مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

دزدگیر طلافروشی باید چه ویژگی‌ها و امکاناتی داشته باشد؟

دزدگیر اماکن در مکان‌های مختلف به‌کار برده شده و بر اساس نیازهای ضروری جهت محافظت از آن اماکن، راه حل‌های متفاوتی را ارائه می‌کند. نصب و استفاده از سنسورهای مختلف در دزدگیر اماکن، به صاحبان مغازه‌ها، ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، پارکینگ‌ها و… کمک می‌کند تا راهکارهای مختلف برای محافظت از منطقه موردنظر را پیاده‌سازی کنند. به‌عنوان مثال مگنت در و پنجره می‌تواند به‌عنوان یک سنسور در دزدگیر طلافروشی به‌کار برده شود.

جلوگیری از سرقت در طلافروشی پیچیدگی‌های خودش را دارد. محافظت از طلاها به روش‌های سنتی عملاً غیرممکن است. طلا قطعه‌ای ظریف و گران‌بها است که عملاً نمی‌توان به‌منظور جلوگیری از سرقت آن کاری کرد. قطعات طلا، زیورآلات و یا سکه را نمی‌توان مانند لباس به‌وسیله‌ی مگنت‌های ضد سرقت محافظت نمود؛ از طرفی نیز به‌اندازه‌ای بزرگ نیستند که نبودن آنها به‌سادگی قابل‌تشخیص باشد. گاهی طلاهای ربوده‌شده از طلافروشی بعد از گذشت مدت‌زمانی طولانی مشخص می‌شود.

دزدگیر رابین در راستای محافظت از طلافروشی‌ها، دزدگیری ویژه‌ی طلافروشی‌ها با کاربردهای خاص آن در نظر گرفته است. دزدگیر طلافروشی راه‌حل‌های خاص خود را دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

مطلب پیشنهادی: دزدگیر اماکن چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد

دزدگیر طلافروشی چیست؟

دزدگیر طلافروشی، دزدگیر اماکنی است که با نصب سنسورهای مناسب و کاربردهای خاص جهت محافظت از طلافروشی‌ها به‌کار برده می‌شود. صاحبان طلافروشی تمامی تدابیر لازم برای حفظ امنیت در محل کار خود را به‌کار می‌برند تا از سرقت سرمایه‌ی خود در امان باشند اما متأسفانه واقعیت این است که در هرجایی که چیز گران‌بهایی موجود باشد، سارقین نیز وجود دارند.

شاید بتوان گفت به‌طور کلی طلافروشان با دودسته از سارقین مواجه هستند. دسته اول کسانی هستند که غیرمسلح و با ظاهر عادی وارد طلافروشی می‌شوند و دسته دوم سارقینی که به‌صورت باندهای سرقت از طلافروشی شناخته می‌شوند.

شیوه‌های متفاوت سرقت از طلافروشی

دسته اول معمولاً با نظارت فروشنده‌ی حواس‌جمع به‌سرعت شناسایی می‌شوند. به‌عنوان مثال کسانی که چند قطعه طلا را برای مشاهده و پرو کردن، از فروشنده گرفته و یک قطعه طلا را در آستین یا جیب خود پنهان کرده؛ سپس بقیه‌ی طلاها را بازمی‌گردانند. در این حالت فروشنده ممکن است متوجه کم بودن یکی از طلاها نشود. در مواردی گزارش‌شده که سارقین یک طلای بدل را بازگردانده و طلای واقعی را ربوده‌اند.

این سارقین در مقیاس کم طلا را به سرقت می‌برند و البته گاهی نیز از طریق دوربین و سنسورهای ویژه دزدگیر اماکن قابل دستگیری هستند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

دزدگیر مناسب برای طلافروشی

دسته‌ی دوم، سارقین حرفه‌ای طلافروشی هستند که به شکل گروهی و در قالب باندهای مسلحِ سرقت از طلافروشی، فعالیت می‌کنند. خالی کردن ویترین مغازه‌ی طلافروشی می‌تواند تمامی اعضای باند را برای مدت‌ها تأمین مالی کند. پس طبیعی است که برای چنین سرقت بزرگی برنامه‌ی حساب شده‌ای در نظر گرفته باشند. از زیر نظر گرفتن منطقه به مدت چندین ماه گرفته تا از کار انداختن دزدگیر اماکن در طلافروشی، به‌دقت محاسبه و برنامه زیری می‌شود. ممکن است سرقت از طلافروشی در روز روشن، و در حضور صاحب طلافروشی انجام شود و یا در شب!

ما می‌توانیم با نصب دوربین و دزدگیر طلافروشی، فروشگاه را حفاظت کنیم. دزدگیر طلافروشی با استفاده از سنسورهای مناسب از این محیط محافظت می‌کند. دزدگیر اماکن رابین، دزدگیری هوشمند است که حضور یا عدم حضور صاحب مغازه، در عملکرد دزدگیر طلافروشی تأثیر چندانی ندارد.

محافظت از ویترین طلافروشی

شیشه‌های ویترین طلافروشی، در دزدگیر اماکن به‌وسیله‌ی سنسورهای ضدضربه و یا سنسور شکست شیشه محافظت می‌شوند. زمانی که شیشه‌ی ویترین طلافروشی شکسته شود؛ بلافاصله آژیر دزدگیر به صدا درخواهد آمد. مغازه‌های طلافروشی که در پاساژ هستند معمولاً نگهبان‌هایی دارند که در این‌گونه مواقع به‌سرعت کارهای ضروری جهت دستگیری سارق یا سارقین را انجام می‌دهد. در بعضی دیگر از دزدگیرهای طلافروشی نیز با فعال شدن آژیر دزدگیر طلافروشی، تماس با پلیس به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

محافظت از ویترین طلافروشی

ویترین طلافروشی‌ها از سمت پیشخوان فروشنده نیز، گاهی به وسیله‌ی پنجره‌ای شیشه‌ای محافظت می‌شود که میتوان از سنسور مگنت پنجره به منظور محافظت از درب این پنجره‌ها استفاده کرد.

در بعضی دیگر از ویترین‌ها درب شیشه‌ای وجود ندارد و برای ایمنی این مدل از ویترین‌ها میتوان از سنسور بیم در مقابل قسمت باز پنجره‌ها استفاده کرد. اما می‌توان از مگنت مخصوص پنجره برای امنیت این‌گونه از ویترین‌ها نیز استفاده کرد. اگر ویترین طلافروشی پنجره دار نیست، می‌توان از سنسور بیم خطی استفاده کرد و درصورتی‌که دست سارق وارد محدوده ویترین شود، دزدگیر اماکن در طلافروشی فعال می‌شود.

با تنظیم زون‌ها و استفاده از قابلیت برنامه‌ریزی در زون اماکن می‌توان تعریف نمود در آن بخش از ویترین که فروشنده زیاد با آن کار می‌کند؛ سنسورها غیرفعال باشند اما در بقیه‌ی نواحی ویترین سنسور‌های دزدگیر طلافروشی، فعال بمانند.

مطلب پیشنهادی: زون دزدگیر اماکن چیست؟

ویژگی‌های دزدگیر طلافروشی

ویژگی‌های دزدگیر طلافروشی

• تنظیم زون در دزدگیر طلافروشی

قابلیت ناحیه‌بندی در ویترین دزدگیر طلافروشی قابل تنظیم و برنامه‌ریزی است. تعریف نواحی مختلف در دزدگیر اماکن، کمک می‌کند تا کنترل محیط با دقت بیشتری انجام شود. به‌عنوان مثال می‌توان ویترین‌های طلافروشی را به ۴ ناحیه مختلف تقسیم نمود و سنسورهای هرکدام از نواحی را که طلافروشان در طول روز بیشتر با آن بخش سروکار دارد، غیرفعال نمود و بقیه نواحی فعال باشند.

یا مثلاً می‌توان ۴ ریموت، برای ۴ ویترین با فروشنده‌های مختلف در نظر گرفت. در تنظیمات زون دزدگیر اماکن می‌توان یک ناحیه جداگانه با دسترسی مجزا برای یک نفر و یا زون اختصاصی در محدوده ی گاوصندوق طلافروشی در نظر گرفت.

مشخص کردن این نواحی و تنظیم زون‌های مناسب و اختصاصی تأثیر زیادی در بازدهی عملکرد دزدگیر اماکن دارد. به‌عنوان مثال در دزدگیر رابین که می‌توان ۴ ناحیه مجزا با سنسورهای قابل‌برنامه‌ریزی تعریف نمود؛ درواقع شما با خرید یک دزدگیر اماکن از مزایای ۴ دزدگیر معمولی بهره‌مند می‌شوید. توجه داشته باشید که تمامی زون‌ها و سنسورها از طریق اپلیکیشن دزدگیر اماکن رابین قابل فعال کردن یا غیرفعال کردن هستند. به‌عنوان مثال در یک مغازه طلافروشی می‌توان چشمی‌های دزدگیر فضای داخل مغازه را غیرفعال نمود اما چشمی‌های ناحیه‌ی گاوصندوق یا خزانه را فعال نگه داشت.

مطلب پیشنهادی: انواع چشمی دزدگیر اماکن

• اپلیکیشن دزدگیر طلافروشی

از طریق اپلیکیشن دزدگیر طلافروشی می‌توان کل سیستم دزدگیر و یا بخشی از سنسورها را فعال یا غیرفعال نگه داشته و همچنین کل دزدگیر و سنسورها را تقسیم‌بندی کرد. اگر اپلیکیشن در حالت Home قرار داشته باشد، کل سنسورهای داخلی که از پیش توسط کاربر تعریف شده‌اند مثل چشمی حرکتی، دکتور دود و حرارت و… غیرفعال می‌شوند. پس می‌توان به‌راحتی در زمان حضور در مغازه دزدگیر را در حالت Home قرارداد. به‌این‌ترتیب سنسورهای شکست شیشه و بیم و دیگر سنسورهای خارجی مغازه فعال خواهند بود اما بقیه سنسورها غیرفعال می‌شوند.

سنسوزهای مورد استفاده در دزدگیر طلافروشی

• زون قابل برنامه‌ریزی

یکی از ویژگی‌های دزدگیر رابین که به‌عنوان دزدگیر طلافروشی نیز می‌توان از آن استفاده کرد برخوردار بودن از زون‌های قابل‌برنامه‌ریزی است. در این حالت می‌توان با فعال شدن هرکدام از زون‌ها، سناریوی خاصی را تعریف و اجرا نمود. به‌عنوان مثال اگر سنسور بیم در دزدگیر طلافروشی فعال شود، به این معنی است که سارق قصد ربودن طلا از ویترین مغازه را داشته است. پس بلافاصله درب‌ها قفل می‌شود و امکان خروج از طلافروشی غیرممکن می‌شود.

به هر زون می‌توان سنسورهای خاصی را متصل کرده تا هر سنسور در صورت فعال شدن سناریوی مخصوصی را اجرا ‌کند. اگر سنسور چشمی دزدگیر در صورت نبودن صاحب مغازه فعال شود، بهتر است علاوه بر قفل شدن درب‌ها، دزدگیر طلافروشی به‌صورت خودکار با صاحب مغازه و پلیس تماس برقرار کند. علاوه بر اینکه می‌توان زون دزدگیر اماکن را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی نمود که در صورت فعال شدن به‌صورت اتوماتیک با شماره‌های ضروری ارتباط برقرار کند؛ می‌توان زون را طوری برنامه‌ریزی کرد تا با ارسال پیامک، صاحب مغازه را از اوضاع مطلع کند.

مطلب پیشنهادی: سنسور بیم خطی چیست؟

• قابلیت زمان‌بندی

چگونگی عملکرد زون‌ها در دزدگیر اماکن را می‌توان زمان‌بندی کرد. فرض کنید مغازه طلافروشی در ساعت مشخصی تعطیل می‌شود و در رأس ساعت معین نیز شروع به‌کار می‌کند و یا در زمان‌هایی که فروشنده در مغازه حضور دارد، بعضی از چشمی‌های دزدگیر طلافروشی فعال هستند و تعدادی دیگر غیرفعال هستند. با این حساب بهتر است زون‌ها را زمان‌بندی کرد.

زمان‌بندی زون‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا ساعات فعال بودن زون‌ها را مشخص کنید و با زمان‌بندی دقیق آنها را برنامه‌ریزی کنید که در چه ساعاتی فعال و یا غیرفعال باشند. دزدگیر رابین با قابلیت زمان‌بندی ، مدیریت دزدگیر اماکن را ساده‌تر کرده و به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با توجه به ساعات حضور و عادت‌های کاری، دزدگیر محل کار خود را شخصی‌سازی کنند.

دزدگیر اماکن رابین

محافظت از محل کار و ایجاد امنیت از مسائل مهمی است که هر کارفرمایی به آن توجه دارد. در دزدگیر طلافروشی این مسئله حساسیت بیشتری پیدا می‌کند چراکه به علت گران‌بها بودن طلا ممکن است جان فروشندگان نیز درخطر باشد. بنابراین استفاده از دزدگیری هوشمند با قابلیت‌های خاص این فضا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دزدگیر رابین با ویژگی‌های منحصربه‌فرد در تنظیم زون‌ها، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی، در راستای حفظ امنیت در طلافروشی نهایت دقت را به کار می‌گیرد. جهت اطلاع از ویژگی‌ها و نحوه نصب و راه‌اندازی سیستم دزدگیر اماکن رابین، هم اکنون با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص دزدگیر اماکن رابین روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه