مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

آیا قطع اینترنت ردیاب باعث از کار افتادن ردیاب می‌شود؟

یکی از سؤالات کسانی که قصد استفاده از ردیاب خودرو رادارند، این است که آیا ردیاب خودرو با قطع اینترنت از کار می‌افتد؟! ازآنجایی‌که ردیاب با استفاده از اینترنت، اطلاعات را به سمت کاربر ارسال می‌کند؛ این سؤال پیش می‌آید که با قطع اینترنت، داده‌ها از سمت ردیاب ماشین ارسال نمی‌شود و ردیابیِ خودرو غیرممکن خواهد شد. اما نکته‌ی جالب‌توجه اینجاست که ردیاب خودرو در زمان قطع اینترنت، داده‌ها را در حافظه نگه داشته و بعد از اتصال مجدد به اینترنت، اطلاعات ردیاب ماشین را به سمت کاربر ارسال می‌کند.

در سیستم ردیاب خودرو بهیاب نیز، در صورت قطع اینترنت، به‌هیچ‌وجه اطلاعات کاربر از بین نخواهد رفت و بعد از اتصال مجدد به اینترنت، ردیاب ماشین تمامی اطلاعات را به کاربر نمایش خواهد داد. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چرا ردیاب ماشین با قطع اینترنت از کار نمی‌افتد!

کاربرد GPS در ردیاب خودرو و مسیریابی

کاربرد GPS در ردیاب خودرو و مسیریابی

اگر تابه‌حال از GPS تلفن همراهتان به‌عنوان مسیریاب استفاده کرده باشید؛ احتمالاً متوجه شده‌اید که اگر اینترنت شما خاموش باشد، بازهم مکان‌یابی به‌وسیله‌ی تلفن همراه هستید. به‌وسیله‌ی جی پی اس تلفن همراه قادر به تشخیصِ موقعیتِ فعلی خود می‌باشید. در تمامی اپلیکیشن‌های مربوط به مسیریابی نیز عملکرد GPS به همین شکل می‌باشد. یعنی اگر اتصال شما به اینترنت، بعد از مسیریابی از بین برود و دسترسی شما به اینترنت امکان‌پذیر نباشد؛ با هم می‌توانید مسیر را طی کنید.

مکان‌یابِ جی پی اس تلفن همراه، موقعیت شما را به‌درستی نشان خواهد داد. علت این امر، این است که GPS، از طریق ماهواره‌ها کار می‌کند؛ بنابراین همواره در دسترس است و هرگز از کار نخواهد افتاد. همچنین در ردیاب خودرو بهیاب، عملکرد ردیابی ماشین با استفاده از جی پی اس و با کمک ماهواره‌ها انجام می‌شود. برای ردیابی خودرو از GPS، برای مشخص شدن موقعیت وسایل نقیله استفاده می‌شود اما اطلاعات مکان یابی در سرورهای ردیاب خودرو ذخیره می‌شود. پس ردیاب خودرو می‌تواند اطلاعات جی پی اس را نگهداری کند در صورتی که GPS تلفن همراه قادر به ذخیره اطلاعات نمی‌باشد.

مطلب پیشنهادی: تفاوت ردیاب خودرو با مسیریاب

تفاوت ردیاب خودرو و GPS

تفاوت ردیاب خودرو و GPS

قبل از اینکه بخواهیم در مورد نحوه کار ردیابی خودرو صحبت کنیم؛ بهتر است به تفاوت ردیاب و GPS خودرو نکاتی را در نظر داشته باشیم. مسیریاب‌ها با استفاده از GPS می‌توانند موقعیت جغرافیایی را تشخیص دهند اما نمی‌تواند شما را ردیابی کنند.

یعنی اگر به‌طور مثال موقعیت خودرو شما از نقطه الف به نقطه ب، حرکت کرده باشد، GPS تنها قادر به تشخیص موقعیت ب خواهد بود. اما ردیاب می‌تواند مسیر پیموده شده را ردیابی کرده و مسیر طی شده را به‌درستی نشان دهد. در ردیابی خودرو که علاوه بر موقعیت فعلی، نیاز به داشتن اطلاعاتی همچون مسیر حرکت، سرعت و… داریم؛ از ردیاب ماشین استفاده می‌کنیم. به‌طور کلی تفاوت‌های عمده ردیاب خودرو و جی پی اس عبارتند از:

• جی پی اس تنها مکان فعلی را نشان میدهد ولی تغییرات مسیر را ذخیره نمی‌کند.

• جی پی اس بخشی از ردیاب خودرو است که موقعیت جغرافیایی را تشخیص می‌دهد.

• ردیاب ماشین متصل به سرورهایی است که چه در حالت آنلاین و چه در حالت آفلاین اطلاعات را در خود نگه می‌دارد.

• جی پی اس در حالت آفلاین قادر به تشخیص موقعیت فعلی می‌باشد اما اطلاعات دریافتی از ماهواره ها نگهداری نمی‌شوند.

• جی پی اس نمیتواند سرعت حرکت را تشخیص دهد.

• بهترین ردیاب خودرو آنهایی هستند که موقعیت جغرافیایی و تغییرات مسیر را نگهداری کرده و در بستر اینترنت ارائه می‌دهند.

• ردیاب های خودرو می‌توانند اطلاعات دیگری نظیر میزان سوخت مصرفی خودرو، جئوفنسینگ و… را نیز پشتیبانی کنند و در بستر اینترنت نگهداری نمایند.

مطلب پیشنهادی: تفاوت ردیاب خودرو و GPS

نحوه کار ردیاب خودرو

نحوه کار ردیاب خودرو

ماهواره‌ها برای گرفتن اطلاعات موقعیت جغرافیایی، به اتصال اینترنتی نیاز ندارند. آنتن موجود در ردیاب خودرو بهیاب به همین منظور طراحی‌شده. آنتن موجود در ردیاب خودرو بااتصال به ماهواره‌ها مکان خودرو را به‌صورت لحظه‌ای و به‌درستی تشخیص می‌دهد. پس تا این قسمت از کار اصلاً نیازی به اتصال اینترنتی نداریم. مسئله‌ی مهم بعدی این است که اطلاعات فرستاده‌شده به ماهواره‌ها را بتوان جایی ذخیره و نگهداری کرد تا از آنها در تهیه‌ی گزارش‌های ناوگان و یا دسترسی خودروهای شخصی استفاده نمود. ازاین‌رو سرورهایی مخصوص ذخیره و نگهداری داده‌های ارسالی از طریق ماهواره‌ها به‌کار گرفته می‌شوند تا تمامی اطلاعات خودرو را بدون کم‌وکاست نگهداری کنند.

GPS Tracker

ماهواره‌ها می‌توانند اطلاعات دریافتی را در هرلحظه گزارش دهند؛ اما قابلیت ذخیره‌سازی آنها را ندارند. به همین علت بایستی از پایگاه‌های داده به‌منظور ذخیره و نگهداری از اطلاعات استفاده کرد. ماهواره‌ها از طریق جی پی اس خودرو اطلاعات را دریافت می‌کنند و سپس آنها را به سمت سرورهایی که جهت نگهداری از این دیتاها تعبیه‌شده، ارسال می‌کنند. اطلاعات و داده‌ها بدون هیچ کم و کاستی و زیر نظر پروتکل‌های خاصی که به‌منظور ذخیره‌سازی داده‌ها است با دقت ذخیره می‌شوند. از این مرحله به بعد برای دسترسی به اطلاعات موجود در پایگاه داده نیاز به اتصال اینترنتی داریم.

مطلب پیشنهادی: ردیاب خودرو چگونه کار می‌کند؟

آیا با قطع اینترنت ردیاب، ردیابی خودرو از کار می‌افتد؟

جلوگیری از قطع اینترنت ردیاب

اکنون به خوبی متوجه شده‌اید که اطلاعات دریافتی از GPS خودرو بدون نیاز به اینترنت و به‌صورت دائمی به ماهواره‌ها منتقل می‌شوند. به‌منظور ردیابی خودروها ما این اطلاعات را از ماهواره‌ها دریافت می‌کنیم و در سرورهایی ذخیره و نگهداری می‌کنیم که با استفاده از اینترنت می‌توانیم کلیه‌ی اطلاعات را از آنها گرفته و در تلفن همراه کاربران و یا پنل کاربری مدیریت ناوگان نشان دهیم. با قطع اینترنت دسترسی به پایگاه داده غیرممکن می‌شود. حالا برگردیم به سؤال خودمان که آیا با قطع اینترنت، ردیابی خودرو از کار می‌افتد؟ جواب مشخص است، خیر!

قطع اینترنت ردیاب سیم کارتی

ردیاب خودرو با قطع اینترنت از کار نمی افتد بلکه فقط دریافت اطلاعات از سرورها متوقف می‌شود و بعد از اتصال به اینترنت مجدداً دسترسی کاربر به اطلاعات موجود در پایگاه داده برقرار می‌شود. در مدت‌زمانی که ردیاب در حالت آفلاین هست، به‌هیچ‌وجه اطلاعات ردیابی خودرو از بین نمی‌رود. دیتاهای ارسالی از ماهواره‌ها به‌طور پیوسته و بدون نقص، در حال دریافت و ذخیره شدن در پایگاه‌های داده هستند؛ تا زمانی که اتصال اینترنتی امکان‌پذیر شود آنها را در اختیار کاربران قرار دهند.

ردیاب سیم کارتی

شاید اصطلاح ردیاب سیم‌کارتی و یا ردیاب ماهواره‌ای را زیاد شنیده باشید. می‌توان گفت یکی از مزیت عمده‌ی این ردیاب‌ها در نگهداری اطلاعات است. فرض کنید خودروی شما به سرقت رفته و سارق آن را به یک توقفگاه سرپوشیده و یا زیرزمین منتقل کرده باشد که در آن صورت ارتباط با ماهواره‌ها غیرممکن می‌شود؛ پس GPS از کار می‌افتد. حال اگر ردیاب شما داری حافظه ذخیره‌سازی اطلاعات باشد شما می‌توانید آخرین مکانی را که جی پی اس خودرو در آن آنتن دهی داشته پیدا کنید.

یافتن خودرو در این حالت کمی سخت است اما امکان‌پذیر است چراکه به‌هرحال شما میدانید آخرین بار خودرو در چه مکانی بوده. درحالی‌که اگر اطلاعات شما ذخیره نشد موقعیت‌یاب خودرو نیز کارایی نداشته و عملاً دسترسی شما به ردیاب غیرممکن می‌شود. پس استفاده از ردیاب‌های دارای حافظه این مزیت را دارد که دسترسی به اطلاعات در هرلحظه امکان‌پذیر است و حتی می‌توان از آنها گزارش‌های ماهانه و سالانه نیز تهیه نمود.

شارژ ردیاب‌های سیم‌کارتی

نکته‌ی مهم در مورد ردیاب‌های سیم‌کارتی این است که بایستی همیشه شارژ کافی برای ارسال پیام به کاربران را داشته باشند. چنانچه بخواهیم از سیم‌کارت ثابت استفاده کنیم هزینه‌ی این کار بسیار زیاد شده و مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. استفاده از سیم کارت‌های اعتباری انتخاب مناسب‌تری است. اما دردسر سیم کارت‌های اعتباری، تمام شدن شارژ ریالی آنهاست. در ردیاب خودرو بهیاب ما این مشکل را به‌راحتی برطرف کردیم.

به‌این‌ترتیب که میزان شارژ ردیاب سیم‌کارتی از طریق پنل کاربری قابل‌مشاهده است. چنانچه میزان اعتبار سیم‌کارت ردیاب ماشین کم باشد، پیغام هشدار به کاربر فرستاده خواهد شد. به‌این‌ترتیب مشکل تمام شدن شارژ سیم‌کارت های اعتباری را برای همیشه برطرف کردیم.

ازآنجایی‌که دزدگیر ماشین با برق خودرو کار می‌کند معمولاً در محلی نزدیک به فرمان قرار دارد. سارقان خودرو می‌توانند به‌راحتی آن را یافته و غیرفعال کنند. ردیاب قطعه‌ای مجزا است که با باتری مستقل از خودرو کار می‌کند. به همین علت می‌توان ردیاب را در هرجایی از خودرو نصب کرد و یافتن آن به‌راحتی دزدگیر ماشین نخواهد بود. بنابراین ردیاب ماشین از طریق دزدگیر خودرو کار معقولی نیست. بهترین ردیاب خودرو برای خودروهای شخصی، ردیاب‌هایی هستند که به‌محض قطع شدن دزدگیر فعال می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ردیاب خودرو

چراغ‌های چشمک‌زن در ردیاب خودرو بهیاب به ما چه می‌گویند؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی کسانی که از ردیاب استفاده می‌کنند این است که آیا ردیاب ماشین من فعال است یا خیر؟! در ردیاب خودرو بهیاب، چراغ‌های ردیاب خودرو به شما می‌گویند که آیا دریابی به‌درستی انجام می‌شود و یا کار ردیابی متوقف‌شده. اگر ردیاب بهیاب کار نمی‌کند از طریق وضعیت چراغ‌های روی آن می‌توانید تشخیص دهید، علت کارنکردن آن چیست. به‌طورکلی سه عدد چراغ LED به رنگ‌های سفید، آبی و زرد، بر روی هر دستگاه ردیاب خودرو بهیاب وجود دارد که بر اساس رنگ و حالت چشمک‌زدن مفاهیم متفاوتی طبق جدول زیر دارند. نحوه نمایش چراغ‌ها، اتصال ردیاب به اینترنت، ماهواره‌های جی پی اس و حافظه داخلی را نشان می‌دهد.

ردیاب خودرو بهیاب

ردیاب بهیاب ازجمله ردیاب‌هایی است که دارای حافظه داخلی می‌باشد. جی پی اس ردیاب خودرو بهیاب، حتی در حالت آفلاین کار خود را با دقت کامل، ادامه می‌دهد. ضمن اینکه بااتصال مجدد اینترنت، تمامی اطلاعات به سرور ارسال می‌شود. چنانچه قطعی اینترنت ناشی از تمام شدن شارژ سیم‌کارت باشد، هم از پنل سایت و هم از طریق اپلیکیشن ردیاب خودرو بهیاب، هشدار کم بودن شارژ به کاربران ارسال می‌شود.

پس در ردیاب خودرویی با این ویژگی‌ها هرگز قطع ردیابی ماشین به علت عدم دسترسی به اینترنت به وجود نخواهد آمد. در زمان‌هایی که اتصال اینترنتی مقدور نباشد امکان دریافت اطلاعات از ردیاب خودرو بهیاب به‌صورت پیامکی میسر است ضمن اینکه بعد از اتصال به اینترنت، پیام‌هایی را که در مدت زمان آفلاین بودن دریافت نکرده بودید را می‌توانید مشاهده کنید. جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

برای اطلاعات بیشتر و خرید ردیاب خودرو بهیاب روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه