می‌توان گفت عایق‌های خوبی در مقابل صدا، انرژی سرما و گرما محسوب می‌شوند. لولای درب‌های ضد سرقت به صورت مخفی هستند و مانند درهای معمولی به بیرون و قابل‌دسترس نیستند. پس این درب‌ها در مقایسه با درب معمولی ایمن‌تر است.

همچنین در طراحی و زیبایی بصری این درب‌ها دقت بسیاری شده است. به‌عنوان‌مثال رویه بعضی از این درب‌ها را در کوره به رنگ طبیعی چوب درمی‌آورند. درب‌های ضد سرقت تنوع و طراحی‌های مختلفی دارد که خریداران می‌توانند بر اساس سبک خانه خود از آنها استفاده کنند. اگرچه که مدل‌های ترکیه‌ای درب ضد سرقت جذاب‌تر هستند اما اکثر آنها در داخل ایران مونتاژ می‌شود. اگر قصد خرید این درب‌ها به عنوان یکی از راه‌های جلوگیری از سرقت منزل را در سردارید؛ پیشنهاد ما این است که در هنگام خرید به نکات فنی درب‌های ضد سرقت بیشتر از ظاهر آنها توجه کنید.

نکات مهم در خرید درب ضد سرقت

نکات مهم در خرید درب ضد سرقت:

• نوع تک لنگه آن ایمن‌تر از دو لنگه است.

• وزن این درب‌ها نباید کمتر از ۸۰ کیلوگرم باشد.

• بهتر است ضخامت این درب‌ها بیشتر از ۱.۵ میلی‌متر باشد.

• جنس چهارچوب بدنه بایستی کیفیت بالایی داشته باشد.

• باید حداقل ۳ لولا داشته باشد.

• بهترین لولا برای این درب‌ها از نوع بلبرینگ ‌دار است.

• یکی از نکات مهم در خرید درب ضد سرقت، جنس قفل است تا در هنگام آتش‌سوزی کارایی خود را از دست ندهد و به اصطلاح دفرمه نشود.

معایب درب ضد سرقت

عدم باز شدن قفل‌های در به هنگام آتش‌سوزی

بعضی از درب‌های ضد سرقت به دلیل استفاده از آلیاژهای حساس به حرارت، در هنگام آتش‌سوزی کارایی خود را از دست می‌دهند. به این صورت که نمی‌توان قفل در را باز نمود و این یک مانع خطرناک برای خروج افراد داخل خانه است. ضمن اینکه کار اطفاء حریق را برای آتش‌نشانان مشکل می‌کند.

مطلب پیشنهادی: سیستم اطفاء حریق در خانه‌های هوشمند

باز شدن در ضد سرقت فقط با کلید اصلی

درب ضد سرقت به‌منظور جلوگیری از سرقت طراحی شده است لذا باز کردن در با کلیدهای کپی گرفته شده از کلید اصلی، تقریباً غیرممکن است. این در حالی است که همه‌ی ما می‌دانیم احتمال گم کردن کلید درب خانه، چقدر زیاد است. یا اینکه اکثر خانم‌ها کلید خانه را در کیف‌دستی قرار می‌دهند که ممکن است به سرقت برود.

نحوه باز کردن درب ضد سرقت

عدم نظارت بر کارکرد درب ضدسرقت

درب ضد سرقت نمی‌تواند برای شما گزارش تهیه کند یا در صورت ورود غیرمجاز به شما پیام ارسال کند. این درب‌ها قابلیت ثبت وقایع را ندارند و نمی‌توان آن را از طریق نرم‌افزار کنترل کرد. نرم‌افزارهای دزدگیر اماکن به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت انعطاف‌پذیر از امکانات دزدگیر خانه‌تان استفاده کنید. ساعات فعال بودن دزدگیر، نحوه واکنش دزدگیر خانه در صورت فعال شدن و… قابل تنظیم و مدیریت می‌باشد.

مطلب پیشنهادی: دزدگیر منزل اینترنتی

هوشمند نبودن درب‌های ضد سرقت

پیشرفت تکنولوژی بر روی درب‌های ضد سرقت هم تأثیرات مفیدی به‌جای گذاشته، به‌طوری‌که درب‌های ضد سرقت پیشرفته دارای امکانات ویژه‌ای می‌باشند؛ به‌عنوان‌مثال نصب دوربین بر روی درب که به شما امکان نظارت و مشاهده افراد روبروی درب منزل می‌دهد.

درب‌های ضد سرقت هوشمند را می‌توان از راه دور کنترل کرد. بعضی از انواع آنها دارای سنسورهای هشدار هستند تا اگر کسی بخواهد با شکستن درب وارد شود با ارسال پیام به تلفن همراه صاحب‌خانه، اطلاع‌رسانی کند. اما خط تولید این‌گونه درب‌ها در حال حاضر در کشور فعال نیست و واردات نمونه‌های خارجی آن هزینه‌ی بسیار بالایی دارد ضمن اینکه با سرویس‌دهنده‌های‌ داخل ایران نیز سازگاری ندارند. بنابراین استفاده از دزدگیر و سنسورهایی مثل سنسور مگنت درب و پنجره مقرون‌به‌صرفه است و امکانات بیشتری نسبت به این درب‌ها دارد.

درب ضد سرقت هوشمند

درب ضد سرقت یا دزدگیر اماکن؟

اعتماد کامل به درب ضد سرقت به عنوان راهی برای جلوگیری از سرقت منزل، ریسک‌ها و خطرات خودش را به همراه دارد. رد شدن از دزدگیر اماکن، برای سارقین طبیعتاً پرچالش‌تر است. حتی اگر تنها از مگنت درب و پنجره استفاده کنید باز هم امنیت بیشتری به همراه دارد.

مطلب پیشنهادی: دزدگیر اماکن چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد

مگنت درب و پنجره به دو زبانه‌ی اتصال در و یا پنجره متصل می‌شود و هنگامی‌که درب و یا پنجره باز شوند، بلافاصله دزدگیر خانه فعال می‌شود. اینکه بعد از تشخیص ورود غیرمجاز صدای آلارم منتشر شود یا نه بستگی به تنظیماتی دارد که در پنل کاربری دزدگیر منزل تنظیم شده است. می‌توان تنظیمات را به گونه‌ای انجام داد که به محض باز شدن در و یا پنچره دزدگیر منزل، صدای آژیر را با صدای زیاد در خانه منتشر کند و یا هیچ صدایی منتشر نشود و تنها یک پیام هشدار بر روی تلفن خود دریافت کنید تا با پلیس تماس بگیرید.

روش‌های متفاوت سارقین

معمولاً خانه‌های ویلایی که در اطراف آنها تراکم جمعیت کمی است فعال کردن صدای آژیر بیهوده است چون سارق و یا سارقین تا زمان رسیدن نیروی کمکی کار خود را تمام کرده‌اند و به‌اندازه کافی وقت برای فرار دارند. پس به‌هیچ‌عنوان از صدای آلارم دزدگیر خانه دستپاچه نخواهند شد.

جالب است بدانید در بررسی پرونده‌های سرقت از خانه‌ها، مواردی دیده می‌شود که سارقین به پرخطرترین و سخت‌ترین روش‌ها سعی کرده‌اند کارشان را به پایان برسانند؛ اما شواهد دیگری نشان می‌دهد که در اکثر مواقع دزدها به منظور هدر ندادن زمان و کم کردن استرس دزدی، راحت‌ترین روش را انتخاب می‌کنند (یعنی خانه‌هایی که کمترین تجهیزات ورود غیرمجاز به منزل را دارند).

درواقع سارقین به دنبال خانه‌هایی هستند که ضریب امنیتی کمی داشته باشند. استفاده از دزدگیر اماکن برای محافظت از منزل روشی مطمئن و قابل‌اطمینان‌تر از درب‌های ضد سرقت است اما اگر فعلاً توانِ تهیه‌ی یک دزدگیر اماکن با تجهیزات کامل برای محافظت از منزلتان را ندارید، درب ضد سرقت بهتر از هیچ است. در آخر اینکه استفاده از درب ضد سرقت به عنوان دزدگیر خانه، تصمیمی است که نهایتاً به عهده صاحبان خانه است.

مطلب پیشنهادی: ویژگی‌های یک سیستم امنیت اماکن خوب چیست؟

با توجه به نکات ضعف درب ضد سرقت و آگاهی از معایب آن می‌توان با رعایت احتیاط از آن به عنوان یکی از راه‌های جلوگیری از سرقت منزل استفاده کرد.

بایستی همواره در نظر داشت که استفاده از درب ضد سرقت صرفاً زمان وارد شدن دزد به خانه را طولانی‌تر می‌کند ولی به هیچ‌وجه جلوی سرقت را نخواهد گرفت. درب ضد سرقت بیشتر یک راه پیشگیری از حادثه و یکی از راه‌های جلوگیری از سرقت منزل می‌باشد.

دزدگیر اماکن رابین

دزدگیر اماکن رابین یکی از محصولات شرکت آرشین است که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا از مزایای یک دزدگیر خوب یعنی کنترل از راه دور، تماس با شماره‌های ضروری، ارسال پیام‌های هشدار به تلفن همراه، ثبت گزارش، آژیر و… دیگر بهره‌مند شوند و درعین‌حال از تعویض درب‌های فعلی و هزینه‌های جانبی آن آسوده باشند. مگنت درب و پنجره دزدگیر اماکن رابین قابل‌نصب بر روی درب ضد سرقت و درب‌های معمولی می‌باشد.

نرم‌افزار دزدگیر اماکن رابین نیز، با کنترل درب و پنجره‌های منزل، امنیت فراوانی راه برای شما به وجود خواهد آورد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان تیم آرشین تماس بگیرید.

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم امنیت اماکن رابین روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه